Gå til innhold

Rød nedentil og klør..

Lene~mor til tre

Anbefalte innlegg

Jenta mi har den siste to ukene klødd seg veldig mye nedentil , oppdaget nå at hun er rød i tillegg. Noen som vet hva det kan være ? Hun blir 3 år om to uker, sluttet ned bleier i februar. Hun går på do selv, kan det være at hun gnir for mye når hun tørker seg tro ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trur og det er sopp, kan få kjøpt noe reseptfritt for det men siden det er et barn anbefaler eg deg å ta en tur på sykestue elns og få det skjekket.

Har hun vært mye klam/fuktig (av svette) mellom bena i det siste?

Endret av Barnepasser 93
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hum kanskje det, legen har ferie så må evt til en vikar som ikke kjenner oss. . Det har jo vært varmt lenge nå, 30 pluss grader i flere uker så hun er stort sett svett og klam hele dagen enda hun bare går rundt i trusa hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har mulighet til å få lånt et uv lys(ultre fiolet) samme som bruker til å kontrolere om bankkort er ekte så kan du lyse med det i et mørkt rom på skrittet hennes så kan du se om det er en sopp, som eg ikkje husker akkuratt nå hva heter men kan finne frem om ønskelig, da fluoriserer/lyser det en ganske sterk oransj farge.

Sopp elsker jo varme fuktig plasser så det er jo perfekt plassering....

Men det er vel noe barnelege eller noe i nærheten der du bur, hvor er det du bor sånn ca?

Du bør uansett ikkje bare smøre henne inn med noen form for salver med forskjellige stoffer uten å få det skjekket, da ikkje alle stoffer som er i diverse sopp hindrene stoffer nødvendigvis er bra for små barn :)

Ønsker dere lykke til uansett og håper det bare er en bagatell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i Østfold ;) Legen vår kommer tilbake på mandag men da er vi dratt på ferie. . Liker ikke vikar leger jeg for de vet jo ingenting om din tidligere historie/sykdom osv, ikke lett å få time hos de heller. . Bør helst være veldig viktig/akutt. Får bestille en time til vi er hjemme igjen. Jeg fikk så vidt time når jeg hadde øreverennelse liksom :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm, liker ikkje å si det men...

Canesten krem kan være løsningen.

http://www.apotek1.no/produkter/canesten-1-krem-20g-590497p

Spør betjeningen bak kassa om hvilke mengder de anbefaler, står spesifik på siden at ved bruk på barn skal lege kontaktes, men siden det ikkje er så aktuelt nå så kan jo det prøves men husk i veldig små mengder, trengs ikkje mye, og det skal brukes over ca 2 uker.

Ønsker dere lykke til og dere får ha en god ferie :)

Du får en Pm snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har smurt med seba med sin bleie krem å det rød har blitt bedre :) hun hadde sopp i vinter , men da fikk hun hvite prikker/kviser nedentil i tillegg til rødhet. Da var vi hos lege, canbesten hjalp ikke så fikk beskjed om å kjøpe daktacort å da ble det bra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...