Gå til innhold

sommerkroppen 2015! :-)


Ennai

Anbefalte innlegg

Godt tips du har der! :)  

Har du skeiet masse ut i ferier og jul og slikt? Eller har du vært flink hele tiden? Det er jo min svakhet. Før jeg ble syk gikk jeg ned mange kilo før sommeren for å så legge på meg masse igjen. Samme med jul. Jeg lærer aldri :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så masse Lunaria!!!  :hoppendeglad:  :kaklehone:   :duskedame:  :sol:    Du må være kjempefornøyd :)

 

Hva tenker du om å holde vekta? Har du en tanke om hvordan du legger opp kosten nå i forhold?

Jeg håper en dag at jeg også når målet mitt.

Skal fortsette slik som jeg har gjort dette året. Har fått en ny livsstil, så velger å følge denne.:) Skal selvsagt unne meg litt godt, men det vil bare bli en liten skål på lørdagene, samt at jeg vil fortsette å teste ut nye oppskrifter og drive regelmessig trening. For treningen gir jo ikke bare resultater i form av vektnedgang, men også en sunnere og gladere meg.:>

 

Det gjør du nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt tips du har der! :)  

Har du skeiet masse ut i ferier og jul og slikt? Eller har du vært flink hele tiden? Det er jo min svakhet. Før jeg ble syk gikk jeg ned mange kilo før sommeren for å så legge på meg masse igjen. Samme med jul. Jeg lærer aldri :/

Denne julen var jo brutal, med tanke på bruddet. Så spiste nesten ikke, men hev i meg godteri i spann og bøtter. Men når vi var i barnedåp så ble det jo mye kaker. Men trente derfor en ekstra dag, så det gikk på en måte opp i opp. Forventet ikke å gå ned noe i slike anledninger, men ville gjerne nulle det ut. I sommer så ble det ikke noe godteri, slik som jeg husker det. Hadde egentlig ikke tid til det, jeg hadde heller ikke så veldig stor lyst på det. Det går fint an med godteri, men det er lurt å sjekke hvor mye man kan spise med god samvittighet, og hva man kan spise. Og forsøke så godt man kan å bare holde seg til denne porsjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja det var jo sant :/ 

Jeg er ikke så flink til å bare slå meg litt løs..

 

Håper det skal hjelpe litt med fastedager om sommeren og jula også for å holde meg litt i selen :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny vanlig dag. Jeg er ikke sulten, men litt rar i hodet. Kjenner at kroppen fikk lite mat i går.

I går drakk jeg så masse at jeg har vært oppe 2 ganger i natt :o 

 

Prøver å drikke vann også, men det blir mest pepsi max. Drikker godt med vann til middagen om ikke annet :P

 

I dag er det så fælt vær, har hørt på det også i natt, at jeg har lurt på om jeg får tur med valpen. Jeg ser at de melder mindre vind senere, mindre regn også for den saks skyld da, så kanskje litt senere på formiddagen eller etter middag. Jeg er ikke redd litt vind, men det har blåst skikkelig i natt. Regnet er nok ingen unnskyldning for å ikke gå med de gode klærne jeg har :P  Det er godt og varmt inne etterpå, får bare holde ut den stunden :)

Jeg går uansett aldri ut før det blir lyst. Det er ikke lys overalt i skogen der vi går, og jeg er litt mørkredd.. :sjokkert:  :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinden har roet seg, og regnet har forsvunnet og den blå himmel har kommet frem :) 

Så jeg har gått turen min, og endelig fått frokost :D

 

Har meldt meg inn i noen 5:2 grupper på facebook. Vet ikke om det er noe for meg, mange på sånne grupper er jo litt låst i de retningslinjene som er laget. Ikke alle, men mange :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Javel, tur nr. 2 i dag gjennomført :D  Lillebror og meg :)

Vi var heldige med været, igjen :P  Opphold når vi gikk, ser det har kommet noe nedbør nå etterpå. Valpen ligger som et slakt på gangen, lillebror får spille litt Skylanders på xbox360.

Kjenner på kroppen at den blir veldig sliten av 2 turer samme dag, flere dager etter hverandre. Men jeg skal være hjemme og hvile i morgen også.

 

Jeg spiste meg bittelitt for mett til middag i dag. Egentlig ikke for mett, men litt mer mett enn man kanskje gjør når man er på diett. Lot tom. ganske masse av (den tildelte) osten gå i bosset etterpå :)

 

Jeg ser jeg er veldig aktiv på tråden når jeg er 'i seget' og kan gå mange dager når jeg ikke er så flink og synes det går greit. Men dere får bare skumme igjennom dersom det er fullstendig uinteressant :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aktiv når det går fint er det flere som er gitt, kremt (ref meg før jul). jeg syns det er inspirerende når tråden er aktiv

 

I dag fikk jeg endelig kommet meg på senteret, og gikk kjøpt meg en bodum blender på salg fra kitchn. Huff så leit med salg på senteret. Gleder meg til å prøve den men det blir ikke i dag. Kanskje i morgen, vi får se.

 

Her har det vært et mildt sagt ufyselig vær, vind og sludd. Blæh jeg savner sommer, shorts og joggesko

Endret av ♥ Løvemamma ♥
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg kan bare gå tilbake i tråden(e) hvis jeg lurer på når jeg har vært flink :P

 

Salg er kjekt, men nå har jeg brukt så vanvittig masse penger på meg selv siden jul at jeg vil nesten spy!! Fikk litt penger av mannen til jul, men det dekker jo langt fra halvparten. Har kjøpt Sorel sko, Bergans regnbukse, Bergans Vinterkåpe, har bestilt fra h&m hele 3 ganger allerede etter jul!! Og jeg kjøpte meg både kjole, genser og hettejakke før helga.. Jeg må stoppe! Og enda var jeg inne og sikler på salget på h&m tidligere i dag igjen!! Heldigvis var det flere enn meg, for mange av tingene jeg hadde lagt i kurven var allerede utsolgt når jeg kom til kassen og da var det mindre interessant. Husk at jeg tok ut gavekort på 750! kr på h&m bare uker før jul for mangfoldige spørreundersøkelser jeg har deltatt på.. Og mesteparten gikk til klær til meg :o

 

Heldigvis lønn på mandag :D

 

Det har vært grusomt vær her også. Jeg pleier å kjøre eldste til skolen tirsdag, onsdag og torsdag for da går han på leksehjelp og begynner 7.45 istedenfor 8.30. Han bruker ca. 30 min til skolen. I dag skulle jeg tilfeldigvis hente han etter skolen pga. blodprøver på legekontoret, men hadde nok hentet uansett. De melder veldig vind i morgen også, så må kanskje belage meg på henting da også. Tar vel 4-5 min å kjøre ned, så det går jo fint. Må på butikken også så kan ta det i samme slengen.

 

Men Løvemamma, vi er vel ikke heeelt klar for sommeren enda? :P  Jeg må ha noen uker eller noen måneder til på meg, så jeg får av noe av flesket :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten kom ikke kåpa i posten (eller post i butikk) i dag, så jeg vil jo gjerne bruke den før våren og sommeren slår til da :P

Ser ikke ut som den kommer denne uka :( 

h&m -er- bedre der. Handlet lørdag kveld, sendt ut mandag, i post i butikk tirsdag, men dessverre ikke hentelapp før onsdag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det store året, mamma blir 50 og jeg blir 30. Så vi planlegger 80årslag med stor hagefest i sommer så da er det bare å stå på så jeg kan rocke sommerkjolen i lett kropp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var ikke så feit det året jeg ble 30. Var nede i 73,7, som er det laveste jeg har vært. Og jeg ble syk den vinteren og la på meg så utrolig masse igjen. Nå må det bare året :)  Jeg skal og vil og må klare det :) 

 

Det er så nært, men samtidig så fjernt. Det er 'bare' 13,3 kilo. Kanskje mindre på mandag? :)  Typisk jeg skal ha mensen denne helga og har ikke gått ned 1 gram :o

Jaja da løsner det vel til neste mandag igjen tenker jeg.. :)

Mindre inn enn ut må jo gi resultater etter hvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig på vekta etter 14 dager!

2.1.15 111, 7 kg

15.1.15 109, 7kg!!

Rett vei:-)

Gratulerer med ett godt resultat. 😊 Endret av ♥ Løvemamma ♥
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slett ikke hver gang jeg føler det 'holder igjen' vekta, men når det gjør det så er det jo bare til neste veiing :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg har vurdert å ikke veie meg når hun er her men jeg går jo på nesten hver dag så da blir det å sjekke i morgen også. Om resultatet er stollstand så vet jeg at det er bare å kjøre på med sunn livsstil så kommer resultatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier noe. Jeg skal også ha snart. Kanskje jeg skal gå 2 uker på dette før jeg veier meg da? Hadde vært gøy å se om jeg går ned noe på 1 uke også, men kan jo bli veldig skuffa om jeg har slitt så hardt og det ikke gir resultater også da :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Kjenner meg igjen i ikke så flink-ikke så aktiv på tråden...

 

Jeg har snik-veid meg og har ikke fått de resultatene jeg drømmer om... Men, skal veie innom i morgen!

 

Gratulerer med fantastisk resultat lunaria!!! Hvordan føles det å ha nådd målet? Er det slik du drømte om? Klarer du å være fornøyd? Ser kroppen slik ut du ønsket? Hva er de største gledene?

 

Jeg kan liksom ikke forestille meg å være normalvektig, å ha kommet i mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror litt av greia er å huske at no begynner jobben med å holde vekta og ikke tenke nå er jeg ferdig, hipp hurra! Plutselig kommer kiloene snikende igjen. Der snakker jeg av erfaring. Veide lenge 74kg samme hva jeg spiste (haha I wish) plutselig var ti kg på +++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol-regn-latter jeg kan heller ikke se for meg hvordan det er å være i mål. Litt fordi når jeg startet på denne karusellen over 100 kilo stor, så tenkte jeg at ned til 80 kilo, det blir bra. For en kort periode 1 år etter at jeg fødte lillebror, var jeg nærmere 80 enn 90, og mente at jeg var jo nesten fornøyd da.

Så kom jeg ned til 80, fremdeles feit. Så kom jeg ned til 75, ikke smellfeit, men ganske feit. Så kom jeg bittelitt lenger, ned til 73,7. Jeg var fremdeles ikke fornøyd, og tenkte at jeg er ikke fornøyd om 4 kilo heller.

 

Så jeg lurer. Hva må jeg veie for å være fornøyd? Og blir jeg noen gang fornøyd?

Men målet er 70 kilo. Den uoffisielle drømmen er 65. Så skal det jo holdes også, og etter så lang tid har jeg vel mer eller mindre gitt opp at jeg skal komme ned til 70.

Men jeg har innsett at nærmere 75 enn 80 er ikke så verst. Og det er bare 10 kilo til. Over 80 er bare grusomt.

Så her blir det dag for dag, uke for uke. Men har jo nytt opplegg. Kanskje akkurat dette var min vei å gå? Hvem vet? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0.5 ned til 76.8.

Alltid gøy å se en "nytt" tall, selv om nedgangen i seg selv ikke er verdens største. Forrige helg ble det for mye godsaker i de tre selskapene jeg var i... Denne helga skal jeg ikke i selskap og da er det lettere å holde seg i skinnet for meg i alle fall.

 

Jeg er fornøyd og håper på å se enda enda et nytt tall neste fredag ;) det er målet.

 

God helg jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...