Gå til innhold

Rutiner på 2mnd gammel baby

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har en gutt 2 mnd og 1 uke. Når er det realistisk å prøve å få til noen rutiner? Hvordan gjør dere det? Skriver ned sove og måltider over noen dager for å se om det er en rytme på det?:)

Her en det ofte spising på dagtid (det hender det går kun 1 1/2-2 timer mellom hvert måltid). Når han er hos meg er han mer sutrete, og tutten vil han ikke ha. Det virker som det er for at han lukter melk og roer seg kun ved brystet. Han har gode våkenperioder og, spesielt på kvelden, Han kan være våken i 4-5 timer i ett strekk. Han roer seg som regel ca. i 22 tiden og sover til 5-6 før han vil ha mat og sovner igjen og sover til han blir vekka av storesøsken. Ca. i halv 8-8 tiden. Men savner altså at det skal gå litt lengre tid mellom måltida på dagen, og litt mer rytme angående soving på dagtid;)

Anonymous poster hash: 73355...a53
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Babyen vår er 3 mnd nå. Vi begynte med rutiner ca. rundt 2 mnd alder fordi hun skrek så mye. Veldig enkle rutiner: mat, våken 1,5-2 time, sove - mat, våken 1,5-2 time, sove osv. Dette gjør vi 3-4 ganger om dagen. Mat og bading før sengetid. Synes rutinene på dagen går bra, men kvelden er fortsatt krevende...

Anonymous poster hash: f8b64...863

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk ikke særlig rutiner før rundt 4 måneder. Frem til da var det jeg som tilpasset meg babyen, ikke motsatt. Hun fikk mat når hun gråt, sov når hun var trøtt (hovedsaklig på meg/i bæretøy) og var i stua til vi la oss. 

Anonymous poster hash: 4257b...9ea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er tidlig å ha så voldsomme rutiner men kan jo være greit å ta kveldsstell rundt samme tid hver kveld.. Her er det mellom 7-9 spørs når han våkner.. Snart 7 uker her.. Kansje blir det mer rutiner når fast føde kommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på d samme. Kan "trøste" trådstarter med at her går d ofte 40-50 minutter bare før hun er sulten igjen, og d selv om d er mer melk igjen når hun spiser. Er ikke sånn at d ikke er nok melk til at hun får spist seg mett. Hu blir 3 mnder om få dager.

Lurer på hvordan folk får til å få rutiner på dagtid. Mi sovner når hun vil selv, og kun etter amming. Umulig å si etter hvilken amming hun kommer til å sovne, og sovinga varer oftest 15-50 minutter. En sjelden gang sover hun 2-3 timer. Men ingen rytme i noe som helst.

Hvordan lager man en rytme i dette? Skal man f.eks. holde ungen våken i 1,5-2 timer i håp om at de sover lengre etterpå??

Anonymous poster hash: cf794...fa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...