Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #1 Skrevet 3. august 2014 Eller noen andre steder? St.Haugen osv? Noen steder dere kan anbefale for en liten familie? Har vært boende i Oslo selv men det var for mange år siden, mannen har fått jobb der så flytter for å slippe pendling o.l. Anonymous poster hash: 0f076...236
DesLykke08<3SepLykke12 Skrevet 3. august 2014 #2 Skrevet 3. august 2014 født og oppvokst på en øy i bydel nordstrand. var mye rundt på ekeberg/Bekkelaget/nordstrand. var fint, men jeg savner det ikke-utenom på sommern.. dvs si mye blærete folk,klespresset startet da jeg gikk på ungdomsskolen på midtrn av 90tallet pg jahet om penger,hvem som jar det feteste huset etc. men nærmiljøet er fint,nesten midt i byen,men også veldig skjerma:-)
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #3 Skrevet 3. august 2014 født og oppvokst på en øy i bydel nordstrand. var mye rundt på ekeberg/Bekkelaget/nordstrand. var fint, men jeg savner det ikke-utenom på sommern.. dvs si mye blærete folk,klespresset startet da jeg gikk på ungdomsskolen på midtrn av 90tallet pg jahet om penger,hvem som jar det feteste huset etc. men nærmiljøet er fint,nesten midt i byen,men også veldig skjerma:-) Ahh, forstår! Vi er ikke helt "den type" familie da. Vi er litt mer urbane hvis du forstår?! Hehe! Men prisene har jo økt en del siden vi bodde der... Da hadde vi ikke barn og bodde på Grunerløkka og St.Haugen, men Grunerløkka er uaktuelt nå. Så ja, jeg vet ikke... Anonymous poster hash: 0f076...236
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #4 Skrevet 3. august 2014 Grefsen/disen hadde jeg gått for. eller høyere opp mot kjelsås. der bodde jeg mens jeg gikk på blindern. kort vei til natur og byen:-) anonym over:-) Anonymous poster hash: f9139...8b9
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #5 Skrevet 3. august 2014 Har vokst opp på Nordstrand, og vil anbefale det. Rolige forhold og kort vei til sentrum. Så hvis du har råd til det, så kjøp der:) Vi har ikke råd til det! Anonymous poster hash: 09259...f68
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #6 Skrevet 3. august 2014 Alle de stedene du nevner er bra for familier! Selv er jeg oppvokst på Nordstrand og hadde flyttet tilbake dersom økonomien hadde tillatt det. Anonymous poster hash: a9b92...195
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #7 Skrevet 3. august 2014 Grefsen/disen hadde jeg gått for. eller høyere opp mot kjelsås. der bodde jeg mens jeg gikk på blindern. kort vei til natur og byen:-) anonym over:-) Anonymous poster hash: f9139...8b9 Og Disen er en veldig god skole, hvis du vil ta det med i beregningen. Anonymous poster hash: 5f9aa...504
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #8 Skrevet 3. august 2014 Fine familiesteder alle du nevner, men noen enklaver på Nordstrand og Grefsen kan være i overkant snobbete. Ellers er området Høyenhall-Manglerud-Østensjø fint for familier. Anonymous poster hash: b9dc7...8c1
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #9 Skrevet 3. august 2014 Nordstrand er supert. Gode skoler (jeg er ikke rasist, men vil ikke ha barna mine på skole med 60-90 prosent fremmedspråkelige. Her er det praktisk talt ingen.) Oppegående mennesker. Fin blanding av intellelktuelle og høyt utdannde og "vanlige" arbeidere med gjennomsnitts hoder :-). Ikke spesielt snobbete miljø. (Noen kjører stil, men de fleste er helt "vanlige". VELDIG trygt og godt. Og fantastisk idrettsmiljø. Kom hit :-) Anonymous poster hash: 46192...de0
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #10 Skrevet 3. august 2014 Jeg syns Disen Grefsen er finest. Det er nærmere marka, mye nærmere byen om du ikke bor langt opp på Kjelsås (særlig om du bor på Disen), og så langt jeg vet (kjenner mange som bor både her og på Norsdstrand), så er det ikke så snobbete. Men mange aktive idrettsfolk - og selvføgelig mye tilbud til barna. Gode skoler her, og veldig bra tilbud på AKS. Jeg jobber i sentrum og bruker ca 10 min på sykkel til jobb. Ellers så går både trikk, t- bane og buss, så det går veldig raskt å reise til sentrum. For meg var det avgjørende i valget mellom Nordstrand og grefsen, at jeg ville bruke 45 minutter mindre hver dag til å reise. Anonymous poster hash: 994cd...731
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #11 Skrevet 3. august 2014 Bor på Nordstrand og vil absolutt anbefale det. Det er ikke snobbete her slik mange tror. Tvert imot et veldig hyggelig nærmiljø med generelt oppegående mennesker. Det er så rolig og fredelig her! Tenker at det er et fantastisk sted å vokse opp, skolen er veldig god, og det finnes mange lokale, gode tilbud til barn. Har heller ikke bodd noe annet sted i Oslo hvor folk er så hyggelige. Man får virkelig et forhold til naboene sine, man hjelper hverandre og prater over hekken. Naboene er enten barnefamilier eller pensjonister. Aldri bråk og ingen sosiale problemer. Barnehagene og skolene er fulle av veltilpassede barn. Dyrt er det å bo her, men som med det meste får man det man betaler for :-) Heia Nordstrand! Anonymous poster hash: 3ef0f...5c2
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #12 Skrevet 3. august 2014 Vent til Nordstrands barna deres begynner på ungdomsskolen! Skal love dere at det er MASSE problemer på Nordseter! Hele klasser med jenter som får Anorexia, hjemme-alene-fester, dop og drikking.. Og merkepress og snobberi uten sidestykke! Nordstrand er et flott sted, bor og er oppvokst her. Men å si at det ikke er problemer her er for dumt...! Bare at mange av disse problemene ikke er synlige før man har litt eldre barn Anonymous poster hash: 9e803...0a6
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #13 Skrevet 3. august 2014 Jeg har et eldre barn (gutt) og har null problemer på Nordstrand. Fantastisk miljø. Anorexia tror jeg man kan få over alt. Modell-look-trenden man leser om på de unges blogger er nok ikke en Nordstrands-fenomen. Det treffer du på over alt... jDet er er noe mer press på klær på ungdomsskolen, men det tror jeg også man må venne deg til de fleste steder. Anonymous poster hash: 46192...de0
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #14 Skrevet 3. august 2014 Da lurer jeg på HVOR på Nordstrand du bor? For i våre kretser er det helt ekstremt merkepress og snobberi! Slenger med denne: http://m.osloby.no/nyheter/Tenaringer-vil-ha-dunjakker-til-7000-kroner-7093077.html#.U96zDWQayc0 Jeg har selv tenåringer, og er med på "galskapen". Fordi jeg vet hvor viktig det er med de rette klærene og veskene her oppe. Men for all del, mye bra på Nordstrand altså! Trygt og fint, bare dumt at det er så dårlig miljø på lokalskolen... For det er det! Virkelig! Anonymous poster hash: 9e803...0a6
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #15 Skrevet 4. august 2014 Jeg er fra Ekeberg. Min drøm er å flytte tilbake dit. Må bare få litt mer penger Hadde en fantastisk oppvekst. Sletta var en boltreplass sommer og vinter. Gikk på Ekeberg barneskole og brannfjell ungdomsskole. Anonymous poster hash: 96850...13d
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #16 Skrevet 4. august 2014 Nordstrand er supert. Gode skoler (jeg er ikke rasist, men vil ikke ha barna mine på skole med 60-90 prosent fremmedspråkelige. Her er det praktisk talt ingen.) Oppegående mennesker. Fin blanding av intellelktuelle og høyt utdannde og "vanlige" arbeidere med gjennomsnitts hoder :-). Ikke spesielt snobbete miljø. (Noen kjører stil, men de fleste er helt "vanlige". VELDIG trygt og godt. Og fantastisk idrettsmiljø. Kom hit :-) Anonymous poster hash: 46192...de0 Har samme erfaring Vi flyttet hit for et par år siden med barn. Helt fantastisk for barn her. Er selv oppvokst på vestkanten - hatet det maks - og stortrives på Nordstrand med et mer blandet miljø. Anonymous poster hash: 94643...b2f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå