Gå til innhold

Trenger tips til billig, men ikke kjip, mat å servere i bryllup.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ville laget koldbord eller tapas.

om du lager koldtbord kan du ha 2 kalde kalkuner på bordet, ferdig oppskjært. evt karbonader og mye annet snacks. Jeg kagde i dåp til eldstemann, men 50 gjester. ble altfor mye mat, kunne sikkert vært dobbelt så mange gjester. og det kostet meg 2000 kr.

Anonymous poster hash: a2b36...622

Fortsetter under...

Skrevet

Liker så godt kombinasjonen av meninger her inne. "Jeg liker ikke fisk" og "Serverer dere bacalao vil jeg og mannen gå sultne". Sammen med utsagn om at man gjør barna bortskjemte om man gir dem annen mat enn familien spiser. ..

Anonymous poster hash: a18d6...174

Hvis man vet at man ikke liker bacalao så har man smakt det og klarer ikke spise det. Samme er det med barn. Man tvinger da ikke barna til å spise mat man vet de ikke liker? Forskjellen er de barna som ikke vil smake, men bare hardnakket påstår at de ikke liker maten. De må smake en bit her i huset, men liker de det fortsatt ikke så slipper de å spise resten. 

Så for all del, dersom jeg ble servert bacalao hadde tatt en bit, brukt ca ti minutter på å svelge den, og så smilt høflig og sagt at jeg var mett. Så ja, jeg hadde gått sulten resten av kvelden. 

Anonymous poster hash: 2aff6...1e9

Skrevet

Du som lagde til 50 personer for 2000 kr. Vil du være så snill å ramse opp hva du laget bortsett fra karbonader og kalkun?

Anonymous poster hash: 9ae35...482

Skrevet

Bacalao høres helt flott ut. Voksne mennesker som 'ikke liker' får spise brød og salat. Makan.

Skrevet

Heier på Bacalao! Knallgodt!!! Og i tillegg festmat! Gryte synes jeg høres mye kjedeligere ut...

Skrevet

Eventuelt sodd, det er kjempegod festmat om det er laget ordentlig. Og alle liker det!

Annonse

Skrevet

Bacalao er vel omtrent det eneste jeg ikke spiser. Og dessverre er det ikke lett å pelle ut det man ikke liker (fisk og tomat funker bare ikke for meg). Men om man liker det funker det jo. Men syntes forslaget med kalkun låt bra.. Men du er avhengig av å ha nok ovnplass!

Der er jeg enig. Hadde serveringen i et bryllup vært Bacalao hadde jeg forblitt sulten!

Anonymous poster hash: 21dcd...0c5

Haha! Voksne som ikke liker mat og må pille ut biter må gjerne forbli sultne!

Anonymous poster hash: 7a4ad...3fc

Og det er helt greit at jeg hadde forblitt sulten. Men nå spurte HI om billig men ikke kjip middag, og jeg svarte i forhold til det. Jeg (og mange med meg hvis man leser svarene her inne) hadde syntes det var en veldig kjip middag i et bryllup.

Anonymous poster hash: 21dcd...0c5

Skrevet

Men gryterett er jo så kjiiiiipt! 😩

Vi er skikkelige matfolk, og det er de fleste i både vennekrets og familie også, så tror nok de fleste spiser bacalao.

Men lager selvfølgelig en gryterett eller noe som alternativ.

Tapas høres supert ut, men ser for meg at vi da blir stående å lage mat flere dager i forveien?

HI

Anonymous poster hash: ee6af...14e

Tapas blir fort veldig dyrt. Husk også at alle vil smake litt av alt, så lag mye av alt!

Anonymous poster hash: 7a4ad...3fc

Skrevet

Du som lagde til 50 personer for 2000 kr. Vil du være så snill å ramse opp hva du laget bortsett fra karbonader og kalkun?

Anonymous poster hash: 9ae35...482

Hei, jeg lagde:

2 kalkuner

karbonader

2 store ovnsbakte laks eller ørret (husker ikke hvilken type det var)

Røkelaks tror jeg det var (ferdigkjøpt)

rekeaspic med egg og grønnsaker inni

waldorfsalat

salat

eggerøre

sennepssaus

roastbiff

skinke

brød, loff og smør

skåler med fetaost, oliven, majones, remulade o.l 

Anrettet dette pent med tomat, sitron, agurk og det som passet til :) 

Dåpen var i januar, og slik mat er jo veldig billig rundt juletider .

Anonymous poster hash: a2b36...622

Skrevet

Ikke bacalao. Jeg elsker det, men mange synes det er fælt. Stemmer for koldtbord/tapas.

Skrevet

Er ikke bacalao litt spesielt på smak? Jeg har aldri smakt bacalao eller klippfisk, men innbiller meg at enten så liker man det, eller så liker man det ikke

Anonymous poster hash: c549d...80c
Skrevet

Om du ønsker å servere noe som gjør at mange av gjestene ikke spiser seg mette, gå for bacalao. Om du ønsker at gjestene dine skal spise seg mette å kose seg med maten ville jeg gått for noe mer "mainstream" som kalkun, svinestek, ribbe osv. Billig og de som ikke liker kjøttet kan spise poteter, saus og tilbehør.

Anonymous poster hash: a1dd6...4a7

Annonse

Skrevet

Her er det poppis med gratinert klippfisk og stroganoffgryte i større selskaper. Jeg er glad i bacalao selv, men synes gratinert klippfisk er bedre -tror jeg. Kanskje flere liker det også? Ellers så er vel kalkun bankers!

Anonymous poster hash: ee850...340
Skrevet

Bacalao er vel omtrent det eneste jeg ikke spiser. Og dessverre er det ikke lett å pelle ut det man ikke liker (fisk og tomat funker bare ikke for meg). Men om man liker det funker det jo. Men syntes forslaget med kalkun låt bra.. Men du er avhengig av å ha nok ovnplass!

Der er jeg enig. Hadde serveringen i et bryllup vært Bacalao hadde jeg forblitt sulten!Anonymous poster hash: 21dcd...0c5
Haha! Voksne som ikke liker mat og må pille ut biter må gjerne forbli sultne!Anonymous poster hash: 7a4ad...3fc
Og det er helt greit at jeg hadde forblitt sulten. Men nå spurte HI om billig men ikke kjip middag, og jeg svarte i forhold til det. Jeg (og mange med meg hvis man leser svarene her inne) hadde syntes det var en veldig kjip middag i et bryllup.Anonymous poster hash: 21dcd...0c5

'kjip' betyr smålig eller gnieraktig, dvs billig. Bacalao er IKKE kjipt.

Skrevet

Men gryterett er jo så kjiiiiipt!

Vi er skikkelige matfolk, og det er de fleste i både vennekrets og familie også, så tror nok de fleste spiser bacalao.

Men lager selvfølgelig en gryterett eller noe som alternativ.

Tapas høres supert ut, men ser for meg at vi da blir stående å lage mat flere dager i forveien?

HI

Boeuf Bourguignon som Iiiik foreslår over her er alt annet enn kjipt altså. Det er helt nydelig!

Gjest Mine ♥ ♥ ♥
Skrevet

Jeg pleier å lage koldtbord selv, laget og til bryllupet med eksen. Da var vi 60-70 stk pluss barn.

Hadde 4 kalkunbryst

Kyllinglår

Svinesteik med svisker og epler

Frikadeller

Helstekt ørret

Laks med eggerøre

Spekemat

Ostebrett

Pastasalat

Grønnsalat

Potetsalat

Diverse sauser og dressinger

Brød, kjeks m.m.

Ingen problem å lage til selv, det meste kan ordnes i forveien :)

Skrevet

Jøsses. Ja jeg synes bacalao er kjip mat. Jeg hadde ikke klagd, forsynt meg litt av maten og spist brød og salat om de hadde det. Men jeg hadde allikevel syntes det hadde vært kjipt. Det samme vet jeg ganske mange andre synes. Jeg spiser alt jeg får servert, til og med ting jeg ikke synes er særlig godt, men noen ting brekker jeg meg av. Men vet til neste gang at for å ikke bli sett på som en bortskjemt drittunge som ikke "liker" noe er det bedre å trykke det ned mens man brekker seg ved bordet!

Men for all del, ikke tenk over at det finnes mange som ikke liker bacalao. server det og proklamer at voksene mennesker som ikke "liker" dette får bare ha det så godt. Høres ut som et hyggelig bryllup. Eller vis hensyn til at ikke alle kan/vil spise ting. Selv om man bare viser hensyn med å ha rikelig med tilbehør som salat og brød.

Skrevet

Vel, for å si det enkelt, så hadde jeg gått hjem hvis det kun ble servert fisk i tomat til middag i et bryllup. Fisk er fisk og kjøtt er mat! Gå for kalkun! Det spiser alle, unntatt vegetarianere, men de spiser jo heller ikke bacalao.

Anonymous poster hash: d453c...1ae

Skrevet

Jøsses. Ja jeg synes bacalao er kjip mat. Jeg hadde ikke klagd, forsynt meg litt av maten og spist brød og salat om de hadde det. Men jeg hadde allikevel syntes det hadde vært kjipt. Det samme vet jeg ganske mange andre synes. Jeg spiser alt jeg får servert, til og med ting jeg ikke synes er særlig godt, men noen ting brekker jeg meg av. Men vet til neste gang at for å ikke bli sett på som en bortskjemt drittunge som ikke "liker" noe er det bedre å trykke det ned mens man brekker seg ved bordet!

Men for all del, ikke tenk over at det finnes mange som ikke liker bacalao. server det og proklamer at voksene mennesker som ikke "liker" dette får bare ha det så godt. Høres ut som et hyggelig bryllup. Eller vis hensyn til at ikke alle kan/vil spise ting. Selv om man bare viser hensyn med å ha rikelig med tilbehør som salat og brød.

Er det meg, hi, du snakker til?

Jeg har da ikke nevnt noe om at man må spise ting man ikke liker, eller om at man virker bortskjemt hvis man ikke liker ting?

Jeg har kun skrevet at jeg tror de fleste i vår omgangskrets liker bacalao, og at hvis vi velger å servere det kommer jeg til å lage en rett til de som eventuelt ikke liker det.

Det må vel være greit?

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...