Gå til innhold

Veldig løs, gul avføring

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min lille på 3 uker har så veldig løs og sennepsgul bæsj?! Dette er min første så jeg vet ikke helt hva som er vanlig. De sa på sykehuset at det var et godt tegn når bæsjen ble gul for det tydet på at han får i seg nok melk, men skal den være så løs da?

Også bæsjer han minst 3 ganger i løpet av dagen, og kan fint bæsje på natta og. Er ikke det litt mye eller?

Anonymous poster hash: 7ea0e...f17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 ganger om dagen høres ikkje så mye ut da det kan være vanlig med mye mer.

Men er nokk noen mødre her som gir deg et bra svar snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Googlet, første treff

0-6 uker

De to første døgn er det vanlig med sort, seig bek. Etter 2-3 døgn begynner avføringen å gå over til brunlig eller brungrønn i fargen. Ved 4. døgn bør barnet begynne å ha løs, kornet, gulere avføring, vanligvis minst 1-4 ganger i døgnet. Denne normale avføringen kan beskrives som diaré av uerfarne foreldre. Grønn avføring kan også være normal.

Avføring fortsetter å komme hyppig disse første ukene – minst daglig, eller en større mengde annen hver dag.

Noen barn har avføring ved hver amming. Hvis avføringen er sparsommelig eller sjeldnere enn annen hver dag bør det undersøkes nærmere.

Under økedagene går hyppigheten noe ned, noen ganger over en uke uten avføring. Dette er ikke forstoppelse, det kommer av at barnet fordøyer melken fullstendig.

Kilde:

http://ammehjelpen.no/artikkel/60/Avforing-hos-barnet

Endret av Barnepasser 93
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt vanlig, supert med sennepsgul bæsj. Enkelte bæsjer ofte, andre bæsjer sjeldnere. For puppebabyer er det like normalt. Etterhvert vil det bli mer stabilt, enkelte bæsjer så sjeldent som en gang i uka, andre bæsjer nesten hver time (føles det ut som i alle fall, haha). Hvis du gir flaske bør babyen ha avføring en gang om dagen. Her kan du lese litt: http://ammehjelpen.no/artikkel/60/Avforing-hos-barnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...