Gå til innhold

sommerkroppen 2015! :-)


Ennai

Anbefalte innlegg

Juhhu nok 1kg nedgang til 97kg.

 

Nå er det bare to kg igjen til første delmål. Nå nyter jeg min gode juice før vi løper ut dørene. God fredag fra meg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flinke dere er!! Det er så kjekt å lese om fremgangen og at dere er fornøyde selv :) 

 

Jeg har nok en halvfaste dag i dag. Siste denne uka.

Hører det regner ute, håper det blir opphold når det er lyst lenge nok til en tur med valpen. Det er jo uten tvil kjekkere å gå når man kan se rundt seg enn når man bare er gjemt inni hetta.

 

Jeg er litt irritert også i dag. Har sporet Berganskåpa som jeg venter på. Bestilte den på tirsdag. Den har akkurat forlatt Oslo nå..

Det betyr vel at den ikke kommer før neste uke. Treg levering.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk også opp noen kilo i julen-og tiden etterpå. Det jobbes hardt for å komme tilbake og lenger, mye lenger ned :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det skal vi! :)  Det er dette året som gjelder har vi nå blitt enige om :P

 

Jeg har ca. 25 uker til ferie, så det er bare å brette opp armene og jobbe godt hele tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen nedgang denne uken.

 

Det er egentlig litt demotiverende, for jeg synes jeg har vært flinkere denne uken enn forrige uke. Men jeg fikk mensen i går kveld og er oppblåst og sikkert full av vann i kroppen pga det. Jeg plener gå opp en kilo når jeg venter mens og det har jeg ikke gjort, så da er det kanskje litt nedgang denne uken som ikke vises på vekten pga mensen.

 

Jeg fortsetter i samme løp og satser på nedgang neste uke :)

 

To bursdagsselskaper denne helgen da, så viljestyrke kom til meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Kjenner meg igjen i ikke så flink-ikke så aktiv på tråden...

 

Jeg har snik-veid meg og har ikke fått de resultatene jeg drømmer om... Men, skal veie innom i morgen!

 

Gratulerer med fantastisk resultat lunaria!!! Hvordan føles det å ha nådd målet? Er det slik du drømte om? Klarer du å være fornøyd? Ser kroppen slik ut du ønsket? Hva er de største gledene?

 

Jeg kan liksom ikke forestille meg å være normalvektig, å ha kommet i mål.

For å være helt ærlig så må jeg se på bilder av meg selv, for å kunne føle at jeg er fornøyd. Jeg har jo lyst til å bli enda tynnere, men det er ikke så stor prioritering som det var å komme ned til 64kg. Jeg er egentlig mest fornøyd med at humøret er mer stabilt og at jeg orker mer nå. Det at jeg har gått ned i vekt, er bare en liten bonus i forhold til de andre. Og når jeg ser at slik som jeg har holdt på, gir meg slike helsemessige bonuser, kommer jeg til å fortsette resten av livet. Jeg har tross alt holdt på et år, og jeg elsker slik tilstanden er nå!

 

Det høres kanskje latterlig ut, men sannheten for meg nå er at jeg elsker å trene. Kanskje ikke så mange som vil tro på det, men det som har mest å si, er jo faktisk hvordan man selv har det.:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror litt av greia er å huske at no begynner jobben med å holde vekta og ikke tenke nå er jeg ferdig, hipp hurra! Plutselig kommer kiloene snikende igjen. Der snakker jeg av erfaring. Veide lenge 74kg samme hva jeg spiste (haha I wish) plutselig var ti kg på +++++++

Det er jo en selvfølge. Men jeg vet jo selv hvordan kroppen min reagerer, så jeg tror dette skal gå bra jeg. Gjelder å gjøre hele prosessen om til en livsstil og velge å følge den videre.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunaria, jeg kjenner følelsen. Det gjelder bare å finne den rette treningen for en selv.

Jeg elsker å svømme. Før vi flyttet hit svømte jeg 2000m daglig. Jeg elsket det!

 

Nå trener jeg ikke, kan ikke svømme lenger, men jeg går jo tur så og si hver dag. Det er den eneste formen for trening jeg klarer, men jeg er glad i det. Det er så herlig å komme seg ut de fleste dagene, når det er opphold :P 

 

 

Jeg ser på bildene fra når jeg var slankere, og savner det. Forstår ikke at jeg lar det gå så gale hver gang..

Jeg synes jeg ser bedre ut om ikke annet, men der og da følte jeg meg ikke særlig slank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei jenter!

Kjenner meg igjen i ikke så flink-ikke så aktiv på tråden...

Jeg har snik-veid meg og har ikke fått de resultatene jeg drømmer om... Men, skal veie innom i morgen!

Gratulerer med fantastisk resultat lunaria!!! Hvordan føles det å ha nådd målet? Er det slik du drømte om? Klarer du å være fornøyd? Ser kroppen slik ut du ønsket? Hva er de største gledene?

Jeg kan liksom ikke forestille meg å være normalvektig, å ha kommet i mål.

 

For å være helt ærlig så må jeg se på bilder av meg selv, for å kunne føle at jeg er fornøyd. Jeg har jo lyst til å bli enda tynnere, men det er ikke så stor prioritering som det var å komme ned til 64kg. Jeg er egentlig mest fornøyd med at humøret er mer stabilt og at jeg orker mer nå. Det at jeg har gått ned i vekt, er bare en liten bonus i forhold til de andre. Og når jeg ser at slik som jeg har holdt på, gir meg slike helsemessige bonuser, kommer jeg til å fortsette resten av livet. Jeg har tross alt holdt på et år, og jeg elsker slik tilstanden er nå!

 

Det høres kanskje latterlig ut, men sannheten for meg nå er at jeg elsker å trene. Kanskje ikke så mange som vil tro på det, men det som har mest å si, er jo faktisk hvordan man selv har det.:)

Ja jeg forstår hva du mener!

Jeg har selv gått ned ca 25 kg ( over flere år) og må også se på bilder av meg selv for å forstå forskjellen. Jeg har ikke mange bilder fra min storhetstid, på en måte hadde det vært greit å ha noe å sammenligne med, men på en annen måte er det ikke fine bilder. Ikke bare var jeg mye større, men jeg kledde meg jo helt forferdelig! Tror ikke det fantes så mye store avdelinger og den slags, jeg synes i alle fall jeg ser mange pent kledde store nå, men jeg var ikke en av dem...

En annen ting som slår meg er hvor misfornøyd jeg kan være selv etter å ha tatt av så mye. Denne jula la jeg på meg 4-5 kg, og det er klart att da raser selvtilliten. Jeg følte meg helt blæh. Kanskje litt ekstra fordi jeg visste jeg spiste meg opp, og var skuffet over at jeg ikke klarte å gå ned de siste 10 kg i fjor... Det synes på kroppen også, og noen av de nye klærne mine passet ikke allikevel. Derfor lurer jeg på om jeg noen gang vil bli fornøyd? Jeg må vel lære meg å være fornøyd kanskje.

Men jeg husker at da jeg snuste på 72- tallet i høst følte jeg meg ganske bra, så håper jeg får den følelsen igjen om 5 kg. Jeg merket jo at kroppen eer dvask, så vet at trening er viktig.

Ja, jeg er flink til å planlegge å være tynn, men å komme dit er ikke bare bare! Husker dere jeg skrev at denne helga skulle bli fin, siden jeg ikke var bedt bort? I dag satt kollegaen min frem en svær eske med mintsjokolade og sa spis... Hjernen min bare koblet ut og jeg spiste sikkert 20 stk. Er det mulig?!? Noe sånt som en 700 kcal tenker jeg... Hvordan få hue med seg? Ja, angrer nå i alle fall, jeg får prioritere å trimme i helga. Nå skal vi på svømming med ungene, men det blir mest plasking da....

Dette ble rotete og langt, men håper dere skjønte noe ;)

Endret av Sol-regn-latter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sånn at om jeg går ned 15 kilo, over noen måneder, så går opp 7 i jula. Så føler jeg meg tjukkere enn jeg var før jeg gikk ned de 15..

 

Lillebror var med meg på tur med valpen i dag også, så da ble det 2 turer i dag likevel. Det så ikke sånn ut. Det har vært masse vind, og hyppige regnbøyer, så det så svart ut. Men etter middag var det noe klar himmel og vi tok turen. Hadde ikke før satt meg i sofaen før en ny bøye kom, så vi var heldige :)

 

Neste helg skal vi på fest, og jeg er spent på om jeg har noe å ha på, som passer og ser bra ut. Jeg får prøve noe midt i uka og håpe på det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)  Hvordan har lørdagen gått? Min har vært bra. Jeg har ikke fastedag så har kost meg. Har spist skyr og en atkins bar til sen frokost, en svær gulrot til mellommåltid og 2 pita til middag/kvelds. Hadde bare fyll i 1 1/2 da, for ellers hadde det blitt for masse.

Jeg føler meg bra og er spent på mandagens veiing. Spent på å se om den følelsen jeg har av at magen og diverse har minket stemmer eller om det bare er den nye jeansen som har strukket seg. For det gjør de jo absolutt.

 

Ble en tur med valpen i dag. Har ikke vært hjemme hele dagen. Er fornøyd med at det ble tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble en litt større sprekk denne lørdagen enn sist, men klarte å være flink frem til 18.00 så håper ikke det skal gi for stort utslag. Drukket 1/2 liter Pepsi max etter to ukers pause, popcorn og smågodt - nå er det stopp!! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra innstilling!! :D

 

Er det du som ønsker å ikke drikke pepsi max? For det kan en jo egentlig gjøre fordi om en skal ned i vekt. Jeg drikker så masse at jeg ikke vil si det høyt :P  Eller skrive det her..

 

Jeg har ikke hatt godteri på bordet en gang i dag. Ingen som har hatt, dermed har jeg ikke en gang kommet på det. Men jeg er ikke fristet heller på samme måte når jeg går på så strengt kosthold.

Jeg skal jo bare gjøre det til jeg er i mål da, så vil jeg leve slik om det fungerer fortsatt. Men 5-2 eller 6-1 da. Da kan jeg jo spise hva jeg vil, bare bruke hodet litt. Blir det for masse, så javel, 2 halvfaste dager i 2 uker.. Det må jo funke som bare juling :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle nok ikke ha kjøpt fullt så mye smågodt sammen m jentene idag, men skaden er allerede gjort. Har vært flink 6 dager i uka og er fornøyd med det, holdt meg unna juice, brus, snacks og godis... Vet at pepsi max er uten kalorier og derfor "lovlig" men for meg skaper den et sug etter søtt og feil mat så derfor tjener det mest for meg å holde meg unna og drikke vann og farris.

 

Har pga et inngrep sist uke vært forhindret fra fysisk aktivitet så håper jeg kan komme igang med noen gåturer i kommende uke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det som er viktigst. At du selv er fornøyd :) 

Jeg er skikkelig fornøyd med ukas innsats og håper på en like god uke neste uke, og håper selvfølgelig på et godt resultat på vekta på mandag. Skal ha mensen, men jeg veier meg, og så blir det ev. justert neste uke om det hadde utslag med den. Jeg er virkelig spent på om dette opplegget har noen effekt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God formiddag jenter :)   Her er det fint vær i dag. Var herlig på tur, men jeg var sliten og det var tungt oppover. Har heldigvis god tid når jeg går :P

 

Var ute med valpen, barna ryddet og mannen sover (hatt en lang og travel uke på jobben).

Nå har jeg akkurat spist frokost og slapper av i stolen min.

Jeg var flink i går, men det er lett å være flink på denne kosten. Jeg har ikke lyst på noe, og har ikke behov heller. Jeg er jo tilbake til der hvor jeg kan spise hva jeg vil, bare det er bakt inn i dagens kaloribudsjett. Men hvem vil vel spise godteri og kaloribomber når vi slanker oss? :P  Håper motivasjonen fortsetter :D  Veiing i morgen, det kan ha stort utslag begge veier.

 

Forbereder meg på nok en halvfaste i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helga er definitivt en utfordring! Fredag kveld gikk ganske bra men lørdag kveld...jeg hadde SÅ lyst på noe godt, hva som helst! Bortsett fra tortilla chips som jeg hadde planlagt å spise, ble det litt is (mannen som skulle ha og jeg greide/ville ikke? Motstå). Curse you, husband hehe. Eller burde jo egentlig skylde på meg selv...

 

Det med å bli fornøyd. Jeg føler meg like tjukk som for ti kilo siden, ser bare den for store magen i speilet jeg. Men på bilder ser jeg jo at jeg ikke er så verst. Rart det med speil, vanskelig å se "sannheten!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ikke helga som er utfordringen faktisk. Ikke godteri i alle fall. Heller middagen. Meeen.. hadde det vært det eneste problemet mitt hadde jeg ikke sett ut som jeg gjør :P

 

Håper dette er min vei å gå, en gang må man vel treffe. Vet ikke hvilket nr. i rekken som blir mitt nr. men jeg håper det er dette :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det vært hyttetur med familien. Men ikke såååå mye godt (litt har det vært) og pga av at pepsi maxen ble fort tom så ble det fun light resten av helga.

 

Tilbake til trening imorgen tidlig:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var litt dum nå. Vi spiste sen middag og jeg spiste meg god og mett. Ikke akkurat sjakktrekk når jeg skal på vekta imorgen tidlig. Jaja det får bare være. Håper på resultater likevel og neste gang jeg veier meg er pizzaen long gone :)

 

Er veldig fornøyd med ukas innsats så får heller de grammene være med på veiing imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så imponert over dere som klarer å strukturere helga! Her begynner jeg med en plan, men så skjærer det seg... Fredagen var brutal, da jeg la inn alt jeg hadde dyttet i meg ( f.eks all den sjokoladen på jobben) i my fittnes pal sto det at om alle dager var som denne ville jeg veie 79.3 og 5 uker, altså over 2 kg mer enn i dag. Great! Det skal jo liksom være motiverende, å vise et lavere tall, men det blir jo ikke sånn om man spiser som en gris :(

 

I går ble det også for mye, selv om deg kunne blitt mer... Og i dag var det jammen bursdag igjen. Broren min kom plutselig hjem og da ble det pizza og kake. Har bare spist frokost, pizza og kake i dag, så såååå ille er det kanskje ikke, men det føles ikke som en sunn dag nei... Har prøvd å legge inn på appen, men vanskelig å vite hvor mye kalorier det er i ting.

 

Jeg skal veie meg i morgen for å se hva helga har gjort med vekta. Men nå skal jeg gå og lage klar salaten til lunsjen i morgen. Lykke til med veiingen i morgen moota, og god uke til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler ikke at jeg har vært superflink i helga, med smågodt lørdag og halvgrove vafler til lunsjbesøk søndag, men ellers ikke så aller værst! Nå er det mandag og frem med knekkebrød og muslien igjen, vekta viste fortsatt nedgang så det inspirerer til videre innsats! Ha en fin mandag alle! :) 

 

5/1: 98,8 kilo

12/1: 96,6

19/1: 95,1 kilo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke glad når jeg skulle på vekta idag. Jeg var skuffa før jeg gikk på både pga. mensen og at jeg spiste så masse pizza igår kveld.

Idag var jeg 85,3. Det er ned 1,7 så absolutt god nedgang.

Men jeg er skuffa uansett for jeg tenker at jeg hadde fått bedre resultat om jeg hadde spist halvparten av pizzaen..

 

Jaja. Blir ny veiing allerede på fredag igjen pga. fest på lørdag. Kommer til å veie meg både fredag og mandag.

 

Nå er klar for ny uke med halvfaste idag. Går på med godt mot og skal klare dette denne gangen :)

 

 

Sol-regn-latter, kan det være en idé at du krever å legge inn ting du vil spise? For å se svart på hvitt hvor mange kalorier det er?

Du er eller skal i selskap og legger inn alt du tror du ikke vil kunne klare å holde deg unna. Da ser du hva det gjør med deg. Du spiser opp hele dagen eller flere dager i kalorier i et selskap eller på en lørdagskveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...