Gå til innhold

sommerkroppen 2015! :-)


Ennai

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så bra :)

Jeg tør ikke å veie meg på ettermiddagen :P

Jeg vil ikke se tallene hehe :)

Har tenkt at jeg kan gjøre det når eller hvis jeg når målet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedlig bra, håpet ble virkelighet. For en start på året!

 

Jeg skal ikke lyge og si at denne helga var utfordrende...sykt barn, ikke i form selv, og lysten på noe godt var STOR! Jeg ga litt etter men fråtset ikke. Vekta viste derfor 68,4 idag, mens den for ei uke siden viste 68.8. Ikke store forskjellen altså.

 

Har gått en skitur på 9 kilometer, var kjempesliten fordi det er lenge siden sist og prøvde å holde et visst tempo. Ironisk nok gikk/løp ALLE forbi meg, hehe, men på en torsdags kveld er det jo typisk de kjempespreke som løper på ski i skogen. Og så meg da:)

 

Denne uka kan det bli vanskelig å holde kaloriinntaket nede, skal på hyttetur fra onsdag, med pølsegrilling og sjokolade og vin...Skal ha som mål å kose meg litt med vin og god mat, men ikke fråtse. Og trimme hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke glad når jeg skulle på vekta idag. Jeg var skuffa før jeg gikk på både pga. mensen og at jeg spiste så masse pizza igår kveld.

Idag var jeg 85,3. Det er ned 1,7 så absolutt god nedgang.

Men jeg er skuffa uansett for jeg tenker at jeg hadde fått bedre resultat om jeg hadde spist halvparten av pizzaen..

Jaja. Blir ny veiing allerede på fredag igjen pga. fest på lørdag. Kommer til å veie meg både fredag og mandag.

Nå er klar for ny uke med halvfaste idag. Går på med godt mot og skal klare dette denne gangen :)

Sol-regn-latter, kan det være en idé at du krever å legge inn ting du vil spise? For å se svart på hvitt hvor mange kalorier det er?

Du er eller skal i selskap og legger inn alt du tror du ikke vil kunne klare å holde deg unna. Da ser du hva det gjør med deg. Du spiser opp hele dagen eller flere dager i kalorier i et selskap eller på en lørdagskveld.

Nedgang på 1,7kg er jo knallbra. Jeg hadde hoppa rundt og danset av glede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært på coop og hamstret bær og frukt til -40%, huff så leit. Fikk testet blendern min og nyter nå en frukt/bær smoothie. Nå driver jeg og lager smoothie porsjoner jeg skal fryse ned. Har smoothie for noen måneder nå tenker jeg. Vil jo ikke drikke for mye frukt pga alt fruktsukkeret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg var ikke glad når jeg skulle på vekta idag. Jeg var skuffa før jeg gikk på både pga. mensen og at jeg spiste så masse pizza igår kveld.

Idag var jeg 85,3. Det er ned 1,7 så absolutt god nedgang.

Men jeg er skuffa uansett for jeg tenker at jeg hadde fått bedre resultat om jeg hadde spist halvparten av pizzaen..

Jaja. Blir ny veiing allerede på fredag igjen pga. fest på lørdag. Kommer til å veie meg både fredag og mandag.

Nå er klar for ny uke med halvfaste idag. Går på med godt mot og skal klare dette denne gangen :)

Sol-regn-latter, kan det være en idé at du krever å legge inn ting du vil spise? For å se svart på hvitt hvor mange kalorier det er?

Du er eller skal i selskap og legger inn alt du tror du ikke vil kunne klare å holde deg unna. Da ser du hva det gjør med deg. Du spiser opp hele dagen eller flere dager i kalorier i et selskap eller på en lørdagskveld.

Nedgang på 1,7kg er jo knallbra. Jeg hadde hoppa rundt og danset av glede.

 

 

Jeg er glad! :D  Men litt skuffa av meg selv. Tror litt at jeg hadde fått bedre utslag og en kjempe pang start på opplegget. Men hallo, et stk. pizza ekstra (og ikke som i for masse av noe slag verken på metthet eller kalorier) velter det :)

 

Jeg er fornøyd og håper på gode resultater også fredag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Halvfaste i går var tungt. Jeg hadde lunsj kl.13. Skulle så på bup med eldste og gjøre noen ærend etterpå. Middag ble ca. 17.30. Det er mange timer mellom måltidene på halvfastedagene og jeg kjente det på kroppen. Men så ble kvelds i 21 tiden.

 

I dag er jeg invitert til lunsj hos min tante, det passer fint i dag siden jeg ikke faster og har mellom 1500 - 2000 kalorier til i dag. Egentlig er det ca. 1500 jeg vil ligge på, men ingen krise om det blir noe mer på en slik dag. Dietten går jo sånn sett ut på å halvfaste med 500 kalorier 2 dager i uka og spise ca. 2000 de andre 5.

Jeg har planlagt pannekaker (skal prøve pose før første gang), men kan ta tomatsuppe eller blomkålsuppe om det blir for ille også :P

 

Sitter i stolen min foran ovnen og bare venter på at det blir lyst nok til å gå i skogen slik at jeg kan kjøre (tar 1 time). Men tør ikke å gå i skogen når det er mørkt. Det er ikke gatelys heller over hele løypa.

Ble bare 1 tur i går, og kan være det bare blir 1 tur i dag og. Det gjør ikke noe. Det er mer enn nok det kroppen min har om dagen. Skal kjøre eldste på svømmetrening i morgen, handler imens. Ellers blir det en rolig uke frem til lørdag når vi skal i bursdagsfest.

 

 

Berganskåpa kom i posten i går og den var faktisk mykere enn jeg kunne huske når jeg har prøvd den i butikken noen ganger :P

Herlig fort kåpe, så nå kan jeg være god og varm når jeg er ute :)

Gleder meg til å bruke den i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble 2 turer i dag! :D 

Middag i dag ble pannekaker av pose. Da er det lettest å holde styr på kaloriene. Det skal være både middag og kvelds. Jeg har aldri laget slik av pose før, det er jo så enkelt å lage selv. Men ikke fullt så enkelt når man skal veie alt og telle kalorier samtidig.

Usunn mat, jeg vet, men spiste både egg, agurk og tomat til lunsj :P 

Pannekakene var i alle fall veldig gode :)   Spiste vel 2/3 til middag og skal spise resten til kvelds. Det metter bedre med fisk og kylling og grønnsaker da, men det er jo det som er så fint med denne dietten, man kan spise hva man vil, bare man begrenser seg litt.

 

Ny halvfaste i morgen. Må snart finne noe annet til middag enn poteter, gulrot og sei 3 ganger i uka :P

Tenker litt på tomatsuppe og egg. Vet andre spiser en del supper. Må sjekke kalorier og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si du er i siget Moota. :)

 

Dagen i dag har vært fin matmessig. Men jeg merker jeg er så lei av vinter og kulde. Jeg gleder meg til sommer, sol og kjoler. Jeg tok sykkelen i morres og det var en dårlig ide, jeg måtte gå og leie sykkelen da brøytemannskapet ennå ikke har fått brøytet veiene. Skli hit og skli dit var ikke gøy. Dette gjorde at dagen min startet skikkelig kjip. Kom meg omsider i stallen og da var dagen mye mye bedre med en gang. :)

 

Ellers har jeg mange tanker i hodet, jeg vil ut å jobbe mer enn jeg gjør. Har søkt en ny jobb jeg virkelig håper jeg får. Da slipper jeg å pendle ut og inn fra Oslo. Og jeg kan gå eller sykle til jobb. Jeg får nok ikke vite noe før i starten av februar, søknadsfristen er 1feb. Ulempen er at med mer jobb forsvinner tid til stallen, men nå har jeg gått lenge nok med dårlig inntekt. Og jeg vil nok prioritere noen kvelder i stallen med lille uansett men da kan ikke jeg ri, men det kan han. :)

 

Jobb øker nok allerede fra februar uansett, skal på opplæring på nytt sted siste helga i januar, men jeg må si jeg er skeptisk til at jeg kommer til å trives der, men må man, så må man. Håper som sagt at jeg får jobben jeg har søkt på.

 

Ellers har jeg også vurdert om jeg kanskje skulle studere til høsten men da blir vi jo 3år uten inntekt og det blir litt heavy. Men jeg aner jo ikke en gang hva jeg skulle ha studert, tidenes i-lands problem.

 

Kveldens rabling fra meg i dag, men det er altså derfor,jeg er så stille om dagen, hjernen jobber på høygir, lei vinter og prøver å holde positivt fokus. Og finne en løsning på mer jobbing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er virkelig i seget. Det er bra, og viktig! Føler meg faktisk veldig tjukk og gruer meg til festen på lørdag. Jeg er redd for at jeg skal se tjukk ut og ikke se bra ut og føle meg uvel. Jaja får drikke meg pen :P

 

Jeg har gått 2 turer i dag også. Kjenner kroppen er sliten. Jeg er ikke særlig sulten i dag, har hatt halvfaste. Men gleder meg litt til å spise mer i morgen, det må jeg jo si :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra junimamma :D  Kjempeflott! :)  Stå på videre :)

 

Jeg skal veie meg i morgen, men venter ikke noe særlig resultat etter kun 5 dager.

Har gått tur i dag, venter litt til før frokost. I dag skal jeg lage karbonadedeig og spagetti. Jeg har jo lagt det opp slik at jeg har ganske mange kalorier til middag de dagene jeg ikke halvfaster. Så her blir det bare å prøve å begrense seg litt. Jeg er skikkelig glad i det, så det blir en prøvelse :)

Føler meg enda veldig feit så håper det går fort rette veien noen uker til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 1.1!!!:) er da på 76.2. Så fornøyd!

 

Nå må jeg bruke gleden til å holde meg i skinnet i helga. Skal i bursdag på lørdag og er bedt på middag på søndag. Skal absolutt prøve å følge tipset ditt moota, om å legge inn det jeg tror jeg vil spise, da ser jeg nok fort at jeg ikke kan gå bananas på kakebordet. Det er faktisk ikke vanskelig å spise over 1000 kcal for mye, eller en hel dag ekstra!

 

Nå har jeg gått ned ca 2.5 kg siden jul, da er 2.5 kg igjen til vekta jeg hadde i oktober...kanskje ikke legge på meg 5 kg neste jul...?!?!?God helg jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra Sol-regn-latter!!! :D  Så kjekt å lese!!

 

Var selv på vekta i dag, 83,5 kilo. Ned 3,5 siden jeg startet forrige mandag (12.01.)

Jeg er veldig fornøyd, men vet jo at jeg skal både spise og drikke godt i helga, så det er jo litt synd da hehe :)

Jeg vil ikke veie meg på mandag likevel. Det er noe med psyken, og vil ikke miste motivasjonen for å fortsette med å veie meg etter en helg med boosting. Så det blir veiing neste mandag igjen. På alle andre dietter har jeg ikke klart å gå ned mer etter en uke enn det jeg har lagt på meg når jeg har skeiet ut, så det blir spennende å se om jeg klarer å gå ned det jeg spiser og drikker i helga, og ev. noe mer.

 

I dag er jeg hjemme med 2 syke barn. De har vondt i hodet og hals og er ikke i form. Jeg har veldig vondt i hodet selv, ca. samme plass som migrenen pleier å sitte, men det er ikke migrene (enn så lenge?) så det spørs hvordan det blir med tur i dag. Skal gjøre mitt beste for å få til i alle fall 1. Det blir bare 1 i morgen, og ingen på søndag.

 

Føler meg smellfeit så er glad for at det går litt fort nå i starten :D

Har et håp om å komme under 80 kilo til 1.mars. Det går jo alltid litt fortere de første 2-3 ukene før man ser hva man kan klare å gå ned uke for uke. Men er fornøyd med at det går litt fortere nå i starten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. januar: 87,4 kg


9. januar: 86,3 kg


16.januar: 86,2 kg


23. januar: 85,4 kg


 


Dette går tregt, synes jeg er sulten hele tiden, men vekten går uhyggelig seint nedover.... Men men, den går ihvertfall nedover. Helgene er min store utfordring, så nå må jeg holde meg i skinnet.


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedgang er nedgang! :D  2 kilo på 3 uker er jo ikke såå tregt heller da :)

 

Jeg har gått tur med valpen. Har skikkelig vondt i hodet. Kjente meg rar så spiste 2 skiver med litt smør og gulost i gårkveld + en rislunsj (spiser ikke syltetøyet da men). Så tviler på det er lite mat som er grunnen..

Mannen snakker om mc Donalds i morgen også. Vi må enten gå en plass og spise eller ta med mat som vi kan spise før vi begynner på alkolholen, så det blir mer enn nok mat og drikke og kalorier i morgen, så blir ikke noe ekstra i dag. Tar en halvfaste dag nå før utskeiinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedgang er nedgang! :D  2 kilo på 3 uker er jo ikke såå tregt heller da :)

 

Jeg har gått tur med valpen. Har skikkelig vondt i hodet. Kjente meg rar så spiste 2 skiver med litt smør og gulost i gårkveld + en rislunsj (spiser ikke syltetøyet da men). Så tviler på det er lite mat som er grunnen..

Mannen snakker om mc Donalds i morgen også. Vi må enten gå en plass og spise eller ta med mat som vi kan spise før vi begynner på alkolholen, så det blir mer enn nok mat og drikke og kalorier i morgen, så blir ikke noe ekstra i dag. Tar en halvfaste dag nå før utskeiinga.

På mcdonalds.no kan du se kcal mengden på de forskjellige rettene. Grilled chicken wrap er et av de bedre alternativene. Uten fries selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sto vekta stille i dag, var litt opp forrige mandag så jeg er fornøyd. :) omgangssyka er i hus igjen da, lille er i god form men kaster opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

McDonald's må da ikke bli så kalori rikt :-P her går det stort sett i McChicken og cola zero (tvang meg til å like det) 400 kcal.

 

Her ble det ned 200gr, kan egentlig ikke klage

Vært en daff uke på soffan sammen med en syk unge , utskeielsen på fredag pga besøk og trent kaaanskje 3 små økter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det visste jeg ikke irene utålmodig! Greit å vite, den hender jo at man "bare ender" på Mac Donalds.

 

Du har jo en utrolig start på den nye kuren moota!

 

Og fire småtroll- 2 kg på 3 uker er over 0.7 i snitt! Bra jobba!!

 

Håper du holder deg frisk da løvemamma!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

McDonald's må da ikke bli så kalori rikt :-P her går det stort sett i McChicken og cola zero (tvang meg til å like det) 400 kcal.

Her ble det ned 200gr, kan egentlig ikke klage

Vært en daff uke på soffan sammen med en syk unge , utskeielsen på fredag pga besøk og trent kaaanskje 3 små økter

Og en grilled chicken wrap har 316 kcal :)

Og vær obs at sweet chili wrap har hele 571kcal da er det flere burgere med mindre kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for råd og gode ord dere :) 

Ja da ble det jammen meg 2 turer i dag også :D   Har jo nesten fortjent mc nå ha ha :P:D

 

Jeg elsker denne kuren!! Håper jeg fort renner av meg ev. kalorier som kommer på i morgen og søndag :o 

 

Skulle nesten ønske vi ikke skulle ut i morgen, men jeg vil leve. Jeg vil ikke la en ny livsstil hindre meg i å gjøre noe. Så får det heller ta 1 uke lenger for hver gang jeg koser meg, ha det i bakhodet og ikke kose meg uten grunn i noen måneder. Slik tenker jeg. Det blir også fare for større utskeielser når vi skal på spa om noen få uker, men så får det vel holde på en stund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må prøve kylling wrap en gang å, men den ser litt tørr og smakløs ut?

Personlig synd jeg den er god, kyllingen er ikke panert og det er dressing på salaten. jeg blir mett av den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på bursdag idag og jeg klarte meg med 1!! Kakestykke:-D og til kos ikveld ble det kun pepsi max:-)

 

Gikk forresten til bursdagen også, med barnevogn. Tok 1 time:-)

Endret av junimamma81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...