Gå til innhold

Vanlig at man skriver fødselspermisjon i cv'n?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymous poster hash: 17a39...166

Skrevet

Jeg fikk beskjed om å ikke gjøre det. Jeg tenkte det ville fylle ut, men arbeidsgivere har ikke noe med det. Hvis de lurer på noe så spør de på intervjuet. Dessuten er du ansatt også i tiden du har fødselspermisjon. 

Anonymous poster hash: 1a222...48d
Skrevet

Det vanligste er å ikke gjøre det, jeg har likevel gjort det i min cv, rett og slett fordi jeg har byttet jobb i begge mine permisjoner og da syns jeg det har vært greiest. I første permisjon var jeg i prinsippet ansatt et sted hele permisjonen, men når jeg aldri jobbet der igjen etter permisjonen, så syns jeg at det har vært rart å føre det opp. I andre permisjon var jeg arbeidsledig, så da ville det vært helt feil å føre det på (var i et vikariat som gikk ut ca da jeg gikk ut i permisjon).

Anonymous poster hash: e3c70...fb2
Skrevet

Jeg fikk beskjed om å ikke gjøre det. Jeg tenkte det ville fylle ut, men arbeidsgivere har ikke noe med det. Hvis de lurer på noe så spør de på intervjuet. Dessuten er du ansatt også i tiden du har fødselspermisjon. 

Anonymous poster hash: 1a222...48d

Greit, tusen takk for svar! :) 

Anonymous poster hash: c7fe1...d98

Skrevet

Jeg har gjort det siden jeg fikk tre av mine fire barn i studietiden og det dermed ville blitt store hull i CV'en uten.

Anonymous poster hash: b62fc...a20
Skrevet

Nei, ikke hvis man har vært i fast jobb. Det står at jeg har barn under sivilstatus.

Skrevet

Det vanligste er å ikke gjøre det, jeg har likevel gjort det i min cv, rett og slett fordi jeg har byttet jobb i begge mine permisjoner og da syns jeg det har vært greiest. I første permisjon var jeg i prinsippet ansatt et sted hele permisjonen, men når jeg aldri jobbet der igjen etter permisjonen, så syns jeg at det har vært rart å føre det opp. I andre permisjon var jeg arbeidsledig, så da ville det vært helt feil å føre det på (var i et vikariat som gikk ut ca da jeg gikk ut i permisjon).

Anonymous poster hash: e3c70...fb2

Tusen takk for svar! :)

Jeg sluttet i jobben like før permisjon, pga bytte av jobb... 

Anonymous poster hash: c7fe1...d98

Skrevet

Jeg gikk på cv skrive kurs gjenno Nav og fikk beskjed om å gjøre det. Ihvertfall hvis man har gått hjemme i flere år. En arbeidsgiver vil stusse over hull i cven.

Anonymous poster hash: 37419...78e
Skrevet

Jeg jobber med rekruttering, og vil anbefale ikke å skrive noe om det på CV'en med mindre man har vært hjemme mye lenger utover lovfestet permisjonstid (greit å gjøre rede for "hull"). Jeg ser dessverre mye skjult diskriminering av kvinner i arbeidslivet når det kommer til ansettelser. Det er urovekkende mange arbeidsgivere som oppgir til rekrutterere at de ikke ønsker småbarnsforeldre, unge kvinner med 1 barn, kvinner som nettopp har vært i permisjon etc. selv om de selvfølgelig ikke skriver dette i annonsen. Dette gjør seg mer gjeldende under intervjurundene.

Det holder fint å skrive sivilstatus på CV'en (uten å angi alder på barna).

Anonymous poster hash: 4a40f...586

Skrevet

Hvis du har vært ansatte permisjonstiden, trenger du ikke gjøre det. Men hvis du sluttet i en jobb da permisjonen din begynte! vil det være et hull i CV'n din. Da er det greit å fyll ut det hullet med "foreldrepermisjon",

Har selv sittet med utelukker av kandidater til stillinger, og vet at flere kandidater blir forkastet dersom det er lange hull i CV'n uten forklaring.....

Anonymous poster hash: b3187...182

Skrevet

Jeg skrev det, nettopp fordi vikariatet gikk ut rett før permisjonen startet.

Anonymous poster hash: fc159...557

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...