Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan vasker dere gulpekluter? Blir de vasket alene? Sammen med håndklær/vanlig klær?

Og med tanken på vanlig små nyfødte baby klær, jeg tenker jeg kommer til å vaske alt det alene. Ikke blande det med mitt og samboeren sitt :-)

Tips/erfaring?

Skrevet

Her sorteres det etter farge og temperatur, ikke etter hvem som bruker plagget. Du finner fort ut at det ikke lar seg gjennomføre å vaske babyklær alene.

Anonymous poster hash: 19555...f8c

Skrevet

Vasker alt sammen jeg. Altså etter temperatur. Hvorfor vaske babyklær/gulpekluter alene?

Skrevet

Jeg vasket gulpeklutene sammen med babyens håndklær og kluter. Var storforbruker av gulpekluter da

Vasket også babyens klær for seg selv.

Fungerte helt fint det.

Anonymous poster hash: 5d6d5...1b4
Skrevet

Tenkte hvis det er masse på de...vasker jo de på 60 grader, men klærne holder med 40 grader om de ikke er full i mat og gulp :-) men takk for svar, var litt skeptisk til om et ville ødelegge de andre klærne

Skrevet

Tenkte hvis det er masse på de...vasker jo de på 60 grader, men klærne holder med 40 grader om de ikke er full i mat og gulp :-) men takk for svar, var litt skeptisk til om et ville ødelegge de andre klærne

Tror gulp blir det minste problemet. Gul, seig morsmelkbæsj er verre.

Skrevet

Jeg vasket gulpekluter på 560 grader med handduker og vårt undertøy og så vasket jeg selvsatg babyens klær med våre, hvorfor ikke?De blir ikke besudlet, de blir jo bare vaska!

Anonymous poster hash: 3455a...5c5
Skrevet

Jeg vasket gulpekluter på 560 grader med handduker og vårt undertøy og så vasket jeg selvsatg babyens klær med våre, hvorfor ikke?De blir ikke besudlet, de blir jo bare vaska!

560 grader? Kult, hvilken vaskemaskin har du? :D

Skrevet

Hehe, hun mente sikkert 60 grader :D

Men takk :-)

Skrevet

Hehe, ja...det vill jeg tro...satser på at det ikke komme alle veier. Og tar det verste med våtservietter :)

Skrevet

Hehe, ja...det vill jeg tro...satser på at det ikke komme alle veier. Og tar det verste med våtservietter :)

Haha, de fleste har nok opplevd å ha bæsj fra hælene til nakken. Og den ene min bæsjet konsekvent etter at bleiene var tatt bort.

Ikke bruk våtservietter!

Skrevet

Haha, de fleste har nok opplevd å ha bæsj fra hælene til nakken. Og den ene min bæsjet konsekvent etter at bleiene var tatt bort.

Ikke bruk våtservietter!

Ja, husker lillebrødrene mine fikk bæsj opp til nakken og opp i håret...MED bleie på...esså gale :D

Ikke våtservietter??? Tørkepapir bare?

Skrevet

Holder ikke med vanlig kokvask hos dere altså 😂

Er det mye gulp og gørr på babyklærne og kluter så er det lurt å skylle de kjapt i vasken først. Ellers er det bare å vaske det sammen med annet tøy. Man kan fort oppleve at man aldri får fylt ei maskin om man skal vaske babyklærne separat.

Skrevet

Vasker alle babyklær på ullvask med milo, og henger de opp til tørk . Bortsett fra velur, de må i tørketrommel for å bli myke.

Våre klær går stortsett rett i tørketrommelen, og vaskes på 40/60 .

Baby har mye lysere klær enn resten av gjengen (5+baby ) så helt klart enklere å vaske baby klærne for seg selv. Lite fristende å legge fine babyklær sammen med guttas stinkende barnehage /treningsklær.

Kommer nok til å vaske babyklærne sammen med resten gradvis fra hun blir rund 1,5 år :)

Anonymous poster hash: e63d0...4f6

Skrevet

Våtsevietter er geniale !! 4 barn brukt noen tusen slike, aldri fikk de rød stump :)

Anonymous poster hash: e63d0...4f6

Skrevet

Hvorfor skal man ikke bruke våtservietter? Altså dem som er beregna på babystumper? Er jo bare olje i dem...

Anonymous poster hash: ea447...4eb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...