Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi får mest sannsynlig vite hvilket kjønn det blir om to uker. Jentenavn er vi enige om, men vi krangler mye om guttenavn :P Samboeren vil ha veldig norske "gammelmanns navn"(Gunnar, Johnny, Harry osv) som jeg ikke syns passer til en baby. Syns dere det går an å kalle barnet Varg? Er usikker på hva jeg selv synes egentlig :P

Fortsetter under...

Personlig så er Varg det styggeste guttenavnet jeg vet om. Det er bare min smak, og vet at mange er uenige:) Forbinder det med noe ondt, mørkt og negativt, "marg og bein" og nynazisme. Lyden er også lite pen, i mine ører.

Gunnar og Johnny er ikke bare "gammelmannsnavn", men navn jeg har svært negative assosiasjoner til, så ser på de som risikonavn. Harry får nok gjennomgå litt, men på engelsk er det fint. Har vel fått en opptur andre steder etter "Harry Potter", men i Norge ser det ut til å være for knyttet til "harry".

Hva med noen mer klassiske navn som går igjen i mange generasjoner, som Olav? Eller hva med navn som Jarand, Endre, Vemund, Eivind og Såmund? Eller Petter, Andreas eller Simon?

Men dere må finne noe dere selv liker, begge to:) Lykke til:)

Anonymous poster hash: b3b86...627

Annonse

Det er ingenting i veien for å kalle en liten gutt Varg, men jeg synes det er hardt og ganske sjarmløst navn (uansett om man er 1 år eller 50). Liker heller ikke de navnene som din mann kom med, men det finnes jo mange flotte norrøne navn:

Brynjar

Viljar

Hogne

Brage

Torarin

Barin (opprinnelig ikke norrønt, men har norrøn klang over seg)

Ånon

Torjus

Annonse

Takk for meninger :) Får se hva familien sier dersom det blir en gutt. Selvom det er vi alene som bestemmer er det jo greit at besteforeldre og oldeforeldre ikke fryser på ryggen av navnevalget. Hvis de absolutt ikke liker det blir det Tristan eller Vebjørn :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...