Gå til innhold

sommerkroppen 2015! :-)


Ennai

Anbefalte innlegg

Dette kan man styre selv. Spiser jeg frokost, blir jeg nokså fort sulten igjen. Man kan velge når på dagen man vil spise, og hvor mange ganger til dagen man spiser. Man blir gjerne anbefalt en kopp te og et stort glass vann til 'frokost' om man ikke spiser. Jeg drikker ikke te, men tenker å drikke masse vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Første uka m skjerpings overstått, og har gått fint annet enn litt snacks i helga.

 

5/1: 98,8 kilo

12/1: 96,6 kilo

 

Sikkert mest vann vekk, men fornøyd allikevel! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke, nye muligheter :)

 

Helga gikk greit. Jeg har spist snop, men bare halvparten av hva jeg pleier. Tenker at neste helg halverer jeg igjen, også prøver jeg å holde meg på det nivået fremover. Å leve helt uten helgekos og snop er helt ugjennomførbart for meg, noe kos i helgene må vi ha.

 

Forrige uke var jeg ganske flink, men jeg liker ikke å være sulten så jeg spiste nok litt mer enn jeg trenger, og jeg spiste veldig mye frukt. Frukt er helt greit å spise, men 2-3 om dagen er jo nok ;) Denne uken senker jeg matinntaket litt, skal jeg krympe magesekken må jeg tåle litt sult, og kutter ned til 2-3 frukt om dagen.

 

Dette skal gå greit, håper jeg....

 

Skal til lege denne uken også, vi prøver en litt annen tilnærming av ME'en min og satser på bedring. Det opplegget jeg har kjørt til nå har ihvertfall ikke funket så nå må vi tenke nytt.

Kort sagt går det ut på å skrive dagbok, holde energibruken under tålegrensen hver dag. Skal ikke presse meg så jeg blir dårlig noen dager i uken, men ha et helt flatt lavt energibruk gjennom uken og på den måten unngå de dårlige dagene som kommer av at jeg har presset meg for mye. Etter et visst antall uker uten dårlige dager skal jeg presse bitte bittelitt, bare gå litt lenger tur f.eks, prøve å unngå dårlige dager. Så er det om å gjøre å ikke bli utålmodig å presse for mye så det blir tilbakefall og dårlige dager.

 

Det er vanskelig, for ofte er det en bare må gjøre i løpet av en dag, som den vanlige oppfølgingen av ungene mer enn tålegrensen min. Men jeg prøver så godt jeg kan nå å balansere dette. I mange år har jeg vært syk, og hele tiden presset meg, jobbet et par dager i uken, gått turer, vasket hus osv og hatt mange dårlige (skikkelig dårlige) dager hver uke. Nå er målet å roe helt ned, se om det kan hjelpe. Legen skremte meg litt nå før jul, han sa at de som blir friske av ME, eller ihvertfall friske nok til å ha en ok livskvalitet, de kjenner sykdommen sin godt og tar hensyn til den. De som blir sengeliggende på et mørkt rom, det er de som lukker øynene for sykdommen, nekter å lytte til kroppen sin og ta hensyn, akkurat sånn som du gjør!

 

Vel, det er ikke gjort på 3 uker å bli bedre av ME, her må man heller tenke 3 år, så langsomt må man øke energibruken etter å ha funnet tålegrensen sin og holdt seg under den lenge nok til at kroppen er tålelig uthvilt og tåler et veldig langsomt press igjen. 

 

Vi får se da, om vi får dette til. Jeg satser på det. Kan jo ikke være negativt for kroppen med litt færre kilo å dra på heller, så her må det slankes...

 

Ha en fin uke alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen ladies! Fristelser er så vanskelig å motstå - noen ganger, ikke alltid. Jeg merker at det avhenger av hvor motivert jeg er. Denne helga for eksempel, motsto jeg potetgull selv om samboeren satt og knasket ved siden av meg i sofaen. Jeg motsto sjokoladekake på juletrefest, og spiste ikke av nøtteposen i skapet på kvelden. For en uke siden ville jeg ikke motstått alt dette. Men nå er jeg motivert. Jeg SKAL få vekk de tre kiloene som snek seg på rundt magen i juletider.

 

Og - faktisk! - har ei uke med skikkelig motivasjon ført til at vekta idag viste 68.8, til forskjell fra 70.5 for ei uke siden. Hurra! Snart er jeg tilbake på 67 komma-ett-eller-annet hååååpder jeg iallefall.

 

Ha ei fin uke, valgene vi tar idag betyr noe for vekta. Hvert eneste valg! Ikke utsett til i morgen det du kan gjøre idag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig rapport fra dag 1 på diett :)

 

Var på møte med eldste, kjørte 1/2 time hver vei og handlet litt.

Gått tur med valpen, truffet naboen som også var ute med sin hund.

Spist 40g havregryn med vann + litt kanel.

 

Kan begynne med å si at jeg har kjent at magen ikke har fått mat i dag (før jeg spiste nå nettopp).

Jeg har kjent at den har rumlet og jeg hadde nok knasket en bar om jeg ikke var på 'faste'.

Så kan jeg si at havregrøt med vann er ikke akkurat supergodt hehe :P   Hjalp med litt kanel. Men 40gram er ikke så masse, så det gikk ned da :)   Litt spent på hvordan det blir  med havregryn på lavkarbo, men det er jo veldig lite, og bare 2 ganger i uka så vi får se.

Jeg har foreløpig tenkt 'faste' i dag, vanlig dag i morgen, 'faste' på onsdag, vanlig dag på torsdag. Onsdag passer egentlig veldig godt å spise lite. Og jeg vil nok ikke velge lørdagen som den dagen jeg skal begrense meg.

Jeg har planer om å sette opp hva jeg kan og får spise hver dag. Tar den jobben dagen før, men ser for meg at de dagene som er på 500 kcal er det greit nok som det er en stund om det fungerer som jeg har satt opp til i dag.

 

 

Sagflisihåret jeg er kjempe enig med deg. Jeg har jo en veldig god unnskyldning for å spise lavkarbo og da slipper jeg unna masse. De som spør eller er meg nær vet jo at det er pga. helsa (hodet, leddverk osv.) jeg ikke bare kan, ikke pga. gram eller kilo. Da er det litt lettere for andre å forstå, noen om ikke annet :P

 

Men jeg kjenner på det med motivasjonen. Jeg er motivert i dag for å få det til, og jeg er motivert for at jeg skal lage en plan med mat for dagen i morgen og klare det. Da vet jeg hva jeg skal forholde meg til i morgen, motivasjonen blir da og holde skjemaet, og jeg slipper å forholde meg til ting som frister. De står ikke på skjemaet. Jeg pleier å være veldig god på slikt, får bare håpe jeg får det godt til denne gangen også :)

 

Jeg har i flere år nå sett på mann og barn som spiser lørdagsgodis, chips, sjokolade osv. så det er verken nytt nå eller en utfordring. Det bryr meg faktisk lite om hva andre spiser.

 

 

 

Det er noe herk med den der ME'en Fire småtroll. Jeg har også blitt verre i vinter, det virker som om det er jula som tar på.

Jeg tåler mindre støy, jeg har vondt i hodet og blir fortere sliten av lyder og prat. Jeg har mer ubehag og smerter i ørene og jeg har noen ganger vondt i øynene. Kjennes ut som sand i øynene. Føler jeg er mer sliten også, trenger mer søvn, men det kan være fordi rett før jul startet jeg opp med litt mer sarotex for å få sove bedre om nettene. Trodde det skulle gå over, men jeg er så trøtt! :(

 

Jeg sliter også med smerter i kroppen, og håper at vektnedgang skal hjelpe. Det hjelper for meg med den turen jeg går med valpen. Merker jeg får beveget ryggen og beina godt og får litt blodsirkulasjon. Og ikke minst får jeg luftet hodet og bevege hele kroppen.

Nav og lege sa nei til jobb før jul, jeg skal til ny vurdering før høsten. I mellomtiden skal jeg på 4 dagers kurs på Frihamnsenteret. Det skal være noe kognitiv terapi. Mange skal visstnok ha blitt veldig gode av det, så det er vel verdt et forsøk tenker jeg :)

Om det gjør meg bedre blir det å prøve arbeid, men hvis det gjør meg verre eller ikke har noen påvirkning er det usikkert om jeg får prøve jobb da heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å bli nokså sulten nå. Skal snart spise kvelds. Det er faktisk ubeskrivelig lite med 500 kalorier når jeg har spist så masse cashewnøtter i det siste. Det er i retning 600 kalorier i 100g. Jeg har lett spist 200-300 gram på en skikkelig ille dag. + Barer, mørkeste sjokolade, middag med fløtesaus og ost.. Ja lavkarbo er noe helt annet enn lav lav lav kalori. Selv om det ikke var så lavkarbo det jeg gjennomførte da :P 

Drakk masse masse vann til middag + pepsi max før det. Det kjennes for å si det slik.. Går jo rett igjennom :)

 

Så kroppen har fått sjokk i dag. Men nå skal jeg ha litt oversikt over kaloriene de dagene jeg ikke 'faster' også siden jeg spiser med vilje en del karbohydrater + at jeg har jo lyst å prøve skikkelig når jeg finner ut om det har noen virkning. Og da håper jeg at forskjellen ikke blir så stor og at kroppen takler det bedre etter hvert. Jeg skulle gjerne ønske jeg slapp møte i dag, jeg er nokså paff, men det er vel bare til å mote seg opp og komme seg avgårde og få det gjort.

 

Jeg lurer veldig på om jeg er sulten i morgen når jeg våkner. Spiste jo litt lite og ikke så sent i går, for å ikke våkne bråsulten i dag. Jeg var ikke sulten før utpå formiddagen, men tanken om at jeg ikke skulle spise før senere var jo litt rar. Jeg har jo spist når jeg har villet og så ofte jeg har villet ganske lenge nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter :D

 

I dag har jeg en helt rar energi! Jeg er ikke trøtt, jeg er ikke sulten, jeg er ikke rar og ikke sånn som man blir når man spiser lite..

Håper jeg klarer 'faste'dagen i morgen også, var jo nokså sulten i går.

 

Har nådd en slags milepæl også i dag, har lenge ønsket meg flere Bergansjakker og en bukse, og i dag bestilte jeg den siste kåpa som jeg har ønsket meg. Gleder meg til hentelappen kommer i posten :D

Håper på å få noen klær fra h&m i morgen eller torsdag også, det er så gøy med pakke i posten!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er 😀

Her har det ikke blitt like god start på januar, håper og tror de fleste dager har vært sunne men...

 

Oppblåst, vondt og engstelig pga svangerskap som ikke gjør saken bedre, kan noen gi meg styrke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender masse styrke din vei :klem:

 

Vi er enda ikke 2 uker inn i januar så det kan enda snu :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også enkelte opprydninger som må til i kosten, men total kcal mengden pr dag er ikke så ille. Men det har blitt litt brus om kveldene. Jeg er veldig flink til frokost og lunsj men blir veldig sulten når jeg kommer hjem i fire tiden.

 

På søndag spiste jeg egg og bacon til frokost og da savnet jeg veldig juicen min. Følte meg også mer sliten den dagen. Å starte dagen med en stor juice er helt fantastisk og jeg blir god og mett. Til lunsj er det nøtter, vann og eventuelt en frukt.

 

På kitchn nå har de salg på bodum blender, jeg vurderer veldig en sånn for da kunne jeg laga meg en smoothie før middag.

 

Ellers fikk jeg i kveld min først økt på mølla for i år, frem til nå har jeg hatt nok med jobbing i stallen, jeg har vært veldig sliten på kveldene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er

Her har det ikke blitt like god start på januar, håper og tror de fleste dager har vært sunne men...

Oppblåst, vondt og engstelig pga svangerskap som ikke gjør saken bedre, kan noen gi meg styrke!

:klem:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3. dag på dietten, 2. 'faste'dag.

Glemte cashewnøttene jeg hadde målt og veid i går. Ble derfor enda ca 300 kalorier mindre på totalt kaloriinntak i går. Hadde gledet meg veldig til dem også, kan jo ikke spise dem i dag, da går jeg 300 kalorier over på dagsinntaket med en gang og kjører hele dagen i grøfta. Får se i morgen om jeg legger de inn, og husker dem :P

 

Jeg trives enda på dietten, men regnet over kaloriinntaket for 1 uke, og ble heller litt skuffa når jeg så at det er ca. det samme inntaket som når jeg telte kalorier og spiste hver 2. time. Men, forskjellen var at da spiste jeg utrolig masse karbohydrater, siden det var stort sett knekkebrød jeg spiste og blodsukker svingningene var knapt til å holde ut. Og da lå jeg akkurat under det at jeg kunne spise godt noen dager. Nå har jeg 2 dager hvor jeg må utnytte kaloriene max, og 5 dager der jeg har passe kalorier til både god mat og middag.

På den andre siden hadde jeg god vektnedgang da, og på 11-12 uker gikk jeg ned mer enn så masse i kilo. Det takker jeg ikke nei til :)

 

Blir jo noen utskeielser de neste ukene da. Vi skal på fest i slutten av januar, det skal serveres middag. Vi skal på spa og bo på hotell i midten av februar og i begynnelsen av mars skal vi i selskap og jeg ser for meg at det blir smørbrød og kaker.

Men jeg må bare ligge lavt og nå er det jo ikke karbohydratene det går på sånn at jeg må se på at de andre spiser, det er kaloriene. Da føler jeg også at det betyr noe for hvilke valg jeg tar da, om jeg har gått ned lite eller greit frem til da.

 

Jeg prøver meg på et kosthold med lite karbohydrater, og spesielt da lyst brød, hvitt mel og sukker. Men tillater likevel mer nå enn når jeg gikk på ketose, og egentlig satte grensa når jeg gikk på lavkarbo. Så får jeg prøve meg frem i forhold til hodeverk og kroppen. Den har det heller ikke godt når jeg er i ketose og så spiser kaker eller godteri.

 

Jeg er veldig motivert og synes det er spennende! :)  Da er det gøy. Så får vi håpe at vekta viser fremgang slik at motivasjonen holder seg ved like. Det var tross alt kun det som gjorde at jeg gadd fortsette på den kjipe knekkebrød og kaloritellingskosten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, flotte dere!

 

Jeg er bare så stolt akkurat nå. Begynte jo i fjor på denne tiden, og i dag har jeg nådd målet mitt. Stilte meg på vekta og der sto pilen på akkurat det jeg ville den skulle stå på; 64kg! -24 kg på et år.:D Så nå skal det bygges mer muskler!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen, flotte dere!

 

Jeg er bare så stolt akkurat nå. Begynte jo i fjor på denne tiden, og i dag har jeg nådd målet mitt. Stilte meg på vekta og der sto pilen på akkurat det jeg ville den skulle stå på; 64kg! -24 kg på et år. :D Så nå skal det bygges mer muskler! :D

Har du noen supertips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse Lunaria!!!  :hoppendeglad:  :kaklehone:   :duskedame:  :sol:    Du må være kjempefornøyd :) 

 

Hva tenker du om å holde vekta? Har du en tanke om hvordan du legger opp kosten nå i forhold?

Jeg håper en dag at jeg også når målet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke like sulten i dag og føler meg i fin form. Ikke like rar som på mandag.

I dag har lillebror og jeg gått 2 turer med valpen. Det er 1 1/2 times tur i dag, det er kjempebra! :)

Tanken er egentlig at når det blir lysere ute har jeg lyst å gå 2 turer noen dager, men det var så fint vær i dag, og jeg orka så da tok jeg til, og minsten ble med. Det er kjempe kjekt å ha selskap :)

 

Jeg har lest litt om fasting og tenker at jeg vil prøve å legge meg på 4 : 3 i starten. Ha 500 kalorier mandag, onsdag og fredag. Jeg har lest en del om å faste annenhver dag. Men da blir annen hver lørdag faste. Ofte er man gjerne ute på noe lørdager eller søndager, så det kan være vanskelig å ha de dagene. Og skal jeg ut på noe en annen dag, så har jeg fortsatt mulighet for å faste 3 dager i uka om jeg vil.

For meg er det også greit å kunne ha normal middag noen dager i uka. Og da kan jeg unne meg litt mer og jeg trenger ikke alltid ha knapt med både mat og tilbehør. Så jeg føler det er noe jeg kan leve med.

 

Etter beregningene om hvor mange kalorier jeg skal være i minus i uka skal jeg da gå ned 10 kilo på 7 uker (inkl. litt ekstra den 1. og kanskje 2. uka.) Jeg tar ikke dette som noen selvfølge eller forventer slike gode resultater. Men jeg håper det skal hjelpe på vekta. Dessuten ned er ned. 5 kilo er bedre enn ingen. Tenk om jeg står på vekta og ikke har gått ned på mandag :o 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke like sulten i dag og føler meg i fin form. Ikke like rar som på mandag.

I dag har lillebror og jeg gått 2 turer med valpen. Det er 1 1/2 times tur i dag, det er kjempebra! :)

Tanken er egentlig at når det blir lysere ute har jeg lyst å gå 2 turer noen dager, men det var så fint vær i dag, og jeg orka så da tok jeg til, og minsten ble med. Det er kjempe kjekt å ha selskap :)

 

Jeg har lest litt om fasting og tenker at jeg vil prøve å legge meg på 4 : 3 i starten. Ha 500 kalorier mandag, onsdag og fredag. Jeg har lest en del om å faste annenhver dag. Men da blir annen hver lørdag faste. Ofte er man gjerne ute på noe lørdager eller søndager, så det kan være vanskelig å ha de dagene. Og skal jeg ut på noe en annen dag, så har jeg fortsatt mulighet for å faste 3 dager i uka om jeg vil.

For meg er det også greit å kunne ha normal middag noen dager i uka. Og da kan jeg unne meg litt mer og jeg trenger ikke alltid ha knapt med både mat og tilbehør. Så jeg føler det er noe jeg kan leve med.

 

Etter beregningene om hvor mange kalorier jeg skal være i minus i uka skal jeg da gå ned 10 kilo på 7 uker (inkl. litt ekstra den 1. og kanskje 2. uka.) Jeg tar ikke dette som noen selvfølge eller forventer slike gode resultater. Men jeg håper det skal hjelpe på vekta. Dessuten ned er ned. 5 kilo er bedre enn ingen. Tenk om jeg står på vekta og ikke har gått ned på mandag :o

Jeg snuser og litt på 5:2, tror kanskje det kan passe for meg.  Hva spiser du i løpet av en fastedag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, flotte dere!

 

Jeg er bare så stolt akkurat nå. Begynte jo i fjor på denne tiden, og i dag har jeg nådd målet mitt. Stilte meg på vekta og der sto pilen på akkurat det jeg ville den skulle stå på; 64kg! -24 kg på et år. :D Så nå skal det bygges mer muskler! :D

Du har gjort en fantastisk jobb, gratulerer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det passer meg helt flott. Jeg elsker det! :D  Nå spørs det bare om det gir resultater :)

 

Jeg spiser første måltid til lunsj, det er 40g havregryn kokt på vann. Har en del kanel i etterpå. Det er ikke super godt, men det mettet skikkelig i dag. Lar gryna ligge i vann ca. 30 min før jeg koker slik at det blir mest mulig vann i maten, metter jo bedre da. Går også an å ta 30g og ha litt melk i.  

 

Så spiser jeg middag og det er ca. 120g potet, 100g gulrot og 150 gram seifilet. Stek fileten i vann i teflonpanne så sparer du mange mange kalorier på smør og olje. Det fordamper, men fisken koker litt i det som er og du må fylle på. Den setter seg i alle fall ikke da.

 

Til kvelds har jeg 2 stk. 0,0% yoghurt, 100g gulrot og 100g agurk.  

 

Det blir litt over. Type 510 kalorier. Jeg er ikke så nøye. Hadde litt mer potet i dag og litt mindre gulrot, så tar jeg litt mindre gulrot til middag og kvelds. På mandag hadde jeg ca. 100g potet og mer gulrot.

 

Har også kjøpt inn en del supper og kylling og egg (får kylling og egg av svigermor). Bruker mest salat de dagene jeg ikke 'faster' for jeg er ikke såå glad i salat uten noe på egentlig. Det blir så tørt og tamt føler jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det passer meg helt flott. Jeg elsker det! :D  Nå spørs det bare om det gir resultater :)

 

Jeg spiser første måltid til lunsj, det er 40g havregryn kokt på vann. Har en del kanel i etterpå. Det er ikke super godt, men det mettet skikkelig i dag. Lar gryna ligge i vann ca. 30 min før jeg koker slik at det blir mest mulig vann i maten, metter jo bedre da. Går også an å ta 30g og ha litt melk i.  

 

Så spiser jeg middag og det er ca. 120g potet, 100g gulrot og 150 gram seifilet. Stek fileten i vann i teflonpanne så sparer du mange mange kalorier på smør og olje. Det fordamper, men fisken koker litt i det som er og du må fylle på. Den setter seg i alle fall ikke da.

 

Til kvelds har jeg 2 stk. 0,0% yoghurt, 100g gulrot og 100g agurk.  

 

Det blir litt over. Type 510 kalorier. Jeg er ikke så nøye. Hadde litt mer potet i dag og litt mindre gulrot, så tar jeg litt mindre gulrot til middag og kvelds. På mandag hadde jeg ca. 100g potet og mer gulrot.

 

Har også kjøpt inn en del supper og kylling og egg (får kylling og egg av svigermor). Bruker mest salat de dagene jeg ikke 'faster' for jeg er ikke såå glad i salat uten noe på egentlig. Det blir så tørt og tamt føler jeg.

Takk for tips :) Hvordan teller du kalorier da, app eller en vektklubb? Jeg har kikket litt på Grethe Roede og vektklubben, men jeg vet ikke helt enda. Men jeg må komme i gang med noe. Nå går godtestoppen så det suser, så da må jeg benytte sjangsen til å forandre på kostholdet og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du jeg er litt spesiell, så jeg gikk inn på matvaretabellen og skrev ned alt som jeg kan finne på å putte i hullet. Jada flere hundre matvarer. Skrev navn, kalorier og karbohydrater pr. 100g. Jeg har fritidspoblemer i søkk og kar :o   Det var egentlig for å se hva jeg kan spise og var litt nysgjerrig på kalorier og slikt og denne dietten. Så ble det bare til at jeg skrev ned alt jeg kan komme på å lage og spise. Har kategorisert det slik at jeg har nedskrevet hva alt inneholder. Grønnsaker, frukt og bær for seg ol. Så regner jeg og veier og lager mat.

Og jeg er litt kjedelig også hehe :)  Så jeg kan godt spise det samme på fastedagene i 4 uker jeg, uten å bry meg.. :P

Dermed blir det ikke så masse arbeid hver dag. Og vil jeg bytte ut kvelds så finner jeg bare noe annet som inneholder de angitte kaloriene.

Så skriver jeg ned. Blir kanskje app eller noe senere, men da har jeg hele dagen nedskrevet hvor masse potet og fisk jeg får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du jeg er litt spesiell, så jeg gikk inn på matvaretabellen og skrev ned alt som jeg kan finne på å putte i hullet. Jada flere hundre matvarer. Skrev navn, kalorier og karbohydrater pr. 100g. Jeg har fritidspoblemer i søkk og kar :o   Det var egentlig for å se hva jeg kan spise og var litt nysgjerrig på kalorier og slikt og denne dietten. Så ble det bare til at jeg skrev ned alt jeg kan komme på å lage og spise. Har kategorisert det slik at jeg har nedskrevet hva alt inneholder. Grønnsaker, frukt og bær for seg ol. Så regner jeg og veier og lager mat.

Og jeg er litt kjedelig også hehe :)  Så jeg kan godt spise det samme på fastedagene i 4 uker jeg, uten å bry meg.. :P

Dermed blir det ikke så masse arbeid hver dag. Og vil jeg bytte ut kvelds så finner jeg bare noe annet som inneholder de angitte kaloriene.

Så skriver jeg ned. Blir kanskje app eller noe senere, men da har jeg hele dagen nedskrevet hvor masse potet og fisk jeg får.

Haha, du er fantastisk :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vet du jeg er litt spesiell, så jeg gikk inn på matvaretabellen og skrev ned alt som jeg kan finne på å putte i hullet. Jada flere hundre matvarer. Skrev navn, kalorier og karbohydrater pr. 100g. Jeg har fritidspoblemer i søkk og kar :o   Det var egentlig for å se hva jeg kan spise og var litt nysgjerrig på kalorier og slikt og denne dietten. Så ble det bare til at jeg skrev ned alt jeg kan komme på å lage og spise. Har kategorisert det slik at jeg har nedskrevet hva alt inneholder. Grønnsaker, frukt og bær for seg ol. Så regner jeg og veier og lager mat.

Og jeg er litt kjedelig også hehe :)  Så jeg kan godt spise det samme på fastedagene i 4 uker jeg, uten å bry meg.. :P

Dermed blir det ikke så masse arbeid hver dag. Og vil jeg bytte ut kvelds så finner jeg bare noe annet som inneholder de angitte kaloriene.

Så skriver jeg ned. Blir kanskje app eller noe senere, men da har jeg hele dagen nedskrevet hvor masse potet og fisk jeg får.

Haha, du er fantastisk :) :)

 

 

Takk! :D  Tar heller det enn sprø :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, flotte dere!

 

Jeg er bare så stolt akkurat nå. Begynte jo i fjor på denne tiden, og i dag har jeg nådd målet mitt. Stilte meg på vekta og der sto pilen på akkurat det jeg ville den skulle stå på; 64kg! -24 kg på et år.:D Så nå skal det bygges mer muskler!:D

Gratulerer så mye, knall nedgang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei igjen, flotte dere!

 

Jeg er bare så stolt akkurat nå. Begynte jo i fjor på denne tiden, og i dag har jeg nådd målet mitt. Stilte meg på vekta og der sto pilen på akkurat det jeg ville den skulle stå på; 64kg! -24 kg på et år. :D Så nå skal det bygges mer muskler! :D

Har du noen supertips :)

 

Det beste tipset jeg kan gi er å tro på seg selv, og aldri gi opp. Og kommer det noen fristelser, så er det greit å falle for det, men kom deg tilbake igjen i gamet så fort som mulig.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...