Gå til innhold

sommerkroppen 2015! :-)


Ennai

Anbefalte innlegg

Har funnet ut at pepsi max er greit å ha i skapet når sukkerkicket slår inn.... og jeg har også slike sukkerfrie drops tilgjengelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har funnet ut at pepsi max er greit å ha i skapet når sukkerkicket slår inn.... og jeg har også slike sukkerfrie drops tilgjengelig

Frosne bær hjelper også veldig godt.

Inn i frysa og finne en frossen jordbær og gå å suge på den til den smelter i munnen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Har funnet ut at pepsi max er greit å ha i skapet når sukkerkicket slår inn.... og jeg har også slike sukkerfrie drops tilgjengelig

Frosne bær hjelper også veldig godt.

Inn i frysa og finne en frossen jordbær og gå å suge på den til den smelter i munnen :)

Og smoohie:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen blir det veiing for min del. Spent på vekta, vet hvor jeg skal skjerpe inn om vekta ikke har rikket seg. Føler jeg har klart å balansere kostholdet godt denne uka så vi får se. Godnatt damer og lykke til videre i godtestoppen til dere som har hivd dere med på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

77.3 i dag, altså 1 kg ned :)

Har loggført alt jeg spiser i my fittnes pal. Har vært på intet mindre enn 3 (!) juletrefester den uka, og har værtflink til å holde meg unna kakene :) denne helga er det 2 bursdager og vinterfest på jobben. Så må bare fortsette å holde moralen høy ;)

 

Veldig gøy å lese at dere har vært så aktive her inne denne uka, jeg får prøve å skrive litt mer jeg og. Det gir meg god inspirasjon å lese om deres hverdag og utformingen.

 

God helg jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg veid meg jeg også, 1,1 kg ned.

 

Egentlig er jeg litt skuffet, synes jeg har vært så flink denne uken og hadde håpet på en litt mer kick-start. Hører jo folk gå ned både 2 og 3 kg første uka fordi man kvitter seg med vann i kroppen o.l. når man legger om kostholdet, men det gjør tydeligvis ikke jeg da....

 

Men 1,1 kg nedgang på en uke er bra det altså, det er jo der det er anbefalt å ligge for varig vektnedgang så da smiler jeg og er glad jeg. Så blir utfordringen å komme seg gjennom helgen uten å fråtse i snop og potetgull.

 

1. januar: 87,4 kg

9. januar: 86,3 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er flinke!! :)

Jeg har ikke veid meg bevisst. Startet på onsdag og vet at jeg ikke har vært flink nok til vektnedgang.

 

Usikker på om jeg gidder å veie meg i det hele tatt faktisk. Har jo egentlig ikke hatt noe særlig vektnedgang på lavkarbo utenom de periodene jeg ikke har spist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det kanskje veiing imorgen. Har ikke hatt tilgang på vekt idag. Men fikk pes av broren min igår.... etter at gutten er lagt så er trening 1 prioritering! !!! Så må vel trene flere ganger i uka:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det en times trening på meg igår kveld. 40 min på eklipsemaskinen og en halvtime på tredemølla:-) og nå er jeg på vei til trening igjen!! Godt å være ferdig med treningen før dagen starter:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sniker meg innom og prøver og kaste meg på her jeg! Var i en tråd med moota og noen andre her kanskje på samme tid ifjor, men å klare å være flink i permisjon har vist seg vanskelig, fristelsene blir for store. Nå er jeg i full jobb igjen og veldig motivert til å lykkes. Vekta viste 99 kilo sist søndag, det er max jeg har vært utenom graviditeter, huff...

 

Kastet meg på "Godtestopp 2015" og har klart meg uten godteri, snacks, alkohol og min elskede Pepsi max (kunne drikke opp mot 1 1/2 liter om dagen) Ikke så vanskelig enn så lenge, men innser at 7 uker til er leeenge!! Skal i et 40-års lag om to uker hvor jeg vil unne meg kake og pepsi max, vil nok ikke klare meg helt uten. Er ikke så nøye med mat, men byttet ut 50% av brød med knekkebrød og holder meg unna junk-food selvsagt.

 

Håper det er ok at jeg sniker meg innpå langt inni tråden deres, finner litt motivasjon i andres utfordringer også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen, bare hyggelig med flere.

 

I dag er jeg småstøl,hesten jeg har på ridetimene hver fredag har et sinnsykt til ganglag. Han gynger veldig og der kreves mye kjernemuskler bare å holde seg på i tillegg må han drives frem og i riktig form, puh. Men å så lærerikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flott jobbet junimor! Selv har jeg spist ett sånt rør med smarties, det er 38 gram og 177 kalorier, helt innafor hva som er greit. Samboeren har slafset potetgull, jeg tok tre flak.

 

Tenker vi bør gi oss selv en god klapp på skuldra. Eventuelt trampeklapp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det overraskende greit. Jeg har spist chips eller annet godteri hver eneste dag de siste månedene + drukket mye cola. Men nå har jeg ikke spist godteri, chips, brus, juice eller kjeks siden søndag, og det går overraskende greit. Kjenner ingen sug eller lyst på noenting. Har heller ingen hodepine, noe jeg er overrasket over siden jeg drakk mye cola hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må inrømme at jeg har hatt en liten kontrollert sprekk i godtestoppen i dag, og tror det må til for at jeg skal klare å være flink helt til mars og lenger... 6 stykk smågodter som var igjen etter ungene og 10 potetskruer. Donerer 200,- til Sos-barnebyerog begynner på nytt, akkurat nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det tid for første veiing, 1,4 ned :). Regner med det er vann og luft, men er fornøyd uansett jeg :) Hvis jeg nå bare kommer i gang med litt trening og bedre matvaner og, så kanskje jeg kan lykkes denne gangen.

 

4/1: 90 kg

11/1: 88,6 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du er tilbake Håpet ble virkelighet!! :D 

 

Jeg har manglet litt motivasjon enn så lenge dette året, men nå er jeg klar. Motivasjonen er på plass.

Jeg har levd nokså bra på lavkarbo siden onsdag og utenom noe hodeverk og en enorm halsbrann så går det ganske greit.

 

De siste dagene har jeg kvittet meg med store mengder avfallsstoffer i kroppen, for å si det på en fin måte :P

Jeg føler meg mindre oppblåst og feit og føler magen er mer på lag igjen.

 

 

I går og i dag har jeg brukt dagen til å få oversikt over denne lavkarboen min og funnet ut og lest meg litt opp på denne 5-2 dietten. Den skal jeg prøve å kaste meg på i morgen. For når det faktisk kom til stykket så levde jeg knapt nok på lavkarbo, det var egentlig bare andre karbohydrater enn brød, pasta osv. Cashewnøtter i de mengdene jeg har lagt i meg forteller om et kosthold som ikke kan kalles lavkarbo mener jeg selv. Kroppen har det bedre med de karbohydratene, men ikke vekta.. Så jeg prøver dette. Har brukt flere timer på å prøve å få en oversikt over hva jeg kan spise de dagene jeg skal faste, eller ligge på ca 500kcal.

Jeg har ikke spist nøtter i dag, cashewnøtter blir 500 kcal før man får tenkt seg om, og det nytter ikke å gå i skapet når man fyser om man skal holde seg på de tildelte kaloriene. Hjelper lite om det er mørk mørk sjokolade eller nøtter da. Og heller ikke ost..

 

Jeg har satt opp matbudsjett til i morgen. Er spent på om jeg klarer å gjennomføre det. Det blir noe karbs de dagene jeg skal holde 500 kcal, det metter godt med poteter og gulrot, og jeg er ikke så glad i blomkål og brokkoli at jeg lett knasker i vei uten noe på.

Men det blir redusert, og med ingen rom for nøtter og sjokolade blir karbohydratene redusert hokke sånn..

Kommer til å fortsette ca som før de resterende 5 dagene, men prøver å knipe igjen på nøttene her også.

 

Dette medfører at jeg må krype til korset og veie meg i morgen for å se om og i så fall hvor stor effekt dette vil ha i ukene fremover. Fremgang/nedgang gir motivasjon til å fortsette, stillstand fører vel til et spm om hvor lenge jeg skal gidde å fortsette..

 

 

Jeg hadde ikke tenkt å legge noe ut her, jeg er redd jeg ikke lykkes, men det setter litt større press på meg, kanskje kan jeg bruke det til det positive i morgen om det kniper :)

Leste på nett at man burde prøve det i 2 uker, da har man fastet 4 dager og kroppen har fått prøvd seg litt på det. Faster jo av og til litt på lavkarbo bare fordi jeg er kvalm og spiser lite eller ingenting før middag. Så vi får se. Krysser fingrene. Blir jo lite fløte, smør og ost som smakstilsetning de dagene jeg skal telle kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Håpet bør virkelighet, og lykke til med ny diett moota!

 

Nå er helga over. Det har blitt for mye mat og kaker i de to bursdagene og på festen jeg var på... Men jeg føler allikevel at det har vært en fin helg, jeg har spist veldig fornuftig utenom selskapene, og i dag fikk jeg inn en times gåtur, deilig.

 

Håper hverdagene skal gå greit, men er selvsagt spent på om "festhelgen" har ødelagt den gode starten... Vi får se.

 

HVIS jeg går ned 0.8 kg i uka kan jeg nå drømmevekta til påske ca... Tenk det da! Det gikk jeg og tenkte på da jeg gikk tur i dag. Allikevel var det som hjernen koblet ut og jeg spiste altfor mye i selskapet 1 time etterpå. Hvorfor er det så vanskelig for meg å "ofre" litt godteri? Hvorfor hiver jeg innpå då fort jeg har mulighet? Hadde det ikke vært mye bedre å virkelig stå på for fult de neste 15 ukene og dermed nå målet? Etter så mange år!!!

 

Nei, jeg er egentlig forsiktig optimist altså, men jeg lurer på hvorfor jeg svikter meg selv så totalt noen ganger. Jeg skal i alle fall fortsette å loggført mat og trening i my fittnes pal, det hjelper meg å bekrefte dagene for meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff det var deprimerende tankegang.. :(   Jeg klarer det akkurat til sommeren om jeg går ned 1 kilo i uka. Og det kommer jeg jo garantert ikke til å gjøre hver uke. I alle fall ikke om jeg klarer en del, da går det senere etter hvert..

Gruer meg til å innse fakta på vekta i morgen. Får bare håpe at den nye dietten gjør underverker slik at jeg får av noen kilo nokså fort.

 

Skal i 40 årsdag i slutten av mnden, på spa i midten av neste og stort familieselskap i begynnelsen på mnden etter det..

Tenk å være hval på spa :o

 

Jaja får ta de 2 første ukene og se hva de bringer. Tror jeg gikk opp 4-5 kilo når jeg startet på lavkarbo før det gikk nedover.

Jeg er klar for faste i morgen! :)  Fremdeles ingen nøtter eller sjokolade i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker at noe er på gang. ... jeg løper på do ofte, kun for å tisse... så håper det er en del vann som skal ut av kroppen.

Ble en liten iskule idag, men det var nok og kroppen hadde ikke behov for mer:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for velkomst alle dere, med deres støtte og egen viljestyrke skal jeg lykkes denne gang! Tenker som deg sol-regn-latter; hvorfor er det så heidundranes vanskelig å motstå fristelsene når de står foran meg. Er de ikke i huset er det jo greit nok. Idag måtte jeg servere småjentene mine og søster'n resten av posen med potetskruer fra igår for ellers hadde jeg dytta meg full av den selv! :o

 

Går ikke på noe spesielt opplegg enn å minimere inntak av junk, godis, brus og snacks. Byttet ut brødskiver med knekkebrød til lunsj på hverdager og starter dagen med blåbærmüsli til frokost og prøver å ha banan og annet tilgjengelig som mellommåltider på jobb for å holde stabilt blodsukker. Til middag må jeg bare spise det som passer med familien, men mest mulig rent, lite saus etc.

 

Jeg har også tisset mye denne uka så regner med at jeg har gått ned litt i vanntap når jeg går på vekta imorgen. Pga inngrep torsdag får jeg ikke trene eller bli anpusten på to uker så må lene meg på matinntaket enn så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :)

 

Jeg var på vekta i dag. Den sa 87,0. Jeg visste det ikke var realistisk å være under eller ned til 85, og var livredd for at den skulle være så høyt som 90. Så jeg må vel være fornøyd. Da er det kanskje noen uker kortere vei enn om jeg hadde vært 90 også.

 

Jeg var litt forsiktig med hva jeg spiste i går. Spiste frokost (lunsjtider) og middag. Ingen nøtter eller sjokolade, så kjenner jo at ikke er stappmett.

Jeg skal 'faste' i dag, ligge på ca 500 kcal, så det kan bli spennende å se hvordan det går. Faster igjen onsdag eller torsdag, det er også litt avhengig av hvordan det går i dag.

I dag skal jeg spise først etter at jeg har vært i et møte og gått med hunden, så blir noen timer uten mat. Det skal gå fint på lavkarbo, så det gjelder bare å ikke fokusere på det faktum at jeg ikke får mat før etter kl.12.

 

Veier meg igjen om 1 eller 2 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :)

 

Jeg var på vekta i dag. Den sa 87,0. Jeg visste det ikke var realistisk å være under eller ned til 85, og var livredd for at den skulle være så høyt som 90. Så jeg må vel være fornøyd. Da er det kanskje noen uker kortere vei enn om jeg hadde vært 90 også.

 

Jeg var litt forsiktig med hva jeg spiste i går. Spiste frokost (lunsjtider) og middag. Ingen nøtter eller sjokolade, så kjenner jo at ikke er stappmett.

Jeg skal 'faste' i dag, ligge på ca 500 kcal, så det kan bli spennende å se hvordan det går. Faster igjen onsdag eller torsdag, det er også litt avhengig av hvordan det går i dag.

I dag skal jeg spise først etter at jeg har vært i et møte og gått med hunden, så blir noen timer uten mat. Det skal gå fint på lavkarbo, så det gjelder bare å ikke fokusere på det faktum at jeg ikke får mat før etter kl.12.

 

Veier meg igjen om 1 eller 2 uker.

Jeg trodde det var viktig å spise frokost når man har fastedag. Frokost, lunsj eller middag og et mellommåltid trodde jeg det var. Hvorfor venter du etter 12, er det nytt i 5:2 dietten?

 

Anonymous poster hash: fa7fa...5fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...