Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #1 Skrevet 3. august 2014 Naboen har en katt. Den er vel ett år nå. Den har i det siste begynt å luske i buskene og angriper bein. Den klorer og biter og ser helt vill ut. Har aldri hatt kontakt med den katten før den dukket opp i sommer og begynte å angripe. Jeg må rive tak i hale/nakkeskinn og kaste den unna. Da sitter den og skuler på meg. Den har ennå ikke ødelagt noen klær da jeg har gått i skjørt/shorts. Hva kan man gjøre med dette? Jeg har filmet den to ganger. En gang når den tok meg og en annen gang på avstand når den angrep mannen. Er livredd katten. Vesla sitter foreløpig i vogn men den dagen hun begynner å gå så tør jeg ikke la henne gå her hjemme. Skal prate med naboen men lurer egentlig på om jeg kan kreve noe? Anonymous poster hash: 2d9e6...d2a
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #2 Skrevet 3. august 2014 Vis han filmen og krev at han holder katta inne! Tenk hvis den angriper ett barn! Hører han ikke på deg, går du til politiet. Jeg vet ikke om man har lov til å fange katten hvis det bare fortsetter, men det kan du sikkert høre med politiet om. Anonymous poster hash: 6c603...878
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #3 Skrevet 3. august 2014 Hade jeg aldri funnet meg i . Tenk om den angriper et lite barn? Gi beskjed til eier og si han må holde den inne siden den er til fare. Nekter han er vel politiet neste. Hvis ingenting skjer hadde jeg bare tatt å kvittet meg med katten selv. Er grenser for hva naboer og andre skal finne seg i. Anonymous poster hash: 8e945...40b
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #4 Skrevet 3. august 2014 Jeg har ikke tenkt å skade katten eller kvitte meg med den altså. Jeg vil vel forlange at DE kvitter seg med den. Men om de ikke vil, kanskje politiet kan kreve det på grunnlag av det jeg har filmet? Uansett så kan jo ikke denne katten være koselig å ha i hus heller? Adferden ute gjenspeiler vel litt av adferden inne?? Eller? Jeg har virkelig ikke peiling på katter. Anonymous poster hash: 2d9e6...d2a
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #5 Skrevet 3. august 2014 Vi har 3 katter, og det der er ingen normal oppførsel på katt. Vet du om det er en hankatt ? Da kan det hjelpe å kastrere den. Vi hadde en katt som brått endret adferd og ble aggressiv, viste seg at den var syk og ble avlivet. Her må naboen ta ansvar, dette blir på lik linje som når en hund angriper. En katt kan forvolde stor skade på et lite barn. Anonymous poster hash: 66209...da3
PRobert Skrevet 3. august 2014 #6 Skrevet 3. august 2014 Det er ikke normal oppførsel nei, den høres syk ut. Gi beskjed til eieren om at den bør utredes.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #7 Skrevet 3. august 2014 Kanskje ikke så rart at den angriper deg når du river den i halen? Anonymous poster hash: b2863...189
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #8 Skrevet 3. august 2014 Jeg hadde en katt som endret personlighet og begynte å angripe. Der var det noe galt i hodet og den ble avlivet. Ta det opp med naboen. Katter angriper normalt ikke uprovosert. Anonymous poster hash: 8051e...379
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #9 Skrevet 3. august 2014 Kanskje ikke så rart at den angriper deg når du river den i halen? Anonymous poster hash: b2863...189 Haha. Hva mener DU man skal gjøre når katten har kjørt alle klør inn i leggen din samtidig som den biter? Kom gjerne med konstruktive innspill på hvordan jeg kan forhindre angrep. Tåpelige kommentarer kan du spare deg for. Er ikke interessert i provokasjoner som dette da det faktisk er et seriøst problem jeg har. Du blir bare dum når du svarer som du gjør. Anonymous poster hash: 2d9e6...d2a
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #10 Skrevet 3. august 2014 Kanskje ikke så rart at den angriper deg når du river den i halen? Anonymous poster hash: b2863...189 Haha. Hva mener DU man skal gjøre når katten har kjørt alle klør inn i leggen din samtidig som den biter? Kom gjerne med konstruktive innspill på hvordan jeg kan forhindre angrep. Tåpelige kommentarer kan du spare deg for. Er ikke interessert i provokasjoner som dette da det faktisk er et seriøst problem jeg har. Du blir bare dum når du svarer som du gjør. Anonymous poster hash: 2d9e6...d2a En liten katt (som hunder) jakter ofte på føtter og sko. Den jakter og leker. Ikke noe uvanlig der, men når mennesker river katten i halen så vil den selvsagt fortsette å angripe. Anonymous poster hash: b2863...189
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #11 Skrevet 3. august 2014 Kanskje ikke så rart at den angriper deg når du river den i halen? Anonymous poster hash: b2863...189 Haha. Hva mener DU man skal gjøre når katten har kjørt alle klør inn i leggen din samtidig som den biter?Kom gjerne med konstruktive innspill på hvordan jeg kan forhindre angrep. Tåpelige kommentarer kan du spare deg for. Er ikke interessert i provokasjoner som dette da det faktisk er et seriøst problem jeg har. Du blir bare dum når du svarer som du gjør. Anonymous poster hash: 2d9e6...d2a En liten katt (som hunder) jakter ofte på føtter og sko. Den jakter og leker. Ikke noe uvanlig der, men når mennesker river katten i halen så vil den selvsagt fortsette å angripe. Anonymous poster hash: b2863...189 Synes du skal lese innlegget mitt en gang til før du konkluderer. Anonymous poster hash: 2d9e6...d2a
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #12 Skrevet 3. august 2014 Ta med vannpistol. Anonymous poster hash: d6df6...48d
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #13 Skrevet 3. august 2014 Jeg hadde ihvertfall sagt ifra til naboen først og fremst før man tenker på å ringe polititet og lage unødvendig nabokonflikt. Er de litt oppegående så prøver de vel å finne en løsning sammen med dere. De vil jo sikkert ikke at katten skal fly på dere de heller. De er sikkert ikke klar over det heller. kanskje de rett og slett kan slippe den ut på natten en periode istedenfor på dagen. Ihvertfall til den har blitt litt større og fått kattunge-rampestreker ut av blodet. Hadde det vært min katt så hadde jeg ønsket å finne en løsning for å ha et godt naboforhold. Anonymous poster hash: 1fd0c...2b7
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #14 Skrevet 3. august 2014 I hovedinnlegget nevner du at katten heldigvis ikke har ødelagt klær enda. Dersom katten virkelig hadde vært aggressiv og angrepet på ordentlig, ville du priset deg lykkelig dersom du hadde bukser på og de kunne tatt en del av støyten. Katten er en kattunge ennå, enkelte kattunger synes jakt på føtter er kjempekult. Biting er også normal lekeatferd kattunger imellom, og for katter er ikke et lekebitt like vondt som for oss mennesker, da de har pels som demper bittet. Så, jeg tviler sterkt på at dette handler om en aggressiv katt. Jeg forstår likevel godt at du gjerne vil slippe "bakholdsangrep". Det kan være vondt, og også skremmende dersom man ikke kjenner til katten eller katters atferd generelt. Etter min mening bør en slippe å ha noe som helst med andres kjæledyr å gjøre dersom man selv ikke ønsker det, uansett om det gjelder kattedritt i blomsterbedene, lekeangrep, kattepiss eller hundedritt på fortauet. Og ja, jeg er faktisk dyreeier selv. Jeg ville tatt dette opp med naboen så snart som mulig, og vist ham filmen. En dag vil katten jakte på feil føtter, og kan bli skikkelig skadet dersom noen blir så redde at de f.eks sparker den. Han som eier er ansvarlig for både kattens sikkerhet og kattens framtreden i nabolaget. Anonymous poster hash: c6229...38f
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #15 Skrevet 3. august 2014 Kanskje ikke så rart at den angriper deg når du river den i halen? Anonymous poster hash: b2863...189 Er du helt blåst? Anonymous poster hash: 98900...5ed
beibilykke Skrevet 3. august 2014 #16 Skrevet 3. august 2014 sånn holder katta vår på og. eller gjorde. da hun var kattunge og til hun var 1 år ca. nå har hun snart 2 år og er mye roligere hun er også sterilisert. dette var jo lek fra vår katt sin side. vil tro det er det i dette tilfellet også. men når du driver å rover den i halen og hiver den avgårde så kanskje den nå føler seg truet av deg og virkelig prøver å angripe.? ta det opp med katteier, og spray katt deg vekk i busker å bed der den gjemmer seg når den skal ta føttene dine! kanskje det blir bedring da! !
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #17 Skrevet 3. august 2014 Ta en prat med naboen. Hadde det vært en hund, så hadde du vel anmeldt? Er ikke noe annerledes med en katt mener nå jeg. Hvis ikke katta hadde slutta hadde jeg krevd å få den avlivet. Anonymous poster hash: 2c8c0...0aa
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #18 Skrevet 3. august 2014 Ha med flaske med sitronvann. Sprut når den nærmer seg Anonymous poster hash: fa44f...b4f
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #19 Skrevet 3. august 2014 Hade jeg aldri funnet meg i . Tenk om den angriper et lite barn? Gi beskjed til eier og si han må holde den inne siden den er til fare. Nekter han er vel politiet neste. Hvis ingenting skjer hadde jeg bare tatt å kvittet meg med katten selv. Er grenser for hva naboer og andre skal finne seg i. Anonymous poster hash: 8e945...40b Det du oppfordrer til her er ikke bare ulovlig, men ondt. Anonymous poster hash: 31330...196
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #20 Skrevet 3. august 2014 Ha med flaske med sitronvann. Sprut når den nærmer seg Anonymous poster hash: fa44f...b4f Det er ikke lov å skade katter. Sitron svir. Anonymous poster hash: d6df6...48d
Gjest Antarctica Skrevet 3. august 2014 #21 Skrevet 3. august 2014 Naboen har en katt. Den er vel ett år nå. Den har i det siste begynt å luske i buskene og angriper bein. Den klorer og biter og ser helt vill ut. Har aldri hatt kontakt med den katten før den dukket opp i sommer og begynte å angripe. Jeg må rive tak i hale/nakkeskinn og kaste den unna. Da sitter den og skuler på meg. Den har ennå ikke ødelagt noen klær da jeg har gått i skjørt/shorts. Hva kan man gjøre med dette? Jeg har filmet den to ganger. En gang når den tok meg og en annen gang på avstand når den angrep mannen. Er livredd katten. Vesla sitter foreløpig i vogn men den dagen hun begynner å gå så tør jeg ikke la henne gå her hjemme. Skal prate med naboen men lurer egentlig på om jeg kan kreve noe? Anonymous poster hash: 2d9e6...d2a Kjære HI. Her på DiB er katter viktigere enn mennesker. Selv barn er sekundære - samme om nabokatta er "gatas skrekk" skal alle dulle med den. Søk råd et sted der du får svar som er relevante for deg. (Jeg ville ha anmeldt.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå