Gå til innhold

Hjelp! Kleskode i bryllup

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er invitert i bryllup, og kleskoden er lang kjole, og skjorte og vest.

Har virkelig brukt tid på å finne kjole, men finner ingen som jeg ikke ser dobbelt så stor ut i.

Kan jeg heller bruke buksedress, evt. bukse og en glitrende topp? Bør det være topp uten ermer i så tilfelle, evt. med chiffonsjal?

Jeg er 35, om det har noe å si.

Samboer var strålende fornøyd med å slippe dressjakke. Kan ikke si at jeg var det :)

Hva med lesbiske, står de fritt til å velge enten dame eller det mannlige antrekket?

Anonymous poster hash: 7cc18...735

Fortsetter under...

Skrevet

Ingen som vet om man må følge kleskoden, og om det er respektløst ovenfor brudeparet å komme i noe annet?

Anonymous poster hash: 7cc18...735
Skrevet

Hva med langt skjørt og bluse? Ville ikke brukt glittertopp iallefall, men det er kanskje mest fordi jeg synes det er grusomme plagg (og skaper fort mye "støy") ;)

De bryllupene jeg har vært i har stort sett hatt en dresskode som mange har ignorert, eller iallefall tolket helt annerledes enn meg...så ville gått for noe som er pent, hverken for utringet eller for kort, ikke for pragende, og ikke hvitt eller "støyende". Det kommer garantert til å være noen andre som har liberale tolkninger av lang kjole ;)

Anonymous poster hash: cebb1...6a6
Skrevet

Jeg ville fulgt kledkoden så langt det lar seg gjøre. Det er en grunn til at brudeparet har skrevet kleskode i invitasjonen.

Anonymous poster hash: 46f89...9b9

Skrevet

Skjønner ikke trangen til å diktere hva gjestene skal ha på seg. Gå med det du vil!

Anonymous poster hash: 3600d...b06

Skrevet

Grunnen til at de har skrevet dresskode er å hjelpe gjestene så ikke de føler at de er alt for lite eller mye pyntet. Hvis du kommet til å følte deg vel med bukse når alle de andre kommet i lange kjoler, så er det greit, men jeg hadde fløt meg upyntet i forhold til de andre.

Anonymous poster hash: 72589...9e6

Annonse

Skrevet

Har du sett på Floyd? De har mange kjoler som sitter pent selv på oss litt "formfulle".

Hadde aldri gått i bukse når koden er lang kjole, ville følt meg kjempeteit...

Anonymous poster hash: 41b7a...746

Skrevet

Hvis kleskoden er lang kjole, ville jeg absolutt ikke gått i bukse.

Anonymous poster hash: 9c24c...2de
Skrevet

Mulig jeg mangler sosiale antenner, men jeg forstår ikke hvorfor det er så viktig for brudeparet hva gjestene har på seg. Får man en dårligere bryllupsfest hvis gjestene har feil lengde på kjolen/mangler vest/feil farge på dressen?

Hva med de som ikke kler lang kjole, men vil se ut som en klump?

Skrevet

Mulig jeg mangler sosiale antenner, men jeg forstår ikke hvorfor det er så viktig for brudeparet hva gjestene har på seg. Får man en dårligere bryllupsfest hvis gjestene har feil lengde på kjolen/mangler vest/feil farge på dressen?

En kleskose er mer til hjelp for gjestene slik at de skal være forberedt på hvor formelt/uformelt kelsstilen er. Det betyr at det ikke er forbudt å komme i bukser selv om dresskoden er galla, men et hint om at de aller fleste gjestene sannsynligvis da vil kle seg i lang kjole......

Som gjest kan det i en del sammenhenger være ytterst pinlig å bomme totalt på antrekket, og du kan ofte bli sett rart på.... kleskoden er således en hjelp til deg som gjest slik at du ikke bommer!

Skrevet

Jeg synes først og fremst det er litt sært med kleskode lang kjole. Personlig foretrekker jeg at gjestene er komfortable og føler seg vel. Sånt blir det god stemning av.

Men, når Kleskoden først er som den er så ville jeg ikke kommet i bukse. Men langt skjørt må være greit, evt kjole som ikke er fotsid. En lang kjole kan også være flatterende altså:)

Anonymous poster hash: 58907...15e

Skrevet

En kleskose er mer til hjelp for gjestene slik at de skal være forberedt på hvor formelt/uformelt kelsstilen er. Det betyr at det ikke er forbudt å komme i bukser selv om dresskoden er galla, men et hint om at de aller fleste gjestene sannsynligvis da vil kle seg i lang kjole......

Som gjest kan det i en del sammenhenger være ytterst pinlig å bomme totalt på antrekket, og du kan ofte bli sett rart på.... kleskoden er således en hjelp til deg som gjest slik at du ikke bommer!

Nå skal det sies at kleskoden "lang kjole" ikke er noen etablert kleskode da Til kleskoden "mørk dress" skal kvinnene bære kjole som rekker nedenfor knærne, gjerne lang kjole. til kledkoden "dress" så kan kvinner børe en lettere kjole, ikke nødvendigvis lang.

Når mannen her har koden skjorte/vest og ikke dress 8sim innebærer hel dress med jakke), så matcher ikke det med kvinnens kode om lang kjole. Så her har vel brudeparet mixet litt koder som de vil. Men hvis jeg avr gjest ville jeg uansett ikke valgt bukse når koden er som den er......

Skrevet

Tror brudeparet har funnet opp sin egen kleskode her. :D Så da kan man vel ta seg litt friheter som gjest også tenker jeg.

Mitt forslag er en litt pyntet buksedress om du finner. Brukte en slik i en lignende anledning en gang; blendet fint inn blant lange kjoler.

Annonse

Skrevet

Jeg tror også den kleskoden der er litt "oppfunnet". Vanlig er å si "smoking" eller ev "mørk dress".

Det som uansett er "off" er å komme i hvitt for damene.

Kleskoden skal si noe om "penheten" i tøyet. Er det ikke dress, så står damene friere også.

Anonymous poster hash: 75bc0...59f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...