Gå til innhold

Keisersnitt -hematom

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Tok keisersnitt for to uker siden og har vært ekstra øm og litt hoven på den ene siden. Var på sjekk i dag pga det blødde litt fra såret, og det viste seg å være et hematom -altså en blodansamling under huden. De sa at den vil blø ut og at noe vil trekke inn i kroppen. Det jeg lurer på er om et hematom kan føre til infeksjon? Resten av såret ser fint ut, og jeg har ikke feber eller sykdomsfølelse. Skal på ny kontroll til uka.

Håper på svar :-)

Anonymous poster hash: eadc8...ca7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan dessverre ikke svare deg på om dette kan føre til infeksjon, men jeg håper du slipper unna det. Jeg hadde infeksjon i såret etter forrige keisersnitt, og det var ikke noe gøy :( Denne gang er jeg veldig påpasselig med sårstell og å skifte bandasje oftere enn sist, samt å lufttørke etter dusjing.

Rart det du forteller om at du har hatt vondt i den ene siden. det har jeg og, fryktelig vondt kun på den ene siden - som om det er en stor knute der. Er ikke hoven og heller ikke noe væske, men vondt gjør det. Kanskje jeg også bør sjekke det opp. Rart det kun er på en side....

Håper du får bedre svar enn jeg kan gi deg, og evt spør legen, så du ikke trenger lure på dette. God bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :-)

Det har liksom føltes litt hovent på ene siden, i tillegg til å være gult og blått (tør ikke se såret selv, jm som har sagt det) Kjenner knapt noenting på andre siden lenger, kun der det gjør vondt -som da tydeligvis skyldes et hematom....synes alt med blod er så ekkelt. Hvor ofte bytter du bandasje? ble du bedt om å rense det hjemme? ingen ba meg rense såret.. :-/

Håper vi slipper infeksjon!

-hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :-)

Det har liksom føltes litt hovent på ene siden, i tillegg til å være gult og blått (tør ikke se såret selv, jm som har sagt det) Kjenner knapt noenting på andre siden lenger, kun der det gjør vondt -som da tydeligvis skyldes et hematom....synes alt med blod er så ekkelt. Hvor ofte bytter du bandasje? ble du bedt om å rense det hjemme? ingen ba meg rense såret.. :-/

Håper vi slipper infeksjon!

-hi

Hei igjen, 

selv renser jeg heller ikke såret- Fikk beskjed om at det var undøvendig. Jeg skifter bandasje etter hver dusjing, dvs nesten daglig da. Hvis du gpr med våt/fuktig bandasje trekker det lettere til seg bakterier og kan skape infeksjon. Ingen fortalte meg dette sist, og jeg fikk altså infeksjon den gangen. Det vil vi ikke ha, nei ;) jeg håper du kommer deg gradvis. Som sagt har jeg også vondt i den ene siden og det er ikke gøy altså, du har jo fått påvist hematom, da - mens jeg for min del går rundt og tenker at det må være en sytråd-knute eller at de har kommet borti en nerve på den ene siden hos meg. Rart altså, kjenner nesten ikke noe på den ene siden, mens det gjør vondt på den andre. 

God bedring til deg, håper du kommer deg fort!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

På meg fjernet de bandasjen på 3. dag og jeg fikk beskjed om at jeg ikke behøvde bandasje!

Anonymous poster hash: 3a128...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...