Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #51 Skrevet 4. august 2014 Avliv, det er mer enn nok kattunger på markedet. Anonymous poster hash: a3826...4d3 Dette var en dårlig spøk, håper jeg? Det er slike holdninger og slike uttalelser som er årsaken til at man finner druknede katter låst inn i bur eller forlatt i svarte søppelsekker ute i skogen. Eller hunder druknet med en stein festet til halsen halsen... Husdyr er VÅRT ansvar! Det er opp til oss å gi dyra et godt hjem, sunn mat og ta de til vetrinær hvis man har mistanke om sykdom eller skader. Steriliserer man ikke katten sin eller gir den nødvendig stell, burde man aldri komme i nærheten av en katt. En kattunge er like mye verdt som en valp eller et føll, det er kvalmt å ha en holdning om at man bare kan kvitte seg med "problemet" fordi det finnes så mange andre... Det er mange ting man kan forsøke på hvis man har en kattunge som er urenslig. Alt fra å besøke vetrinær, med mistanke om urinveisproblemer, til å skaffe flere dokasser eller omplassere katten til et hjem uten andre katter. Det er ofte sykdom eller stress som kan være årsaken til slike problem. Å avlive en kattunge uten å ha forsøkkt andre løsninger er ikke annet enn feigt og lite sympatisk Har du hørt om å ta katten til dyrlege for å avlive den? Ingen har sagt noe om å dumpe dem i elva, er du helt gal. Det er slett ikke SLIK avliving jeg mener, jeg mener skikkelig avliving hos veterinær. Slik det skal gjøres. Det håper jeg virkelig alle forstår. Jeg oppfordrer absolutt ingen til å mishandle, dumpe etc katten sin, uansett grunn. Men uansett har jeg foreslått kastrering som en første løsning, så får en evnt. avliving komme dersom problemet ikke blir bedre. Sjekker du linken til finn.no skjønner nok du og at det dessverre er et umulig prosjekt å gi vekk kattunger for tiden. Anonymous poster hash: a3826...4d3
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #52 Skrevet 4. august 2014 Regner ikke med at noen av katteelskerne her spiser kjøtt, animalske produkter, går med ull, dun eller pels Nei, jeg gjør faktisk ikke det. Det er fremdeles totalt irrelevant. Man trenger ikke gjøre alt riktig for å gjøre godt, vet du... Anonymous poster hash: a548d...a1c Å, så søt Men da er det ikke deg jeg sikter til. ... Å så søt...? Anonymous poster hash: a548d...a1c Ja, du er søt Anonymous poster hash: bb0b6...622
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #53 Skrevet 4. august 2014 Regner ikke med at noen av katteelskerne her spiser kjøtt, animalske produkter, går med ull, dun eller pels Nei, jeg gjør faktisk ikke det. Det er fremdeles totalt irrelevant. Man trenger ikke gjøre alt riktig for å gjøre godt, vet du... Anonymous poster hash: a548d...a1c Å, så søt Men da er det ikke deg jeg sikter til. ... Å så søt...? Anonymous poster hash: a548d...a1c Ja, du er søt Anonymous poster hash: bb0b6...622 Og dere er patetiske om dere tror slike hersketeknikker biter på meg. Anonymous poster hash: a548d...a1c
Todii Skrevet 4. august 2014 #54 Skrevet 4. august 2014 Regner ikke med at noen av katteelskerne her spiser kjøtt, animalske produkter, går med ull, dun eller pels Nei, jeg gjør faktisk ikke det. Det er fremdeles totalt irrelevant. Man trenger ikke gjøre alt riktig for å gjøre godt, vet du... Anonymous poster hash: a548d...a1c Å, så søt Men da er det ikke deg jeg sikter til. ... Å så søt...? Anonymous poster hash: a548d...a1c Ja, du er søt Anonymous poster hash: bb0b6...622 Og dere er patetiske om dere tror slike hersketeknikker biter på meg. Anonymous poster hash: a548d...a1c k9z <3
Trimsi Skrevet 4. august 2014 #55 Skrevet 4. august 2014 Regner ikke med at noen av katteelskerne her spiser kjøtt, animalske produkter, går med ull, dun eller pels? Å avlive en kattunge eller valp fordi den ikke er "stueren", hører ingen steds hjemme. Man må i det minste ta en tur til dyrlegen, da årsaken kan være i urinveiene (urinveisinfeksjon) og man bør prøve med egen dokasse, kanskje en annen type (lav kant) og en annen sand/strø. Dessuten kan stress forbundet med nytt hjem og andre dyr i huset være årsaker. Det å være kjøtteter betyr ikke at man ikke ser verdi i et levende dyr, om det er dyr i naturen eller husdyr. Et husdyr skaffer man seg for å ta godt vare på det, om det er en hund eller en sau. Hunder og katter brukes ikke som mat i Norge, derfor er det uetisk å ta livet av de uten at det er en god grunn. Hvis man følger litt med, er det fullt mulig å kjøpe ull uten at dyret har vært utsatt for mulesing eller flåing. Det er heller ikke noe problem å kjøpe dunprodukter fra de som kun bruker dun fra døde fugler. Pels fra pelsdyrnæringen trodde jeg ingen brukte lenger...og det meste av kjøtt og animalske produkter kan man kjøpe økologisk. Jeg har erfaring med at de som er opptatt av dyrevelferd og dyrs egenverdi, følger godt med på informasjon som stadig dukker opp i media og fra dyrevernmiljøer. Mange bedrifter er også opptatt av dette, og merker produktene som er "dyrevennlige". Fokus på etisk handel er økende også i Norge. Mulig du ikke bryr deg om barnearbeid, dyrevelferd, rettferdig handel eller miljøhensyn i forhold til det du kjøper, men det gjør heldigvis mange andre
Todii Skrevet 4. august 2014 #56 Skrevet 4. august 2014 Regner ikke med at noen av katteelskerne her spiser kjøtt, animalske produkter, går med ull, dun eller pels? Å avlive en kattunge eller valp fordi den ikke er "stueren", hører ingen steds hjemme. Man må i det minste ta en tur til dyrlegen, da årsaken kan være i urinveiene (urinveisinfeksjon) og man bør prøve med egen dokasse, kanskje en annen type (lav kant) og en annen sand/strø. Dessuten kan stress forbundet med nytt hjem og andre dyr i huset være årsaker. Det å være kjøtteter betyr ikke at man ikke ser verdi i et levende dyr, om det er dyr i naturen eller husdyr. Et husdyr skaffer man seg for å ta godt vare på det, om det er en hund eller en sau. Hunder og katter brukes ikke som mat i Norge, derfor er det uetisk å ta livet av de uten at det er en god grunn. Hvis man følger litt med, er det fullt mulig å kjøpe ull uten at dyret har vært utsatt for mulesing eller flåing. Det er heller ikke noe problem å kjøpe dunprodukter fra de som kun bruker dun fra døde fugler. Pels fra pelsdyrnæringen trodde jeg ingen brukte lenger...og det meste av kjøtt og animalske produkter kan man kjøpe økologisk. Jeg har erfaring med at de som er opptatt av dyrevelferd og dyrs egenverdi, følger godt med på informasjon som stadig dukker opp i media og fra dyrevernmiljøer. Mange bedrifter er også opptatt av dette, og merker produktene som er "dyrevennlige". Fokus på etisk handel er økende også i Norge. Mulig du ikke bryr deg om barnearbeid, dyrevelferd, rettferdig handel eller miljøhensyn i forhold til det du kjøper, men det gjør heldigvis mange andre Der tok du grunndig feil Jeg bryr meg langt mer om dyrevelferd enn de fleste i min omgangskrets. Men det er så veldig mange som ikke har snøring og sender ungene på sirkus, spiser kjøtt, bruker dun osv. Men å avlive en katt blir liksom helt grusomt. Jeg gidder ikke ramse opp hva jeg gjør for dyrevelferden, men det er sikkert mer enn deg
Katteskinnet Skrevet 4. august 2014 #57 Skrevet 4. august 2014 Regner ikke med at noen av katteelskerne her spiser kjøtt, animalske produkter, går med ull, dun eller pels? Å avlive en kattunge eller valp fordi den ikke er "stueren", hører ingen steds hjemme. Man må i det minste ta en tur til dyrlegen, da årsaken kan være i urinveiene (urinveisinfeksjon) og man bør prøve med egen dokasse, kanskje en annen type (lav kant) og en annen sand/strø. Dessuten kan stress forbundet med nytt hjem og andre dyr i huset være årsaker. Det å være kjøtteter betyr ikke at man ikke ser verdi i et levende dyr, om det er dyr i naturen eller husdyr. Et husdyr skaffer man seg for å ta godt vare på det, om det er en hund eller en sau. Hunder og katter brukes ikke som mat i Norge, derfor er det uetisk å ta livet av de uten at det er en god grunn. Hvis man følger litt med, er det fullt mulig å kjøpe ull uten at dyret har vært utsatt for mulesing eller flåing. Det er heller ikke noe problem å kjøpe dunprodukter fra de som kun bruker dun fra døde fugler. Pels fra pelsdyrnæringen trodde jeg ingen brukte lenger...og det meste av kjøtt og animalske produkter kan man kjøpe økologisk. Jeg har erfaring med at de som er opptatt av dyrevelferd og dyrs egenverdi, følger godt med på informasjon som stadig dukker opp i media og fra dyrevernmiljøer. Mange bedrifter er også opptatt av dette, og merker produktene som er "dyrevennlige". Fokus på etisk handel er økende også i Norge. Mulig du ikke bryr deg om barnearbeid, dyrevelferd, rettferdig handel eller miljøhensyn i forhold til det du kjøper, men det gjør heldigvis mange andre Der tok du grunndig feil Jeg bryr meg langt mer om dyrevelferd enn de fleste i min omgangskrets. Men det er så veldig mange som ikke har snøring og sender ungene på sirkus, spiser kjøtt, bruker dun osv. Men å avlive en katt blir liksom helt grusomt. Jeg gidder ikke ramse opp hva jeg gjør for dyrevelferden, men det er sikkert mer enn deg Bryr deg så mye om dyrevelferd at du gladelig avliver dyr som ikke får en sjanse engang... Jadda, man får nesten håpe at folk gjør mer enn deg, hvis ikke er det virkelig dårlig nytt for dyrene.
Todii Skrevet 4. august 2014 #58 Skrevet 4. august 2014 Regner ikke med at noen av katteelskerne her spiser kjøtt, animalske produkter, går med ull, dun eller pels? Å avlive en kattunge eller valp fordi den ikke er "stueren", hører ingen steds hjemme. Man må i det minste ta en tur til dyrlegen, da årsaken kan være i urinveiene (urinveisinfeksjon) og man bør prøve med egen dokasse, kanskje en annen type (lav kant) og en annen sand/strø. Dessuten kan stress forbundet med nytt hjem og andre dyr i huset være årsaker. Det å være kjøtteter betyr ikke at man ikke ser verdi i et levende dyr, om det er dyr i naturen eller husdyr. Et husdyr skaffer man seg for å ta godt vare på det, om det er en hund eller en sau. Hunder og katter brukes ikke som mat i Norge, derfor er det uetisk å ta livet av de uten at det er en god grunn. Hvis man følger litt med, er det fullt mulig å kjøpe ull uten at dyret har vært utsatt for mulesing eller flåing. Det er heller ikke noe problem å kjøpe dunprodukter fra de som kun bruker dun fra døde fugler. Pels fra pelsdyrnæringen trodde jeg ingen brukte lenger...og det meste av kjøtt og animalske produkter kan man kjøpe økologisk. Jeg har erfaring med at de som er opptatt av dyrevelferd og dyrs egenverdi, følger godt med på informasjon som stadig dukker opp i media og fra dyrevernmiljøer. Mange bedrifter er også opptatt av dette, og merker produktene som er "dyrevennlige". Fokus på etisk handel er økende også i Norge. Mulig du ikke bryr deg om barnearbeid, dyrevelferd, rettferdig handel eller miljøhensyn i forhold til det du kjøper, men det gjør heldigvis mange andre Der tok du grunndig feil Jeg bryr meg langt mer om dyrevelferd enn de fleste i min omgangskrets. Men det er så veldig mange som ikke har snøring og sender ungene på sirkus, spiser kjøtt, bruker dun osv. Men å avlive en katt blir liksom helt grusomt. Jeg gidder ikke ramse opp hva jeg gjør for dyrevelferden, men det er sikkert mer enn deg Bryr deg så mye om dyrevelferd at du gladelig avliver dyr som ikke får en sjanse engang... Jadda, man får nesten håpe at folk gjør mer enn deg, hvis ikke er det virkelig dårlig nytt for dyrene. Har jeg sagt at jeg gjør sport i å avlive dyr? Er det tørketid hjemme hos deg siden du er så amper? Hva gjør DU for dyrevelferden?
Katteskinnet Skrevet 4. august 2014 #59 Skrevet 4. august 2014 Har jeg sagt at jeg gjør sport i å avlive dyr? Er det tørketid hjemme hos deg siden du er så amper? Hva gjør DU for dyrevelferden? Om man skal synke til det nivået så bør man vel heller sette spørsmålstegn ved din tørketid siden du sitter her og reklamerer for å avlive friske dyr og kommer med upassende kommentarer til dem som ikke er enig med deg. Jeg gjør det jeg kan. Og alle kan bedre enn å avlive friske kattunger.
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #60 Skrevet 4. august 2014 Problemet er at de færreste en gang gjør såpass Hadde folk enda faktisk avlivet friske kattunger.. Da hadde kanskje mengden kattunger kommet under kontroll. Men de gjør jo ikke det, de gir dem videre, dumper dem, dreper dem selv.. Det er grusomt. Folk GIDDER ikke ta seg tid og råd til å ta "bare" en katt til veterinæren, de gidder jo for søren ikke å gi dem ormekur en gang. Midd og tannstein.. friskies og whiskas. Når man begynner å tenke på hvor lite folk bryr seg, og hvilke sinnsyke unnskyldninger som finnes for å fortsette å gi faen, da blir man rimelig oppgitt og lei seg. Anonymous poster hash: a3826...4d3
Todii Skrevet 4. august 2014 #61 Skrevet 4. august 2014 Har jeg sagt at jeg gjør sport i å avlive dyr? Er det tørketid hjemme hos deg siden du er så amper? Hva gjør DU for dyrevelferden? Om man skal synke til det nivået så bør man vel heller sette spørsmålstegn ved din tørketid siden du sitter her og reklamerer for å avlive friske dyr og kommer med upassende kommentarer til dem som ikke er enig med deg. Jeg gjør det jeg kan. Og alle kan bedre enn å avlive friske kattunger. Atte hæ?
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #62 Skrevet 4. august 2014 Husker når hunkatten som jeg hadde som barn fikk unger. Far satt ved fødesengen til katta og knakk nakken på kattungene etterhvert som de ble født. Lot mora beholde 1 eller 2 kattunger som han avlivet når de var 12-14 uker gamle hvis ingen ville ha dem da. La de i en pose og tredde de på eksosrøret på bilen. Var nok ikke så vanlig å sterilisere kattene for 25-30 år siden. Anonymous poster hash: db2ea...d6e
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #63 Skrevet 4. august 2014 Husker når hunkatten som jeg hadde som barn fikk unger. Far satt ved fødesengen til katta og knakk nakken på kattungene etterhvert som de ble født. Lot mora beholde 1 eller 2 kattunger som han avlivet når de var 12-14 uker gamle hvis ingen ville ha dem da. La de i en pose og tredde de på eksosrøret på bilen. Var nok ikke så vanlig å sterilisere kattene for 25-30 år siden. Anonymous poster hash: db2ea...d6e Et slikt menneske ville jeg vært skeptisk til. Anonymous poster hash: 81470...074
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #64 Skrevet 4. august 2014 Du omplasserer den selvfølgelig!!Stakkars katt som har en eier som vurderer å ta livet av den fordi den er en kattunge!Herregud, nå må folk slutte å skaffe seg dyr fordi de bare vil ha eller fordi barna ønske det!DET ER ET ANSVAR Å SKAFFE SEG DYR! Anonymous poster hash: 1bf4e...32f
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #65 Skrevet 4. august 2014 Husker når hunkatten som jeg hadde som barn fikk unger. Far satt ved fødesengen til katta og knakk nakken på kattungene etterhvert som de ble født. Lot mora beholde 1 eller 2 kattunger som han avlivet når de var 12-14 uker gamle hvis ingen ville ha dem da. La de i en pose og tredde de på eksosrøret på bilen. Var nok ikke så vanlig å sterilisere kattene for 25-30 år siden. Anonymous poster hash: db2ea...d6e Et slikt menneske ville jeg vært skeptisk til. Anonymous poster hash: 81470...074 Å nei, pappan min er alle tiders!! Dette var for 25- 30 år siden på en gård. Var ikke vanlig å sterilisere katter da, hvertfall ikke der jeg bodde. Var bedre at pappa avlivet kattungene enn at farfar gjorde det. Han var mye kaldere og kakket dem i hodet med en hammer. Samme farfar drepte også rotter ved å slå dem med spade eller spidde dem med høygaffel. De slakta høns også. Glemmer aldri synet av hodeløse høns som sprang over gårdsplassen..Hi Anonymous poster hash: db2ea...d6e
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #66 Skrevet 4. august 2014 Velger du å avlive katten får jeg bare ta med katten hjem. Man avliver ikke en katt fordi den ikke er stueren, bruk heller tid på å hjelpe katten. Skal ikke mye til for å få katten til å gå do i kattesand. Jeg hadde en katt som tisset og bæsjet overalt, tok bare en spray med vann i og sprayet litt på kroppen når katten tisset. Etterhvert hadde jeg flasker stående rundt der katten pleide å gå på do. Sluttet fort med det og holdt seg til kattesand. Finnes flere muligheter å gjøre det på, bare ikke vær brutal. Heller ikke tenk tanken på å avlive katten, katten er fortsatt liten og trenger nok mer tid enn andre. Anonymous poster hash: 05cd3...b89
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #67 Skrevet 4. august 2014 Husker når hunkatten som jeg hadde som barn fikk unger. Far satt ved fødesengen til katta og knakk nakken på kattungene etterhvert som de ble født. Lot mora beholde 1 eller 2 kattunger som han avlivet når de var 12-14 uker gamle hvis ingen ville ha dem da. La de i en pose og tredde de på eksosrøret på bilen. Var nok ikke så vanlig å sterilisere kattene for 25-30 år siden. Anonymous poster hash: db2ea...d6e Et slikt menneske ville jeg vært skeptisk til. Anonymous poster hash: 81470...074 Å nei, pappan min er alle tiders!! Dette var for 25- 30 år siden på en gård. Var ikke vanlig å sterilisere katter da, hvertfall ikke der jeg bodde. Var bedre at pappa avlivet kattungene enn at farfar gjorde det. Han var mye kaldere og kakket dem i hodet med en hammer. Samme farfar drepte også rotter ved å slå dem med spade eller spidde dem med høygaffel. De slakta høns også. Glemmer aldri synet av hodeløse høns som sprang over gårdsplassen.. Anonymous poster hash: db2ea...d6e Anonymous poster hash: db2ea...d6e
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #68 Skrevet 4. august 2014 Husker når hunkatten som jeg hadde som barn fikk unger. Far satt ved fødesengen til katta og knakk nakken på kattungene etterhvert som de ble født. Lot mora beholde 1 eller 2 kattunger som han avlivet når de var 12-14 uker gamle hvis ingen ville ha dem da. La de i en pose og tredde de på eksosrøret på bilen. Var nok ikke så vanlig å sterilisere kattene for 25-30 år siden. Anonymous poster hash: db2ea...d6e Et slikt menneske ville jeg vært skeptisk til. Anonymous poster hash: 81470...074 Å nei, pappan min er alle tiders!! Dette var for 25- 30 år siden på en gård. Var ikke vanlig å sterilisere katter da, hvertfall ikke der jeg bodde. Var bedre at pappa avlivet kattungene enn at farfar gjorde det. Han var mye kaldere og kakket dem i hodet med en hammer. Samme farfar drepte også rotter ved å slå dem med spade eller spidde dem med høygaffel. De slakta høns også. Glemmer aldri synet av hodeløse høns som sprang over gårdsplassen..Hi Anonymous poster hash: db2ea...d6e Sorry, nå roter jeg fælt.. Jeg er ikke Hi i dette innlegget.. Anonymous poster hash: db2ea...d6e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå