Gå til innhold

Dere som synes det er så krise med nakne små barn på stranden. ..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og begrunner med at de må lære seg at nakenhet er noe privat.

Hva er dere redde for? At barna i voksen alder ikke skjønner dette?

Dette skjer da helt naturlig! Mine barn gikk nakne på stranden som 1-3 åringer, men av naturlige grunner ønsket de badebukse på når de ble litt eldre

Hva er dere redde for egentlig dere som begrunner det med at de må lære at nakenhet ikke tilhører det offentlige rom? At de ikke ønsker klær på resten av oppveksten?

Barn har et så naturlig forhold til nakenhet, men voksne lærer de at dette skal være tabubelagt. Slapp av, de utvikler seg helt normalt og vil selv ha på badetøy i god tid før det blir skolebarn

Anonymous poster hash: e96d6...89d

Skrevet

Kjenner få som er imot det pga den begrunnelsen der.

Anonymous poster hash: b98f7...49e

Skrevet

Nei, har fortsatt til gode å se en voksen i keiserens nye klær vandrende ute..

selvfølgelig vil alle lære med tiden at man må ha på seg klær om man skal ut i offentligheten, det har ikke noe med det å gjøre i det hele tatt.. Syns egentlig du gjør deg litt dum med denne vinklingen :P

Jeg blir ikke brydd av å se en naken barnestump på stranda om det er i skiftesituasjon eller når de sitter på sitt eget håndkle, men skjønner ikke hvorfor de må fly nakne rundt på stranda eller å bade naken. Hva er liksom problemet med en liten badetruse eller badebleie? Selv om dere foreldre ikke bryr dere så kan de faktisk være andre som ikke liker det..

Jeg lærer ikke mine barn at nakenhet er tabu, men privat. Det er faktisk en liten forskjell der :P

Anonymous poster hash: da558...e5b
Skrevet

And here vi go again......

Jeg synes det er helt greit at barn sitter nakne på eget teppe,mot har Inge problemer med å se nakne barn når de skifter osv.

Jeg synes derimot ikke noe om nakne barn som går rundt og ikke kan kontrollere sin egen avføring eller urin. Jeg synes ikke det er greit at unger finner det for godt å tisse overalt på stranda. Og ikke er det greit med unger som bæsjer i vannet. Sist helg var det en unge som tisse oppi gummibåter til sønnen min! Mora lå 190 meter bortforklare og løfta ikke en finger....... Jeg synes heller ikke det er greit med nakne unger i sklia eller på huska. Det er rett of slett uhygenisk

Anonymous poster hash: 4c7a5...780

Skrevet

For meg handler det først og fremst om hygiene.. barna skifter uten å dekke seg til og kan godt sitte maken en kort stund på håndkle, men jeg setter ikke pris på kombinasjonen mat og nakne kropper.. jeg synes også det er slitsomt med sand i alle kroppsåpninger.. en liten badetruse hemmer ingen..

Anonymous poster hash: e2c1a...916

Gjest MammaTilFelix
Skrevet

Oii.. Hmmm.. Jeg lot min 6 mnd gamle baby bade naken, og han skal få lov til å være naken 2-3 somre til :) I sommer fikk han lov til å bade naken, hvis det ikke var lenge siden avføring. Ellers hadde han på badebleie i vannet..

Når han blir større så kommer han selvfølgelig ikke til å være borte hos ukjente med sin nakne rumpe, kun rundt oss. Om han så tisser i sanda, er det virkelig såå krise? Som dere vet, urin er sterilt :)

Skrevet

Og begrunner med at de må lære seg at nakenhet er noe privat.

Hva er dere redde for? At barna i voksen alder ikke skjønner dette?

Dette skjer da helt naturlig! Mine barn gikk nakne på stranden som 1-3 åringer, men av naturlige grunner ønsket de badebukse på når de ble litt eldre

Hva er dere redde for egentlig dere som begrunner det med at de må lære at nakenhet ikke tilhører det offentlige rom? At de ikke ønsker klær på resten av oppveksten?

Barn har et så naturlig forhold til nakenhet, men voksne lærer de at dette skal være tabubelagt. Slapp av, de utvikler seg helt normalt og vil selv ha på badetøy i god tid før det blir skolebarn

Hvorfor er det egentlig så krise og ha en liten bukse på seg? Nakenhet kan vel være naturlig selv om de ikke går naken på stranden?

Anonymous poster hash: b2f84...663

Skrevet

Det er ikke krise med en liten badetruse hvis ungene vil ha det på, men jeg tvinger ikke min bleiefrie treåring til å ha på truse når hun selv ikke vil.. Den kampen er jeg ikke interessert i å ta fordi noen andre kanskje ikke liker det så godt.. 7 åringen får beskjed om å ha badetøy på når det er andre til stede. Bader vi alene, er hun stort sett naken hun også...

Anonymous poster hash: dd8cd...0da

Skrevet

Det er ikke mer eller mindre naturlig at en baby er naken enn at en femåring er det.

Det har med modning og forståelse å gjøre. Man bør lære barna tidlig å gå med bleie/badebukse/badetruse,fordi selv om du synes den lille stumpen er søt er det mange med kameraer ute. Dessuten er det greit å vende seg tidlig til at naken er man bare hjemme på badet

Anonymous poster hash: ff6ea...7d8

Skrevet

Ohhh, det visste jeg ikke var et tema engang.

En naken liten unge gjør meg ingenting. Og har aldri tenkt tanken at det var problem heller.

Men rundt og i et basseng så syns jeg de kan ha på truse. Ikke greit med bæsj i bassenget. Samme med tissing. Tissing i truse vises ikke like godt, selv om tisset havner samme plass.

Men barn over 4 år syns jeg godt kan ha på badebukse. Null problem nakenhet i skiftesituasjoner da.

Problemet er nok endel spesielle familier som lar barna bade naken til de er 10 år. Det provoserer, og skaper musnøye.

Nakne barn hører ikke hjemme i/ved lekeapparat. Uansett alder. Da må bleie på!

Anonymous poster hash: 67afd...d57

Skrevet

synes ikke noe om nakne barn på stranda, fordi de kan bæsje rundt omkring. Dessuten er det mange syke folk der ute med kamera tlf, just saying. 

Anonymous poster hash: a9324...79c
Skrevet

Det er ikke krise med en liten badetruse hvis ungene vil ha det på, men jeg tvinger ikke min bleiefrie treåring til å ha på truse når hun selv ikke vil.. Den kampen er jeg ikke interessert i å ta fordi noen andre kanskje ikke liker det så godt.. 7 åringen får beskjed om å ha badetøy på når det er andre til stede. Bader vi alene, er hun stort sett naken hun også...Anonymous poster hash: dd8cd...0da

Så det er barnet som får bestemme?

Hvis ungen bestemmer seg for å ville gå naken på lekeplassen, er da da også greit? Eller er det da plutselig OK for deg å "tvinge" på han truse og shorts?

Hva med når dere er borte på besøk og han plutselig vil løpe naken rundt? Er det da han som bestemmer eller er det du?

Anonymous poster hash: 4c7a5...780

Skrevet

Visste ikke dette var en problemstilling jeg. Så mye følger jeg med. :P

Anonymous poster hash: 0d5ca...ec3

Skrevet

Det er ikke mer eller mindre naturlig at en baby er naken enn at en femåring er det.

Det har med modning og forståelse å gjøre. Man bør lære barna tidlig å gå med bleie/badebukse/badetruse,fordi selv om du synes den lille stumpen er søt er det mange med kameraer ute. Dessuten er det greit å vende seg tidlig til at naken er man bare hjemme på badet

Anonymous poster hash: ff6ea...7d8

Nei, gud forby hvis barnet var naken utenfor badet; i hagen eller terrassen. Fysj, altså

Skrevet

Jeg bryr meg døyten om hva folk mener om mine nakne barn. De er 2 og straks 4 år. De syns der er deilig å være nakne, hvilket jeg godt kan forstå. Meget mulig storesøster vil ha bikinitruse neste år. Da skal hun selvsagt få det. Foreløpig er de nakne og frie, og jeg syns det er herlig!

Skrevet

Dere som reagerer på at bleiebarn tisser på stranda, har dere noen forslag til hvordan man kan unngå dette, hvis de samme barna skal bade? Badebleier og badebukser slipper nemlig tisset rett gjennom, og å bade med vanlig bleie er veldig upraktisk...

Anonymous poster hash: 9c789...3ec
Skrevet

Det har med modning og forståelse å gjøre. Man bør lære barna tidlig å gå med bleie/badebukse/badetruse,fordi selv om du synes den lille stumpen er søt er det mange med kameraer ute. Dessuten er det greit å vende seg tidlig til at naken er man bare hjemme på badetAnonymous poster hash: ff6ea...7d8

Får man bare være naken på badet i sitt eget hjem? Skulle trodd du lærte barna dine å skamme seg over kroppen sin da!

Min sønn elsker å gå naken, og gjør det så mye som mulig. Ute i hagen vår og inne i huset er det helt greit synes jeg. Når vi skal ut av tomta vår skal han ha klær på. Men han kan fint få leke naken borte hos andre om ungene skal leke i sprederen osv.

På stranda derimot skal han ha på badetruse med mindre vi er omtrent alene der. Dette fordi det florerer med ekle pedofile rundt om. Mitt barn skal ikke være noe bytte for disse mennesker.

For min del måtte alle små barn gjerne gå nakne på stranda, det kunne jeg ikke brydd meg noe om.

Skrevet

I en ideell verden hadde det vært den naturligste ting i verden å la barna bade nakne på stranda. Problemet er at det finnes utrolig mange syke mennesker som ligger i skjul og tar bilder, de legger det så ut på egne nettsider for pedofile. De er desverre mange fler enn vi tror. Jeg tar dessverre ikke sjansen på å la 1-åringen min bade naken. Hun har på badedrakt..

Skrevet

Har sagt det før og sier det igjen. Jeg prøver å ha kontroll på hva slags bilder det ligger på nett av mine barn... Og nei jeg tenker ikke kun på pedofile med telelinse(ikke det at det trengs har man smart telefon), men rett og slett fordi folk tar masse bilder og legger ut på face.. Og der kan mitt barn bli en naken linselus ;)

Ingentingen med at jeg eller andre normale folk ser noe usunt eller seksualisert på det.

Nettvett så lang det går ;) Ellers kan mine barn være nakne i hagen hos vennepar og familie hvis de ønsker det :)

Det er mine grunner ;)

Skrevet

Jeg har ikke lest svarene du har fått, men jeg har aldri hørt den begrunnelsen for å ikke la småbarn være nakne på stranden ol.

Min lille har som regel badebleie/bukse på stranden av den enkle grunn at det ellers kommer sand der det ikke er godt å ha sand og at jeg ikke syns det er så stas med bæsj duppende i vannet.

Hjemme er hun naken når det passer seg.

Skrevet

Dere som er så redd for pedofile med kamera. Dere vet at det ikke er nakenhet hos barn som er tirrende hos de pedofile. Men barnet i seg selvt. Jeg såg en dokumentar hvor de pedofile fortalte at det spilte ingen rolle om barnet hadde aldri så mye klær på for det var det at det er et barn som tente dem.... * grøss* :(

Skrevet

Dere som er så redd for pedofile med kamera. Dere vet at det ikke er nakenhet hos barn som er tirrende hos de pedofile. Men barnet i seg selvt. Jeg såg en dokumentar hvor de pedofile fortalte at det spilte ingen rolle om barnet hadde aldri så mye klær på for det var det at det er et barn som tente dem.... * grøss* :(

Er du fortsatt her??

Anonymous poster hash: 4d0a6...3d3

Skrevet

Er du fortsatt her??

Anonymous poster hash: 4d0a6...3d3

Ja skulle jeg ikke være det?

Skrevet

Den dokumentar har jeg også sett eller lignende. Jeg tenker mitt når jeg ser feks små jenter ned i 2 års alder gå med bikini og bikini overdel....akkurat som det er så mye bedre enn naken kropp for disse pedofil. Totalt misoppfattet av dere som skal "beskytte" barna

Skrevet

Synes ikke nakenhet er tabu i seg selv, men i dagens samfunn ville jeg ikke latt mitt barn gå naken med mindre vi var i vår egen hage. I egen hage kan de andre barna godt være nakne og så lenge foreldrene synes det er i orden. Hadde bare ikke tatt sjansen på at noen skulle ha filmet mitt barn naken. Gruer meg til den samtalen og aner ikke hva jeg skal si til henne hvis hun vil gå naken på stranden. Utrolig synd at det er slik men jeg velger å tilpasse meg den verden vi lever i. Hun her inne som hadde en mann som jobbet med sedelighetsforbrytelser advarte mot nakne barn på stranden og ble nærmest latterliggjort. Jeg ser på dette problemet som høyst reelt og vil ikke under noen omstendighet ta sjansen.

Anonymous poster hash: 73298...586

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...