Gå til innhold

Tips til baking? Skoleboller...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kan man best mulig få fordypning til vaniljekrem?

Den ender alltid med å tyte oppover etter steking.... Vil ha en ordentlig grop😃

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg slår hardt ned med eit krydderglas (frå santa maria om det er viktig), då får eg ei grop til vaniljekremen. Tar eg på for mykje krem tyt det opp uansett (men for mykje av det gode er jo så godt..).

Vanligvis kjevlar eg ut deigen og legg kremen oppå, og får vaniljesnurrar i staden. Kan pynte med melis og kokos om ønskelig.

Skrevet

Jeg bare lager en grop? ;) har ikke opplevd at det tyter utover. Prøv å lag den dyp. Du kan ta f.eks 5 boller som testboller, og eksperimentere med gropene, så ser du hvilken metode som fungerer best når du steker testbollene :)

Skrevet

post-42-0-15014800-1407046615_thumb.jpgpost-42-0-15014800-1407046615_thumb.jpgJeg triller boller, lager en skikkelig grop med to fingre (du må dra bolledeigen utover!), etterhever og lager gropene en gang til før jeg fyller med vaniljekrem. Dersom vaniljekremen har sunket halvveis i stekingen, etterfyller jeg. 

Man kan sikkert fylle med vaniljekrem før man etterhever også, men sånn gjør jeg det! ;-) 

Anonymous poster hash: 693ae...d9f
Skrevet

Eg slår hardt ned med eit krydderglas (frå santa maria om det er viktig), då får eg ei grop til vaniljekremen. Tar eg på for mykje krem tyt det opp uansett (men for mykje av det gode er jo så godt..).

Vanligvis kjevlar eg ut deigen og legg kremen oppå, og får vaniljesnurrar i staden. Kan pynte med melis og kokos om ønskelig.

Oj, det hørtes godt ut med snurrer!!

Hmmm.. Kjevler, smører med vaniljekrem, bretter og snurrer?:)

Skrevet

post-42-0-15014800-1407046615_thumb.jpgJeg triller boller, lager en skikkelig grop med to fingre (du må dra bolledeigen utover!), etterhever og lager gropene en gang til før jeg fyller med vaniljekrem. Dersom vaniljekremen har sunket halvveis i stekingen, etterfyller jeg. 

Man kan sikkert fylle med vaniljekrem før man etterhever også, men sånn gjør jeg det! ;-) 

Skrevet

Takk for tips! :)

Det tyter ikke helt.. Men vaniljekremen blir på en måte en topp. Sånn skikkelg hjemmelaget:p

Får bruker mer kraft på de gropene ;D

Skrevet

Jeg triller ut bollene, etterhever dem og rett før de skal inn i ovnene trykker jeg ned midten på bollene og har på vaniljekrem... Og så rett i ovnen :-)

Baker du flere brett fyller jeg bare på vaniljekrem på et brett av gangen slik at bollene ikke heves med vaniljekremen i.

Anonymous poster hash: 20323...27b

Skrevet

attachicon.gifbilde-3.JPGJeg triller boller, lager en skikkelig grop med to fingre (du må dra bolledeigen utover!), etterhever og lager gropene en gang til før jeg fyller med vaniljekrem. Dersom vaniljekremen har sunket halvveis i stekingen, etterfyller jeg. 

Beklager, kløna litt.... 

Skrevet

Oj, det hørtes godt ut med snurrer!!

Hmmm.. Kjevler, smører med vaniljekrem, bretter og snurrer?:)

Eller rullar saman deigen til ei pølse og kuttar som kanelbollar om ein ikkje er så avansert av seg. Det blir jo klissete å snurre vaniljekrem :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...