Gå til innhold

sommerkroppen 2015! :-)


Ennai

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hehe jeg gir ikke opp pepsi maxen :P

Det er jo eneste kosen jeg har lov til uten å trenge dårlig samvittighet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jo pepsi max og cola zero er lov:-) heldigvis! !;-)

Det er lov, bare så synd jeg ikke liker det :(

 

Kanskje du blir vandt til det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen og et riktig HAPPY nytt år, yaaaaaaaaaahooooooooooooo!  

 

Det begynte riktig så godt sånn kalorimessig altså. Men igår forsvant siste rest av søtsaker (må huske å helle ut brusen når jeg kommer jeg fra jobb). Feiret barnebursdag i helga, og ho mor er jo veldig god til å spise opp rester. Startet iallefall dagen i dag med 38 gram havregryn som jeg laget grøt av, nå måtte vekta fram igjen...

 

Det er helt utrolig - men vekta viste 70,5 kilo idag, tror siste veiing rundt 20 desember viste 67 komma ett-eller annet. Det har vært en feit jul med andre ord. Jeg ser det veldig godt å speilet, at midja er feitere. Heldigvis er jeg klar for å leve sunt igjen og trimme. Har allerede gått to gode turer på beina i 2015, det lover bra:)

 

Så kult at dere hiver dere med på godtstopp i noen uker. lykke til! Det finnes mange gode alternativer til godis bare man planlegger innkjøpene sine. Jeg gjør nok ikke det (slutte helt med godt) men skal slutte å spise 200 gram sjokolade på kvelden (som jeg har gjort endel i jula). Skal kun kjøpe en liten sjokolade på fredag og lørdag, mannen er helt med på denne planen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det nytt år da, folkens! Ser at det nevnes det med FB-utfordringen her - lykke til! Dette skal vi klare.:)
 

Her står særemne og flere skoletimer for tur. Om jeg får tid til det skal jeg ut på en liten joggetur/gåtur i dag, om jeg får tid til det. 30 min må jeg vel få tid til?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg meldte meg ikke på utfordringen jeg, syntes det ble litt for vilt å være helt uten sukker i 8 uker (har to barn som har bursdag på de ukene og litt kake må jeg ha for å ikke føle meg helt unormal ;))

 

Men jeg skal være snopfri 6 dager i uken. Nå er det helt slutt på å fråtse i snop fra fredag til søndag. Har snakket med mannen og med ungene. Alle er med. Nå er det slutt på den store godteposen fredag kveld, snop skal vi ha på lørdag. Det er også slutt på at jeg handler en diiiger pose smågodt på Europris, flere poser potetgull osv. Det blir sånn at barna får noen tiere hver og kjøper sitt eget lørdagsgodt også kjøper jeg kanskje en pose potetgull til bordet og LITT snop til mannen og meg. Det skal ikke være rester på søndag! Det er ihvertfall helt slutt på min snikspising av sjokolade og bakerivarer rundt lunsjtider i hverdagen.

 

Jeg kjøpte sodastream til med selv i julegave, og det går faktisk veldig fint å bytte ut cola zeroen om kvelden med et glass vann med kullsyre. Det er kullsyra som er viktigst for meg har jeg funnet ut, det trenger ikke være fullt av andre stoffer. Billigere blir det også :)

 

Nå er ikke jeg redd for litt light-produkter altså, og mener det er stor forskjell på bruk og misbruk. Men når jeg leser om mennesker som dette, som misbruker light-produkter så sinnsykt og får i seg så enorme mengder, og reagerer så kraftig, så blir jeg faktisk litt skremt...

http://www.nrk.no/livsstil/omstridt-sotningsmiddel-1.6204462

Hva gjør at noen blir så utrolig avhengig av den brusen (meg selv inkludert, selv om jeg aldri har drukket mer enn et par glass om dagen)? De disse reportasjene fra inn og utland handler om misbruker jo lightbrus som om det skulle vært et rusmiddel. Å drikke mange liter brus hver dag er ganske sykt......

Heretter blir det Cola Zero bare til middag på fredag, og på lørdags kveld for meg. 

 

Har startet dagen med en smoothie, yoghurt, frosne bær, banan, litt havregryn og litt fett (udo's choice), så får vi se hvor lang tid det tar før jeg blir skrubbsulten igjen. Planen da er to knekkebrød med leverpostei og agurk. Hva skal jeg finne på til middag tro.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver også og lager plan til hverdagene. Så langt ser den ca sånn ut

 

Frokost: ca 7dl hjemmelaget juice (80-90% grønnsaker)

Lunsj:frukt og nøtter

Middag: rent kjøtt/fisk masse grønt og litt karb (potet/ris/pasta)

Kvelds: eventuelt midagsrester eller brødskive/knekkebrød o.l.

Drikker stort sett vann, en og annen iskaffe (min last,men maks en da den inneholder 150kcal)

 

Tillegg satser jeg på å gå på mølla og styrkeøvelser hjemme, i tillegg til stallen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ganske så heavy gym i dag, godt å få rørt litt på kroppen også.:) Og en hel del fritimer.... så derfor ble det soling, noe som det er lenge siden sist. Nå står særemne og mat for tur. Endelig klarer jeg å få litt mer næring i kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har startet med turen min igjen etter at jeg var syk. Har vært i skogen med valpen både i går og i dag. Det hjalp også når endelig regnbuksa kom i posten i går :D  Hadde bare vinterbukse, så det var nokså Heavy å gå opp bakken med vinterbukser med seler, og jakke oppå. Nå har jeg kjøpt en uten seler, sånn Bergans lett utebukse. Den var herlig. Så ble ikke varm, kvalm og svimmel når jeg nærmet meg toppen! :D  

 

Har ikke lagt om kosten enda. Har kost meg noen dager med brød mens jeg prøver å legge opp til normale måltider, og prøver å lage meg mindre mat og ikke spise godteri. I morgen skal jeg starte rett på lavkarbo igjen, så det blir spennende. Blir nok stridt den første uka.

 

Har faktisk bestilt meg en del klær på h&m i det siste. Men bestiller store str. (som passer.) Bestilte også xl i den Bergansbuksa og den passer akkurat.

Det ser faktisk også bedre ut med en bukse eller genser som er 1-2 str. for stor enn noe som er 1 str. for lite. Så om jeg klarer å komme ned og blir der lenge nok, så går det nok helt fint med klær i l og xl også. Har jo i lass og kar av klær i str.40, M og liten L også, så har litt av hvert og muligheten til å bytte litt og ha både klær som er romslige og ha klær som passer. Men, da må jeg i første omgang gå ned noe først..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp!!

Er sååååå godtesyk nå...

Vurderer å gå å legge meg snart så jeg ikke blir fristet til noe:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp!!

Er sååååå godtesyk nå...

Vurderer å gå å legge meg snart så jeg ikke blir fristet til noe:p

Hold ut. Finn på noe som distraherer deg litt,f.eks spis noen druer, et knekkebrød, drikk et glass vann eller gå en liten tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen starter jeg! Er spent på hvor lenge jeg holder ut :P

 

Nå er det leggetid, og i morgen er jeg på slankern, lavkarbo igjen. Da er det hensyn til kropp og helse som gjelder.

 

Puss tennene om du ikke vil spise mer på kvelden. Eller ja legg deg. Du trenger nok hvile for å gå ned, og hvem sover vel for masse her? Utenom meg :D

 

Jeg er plutselig veldig motivert, så håper virkelig jeg klarer målet mitt da. Holde meg på lavkarbo til ferien. Blir nok litt modernisert når vi skal i 40 årsdag og når vi skal på spa hotell. Men ikke slik som i jula. Det er jo snakk om 1 dag.

Gleder meg til å ikke være så oppblåst og føle meg bedre :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aaah no fikk jeg lyst på kjeks med ost og druer. Tror det blir nermere helgen. Kjenner litt på sulten nå men det er bare bull, spiste godt med middag i åttetiden ingen grunn til å være sulten.

 

Har kommet meg i seng og her har jeg planer om å bli til i morgen tidlig. Nattinatt jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble druer, et glass vann og noen kjeks med ost på. Men ingen godt;-)

Så bra, godt gjort :)

Har du bare godtestopp eller stopp på altpå lista til han som startet utfordringen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en strålende start..

 

La meg tidlig igår. La meg før kl.22 og la telefonen vekk 22.10 og sovnet straks.

Våknet ca 22.30 av sms fra mannen. Leste den og la vekk telefonen igjen.

Våknet ca rundt kl.23. Har antageligvis fått oppkast eller syre opp i halsen/munnen. Det smakte jo dritvondt, men det svei skikkelig også. Prøvde halsbranntabelett. Ingen effekt what so ever. Ble desperat så fant noe godteri som vi har på rommet høyt i et skap etter ferier. Spiste 2 m&m, en haug med skittels. Like ille. Ble forbanna, gikk ned, fant pepsi max. Hjalp ikke. Fant så lakris. Sånne med 3 lag. La sikkert i meg 10 stk. Så begynte det å hjelpe. Hadde fortsatt vondt og det smakte pyton, men gikk i seng. Sovna med en gang igjen heldigvis.

Måtte selvfølgelig opp for å slippe en katt ut av soverommet og gå på do + vaske hundeburet for dritt i 1 tida.. (er såå lei den dritten) men har så sovet resten av natten. Har stått opp idag og har fortsatt den smaken av syre. Håper den gir seg. Blir ingen lakris idag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig med den natta, ikke noe godt.. MEN, hvordan kan Skittles, lakris eller Pepsi bedre surt oppstøt? Jeg bare lurer:-)

Jeg ville vel heller prøvd melk el noe uten syre.. Må jo bare bli verre:/

 

Anonymous poster hash: 721b4...5be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle ikke bedre sure oppstøt, det skulle få bort oppkast og syresmaken.. Men det var altså midt på natta, jeg våknet nærmest i panikk over at det brant og svei, så var det ikke hjelp i halsbranntablettene, da var det bare slik at det var det som fantes oppe.

 

Jeg drikker ikke melk, vet ikke om jeg hadde fått ned noe, men det smaker jo ubeskrivelig sterkt og det var vondt. Tanken var bare å få noen annen smak i munnen.

 

Har hatt masse halsbrann i dag også, det kommer vel at jeg har spist for masse. Men tenker at det gir seg snart nå når jeg spiser en del mindre og ikke bare sukker og drit..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halsbrann og sure oppstøt er pyton Moota. Hadde det i flere måneder når jeg gikk gravid sist.

 

Her har vi nok en gang fått omganssyka i hus, denne gangen er det mannen som har det, jeg håper og drømmer om at jeg og lille slipper unna denne gangen. Selv om det spøker litt for min del, jeg er ikke direkte kvalm men halvveis?? Mulig det er bare frykten siden jeg ble så utrolig dårlig før jul. Også spiste jeg litt for mange sushi biter til kvelds og er litt stappa i magen. Håper bare det er stappmett følelse og ikke en begynnende kvalme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle ikke bedre sure oppstøt, det skulle få bort oppkast og syresmaken.. Men det var altså midt på natta, jeg våknet nærmest i panikk over at det brant og svei, så var det ikke hjelp i halsbranntablettene, da var det bare slik at det var det som fantes oppe.

 

Jeg drikker ikke melk, vet ikke om jeg hadde fått ned noe, men det smaker jo ubeskrivelig sterkt og det var vondt. Tanken var bare å få noen annen smak i munnen.

 

Har hatt masse halsbrann i dag også, det kommer vel at jeg har spist for masse. Men tenker at det gir seg snart nå når jeg spiser en del mindre og ikke bare sukker og drit..

Jeg mente å få bort smaken, altså å "bedre" det:)

Men skjønner, har ikke vært borti sånt selv, og heller ikke det å våkne sånn i panikk. Ikke noe allright:/

Det er nok pga all maten man har spist i jula, "sukker og dritt", som du selv skriver. Jeg har fått tømt tarmen i dag etter jul, for å si det sånn..! He he:) Full rens:P

 

God bedring, Mooota:) (Du kjenner ikke meg, men jeg har sett og lest veldig mye av det du har skrevet "opp i gjennom"

Håper du blir bedre snart!

 

Anonymous poster hash: 721b4...5be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Ble druer, et glass vann og noen kjeks med ost på. Men ingen godt;-)

Så bra, godt gjort :)

Har du bare godtestopp eller stopp på altpå lista til han som startet utfordringen?

Godtestopp, brus og potetgull ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det skulle ikke bedre sure oppstøt, det skulle få bort oppkast og syresmaken.. Men det var altså midt på natta, jeg våknet nærmest i panikk over at det brant og svei, så var det ikke hjelp i halsbranntablettene, da var det bare slik at det var det som fantes oppe.

 

Jeg drikker ikke melk, vet ikke om jeg hadde fått ned noe, men det smaker jo ubeskrivelig sterkt og det var vondt. Tanken var bare å få noen annen smak i munnen.

 

Har hatt masse halsbrann i dag også, det kommer vel at jeg har spist for masse. Men tenker at det gir seg snart nå når jeg spiser en del mindre og ikke bare sukker og drit..

Jeg mente å få bort smaken, altså å "bedre" det:)

Men skjønner, har ikke vært borti sånt selv, og heller ikke det å våkne sånn i panikk. Ikke noe allright:/

Det er nok pga all maten man har spist i jula, "sukker og dritt", som du selv skriver. Jeg har fått tømt tarmen i dag etter jul, for å si det sånn..! He he:) Full rens:P

 

God bedring, Mooota:) (Du kjenner ikke meg, men jeg har sett og lest veldig mye av det du har skrevet "opp i gjennom"

Håper du blir bedre snart!

 

Anonymous poster hash: 721b4...5be

 

Takk :) Hadde nok hatt bedre vett om jeg var våken og klar ja. Har brukt melk før mot halsbrann så vet at det kan hjelpe :)

 

Tok forebyggende 2 halsbranntabletter igår. Sammen med mindre mat og ikke sukker har natten vært noe bedre ang det.

Selvfølgelig måtte jeg våkne 1 god time før jeg skulle opp med et grusomt migrene anfall. Måtte stå opp og finne medisiner og kave og sov dårlig etter det.

Det er et hardt anfall og det passer jo supert idag når jeg skulle opp ekstra tidlig for å kjøre lillebror til kiropraktoren. Så sitter her kvalm, dårlig og rar.. :(

 

Men det er vel bare min egen feil.. Håper det gir seg så får jeg bare ta det rolig etterpå så jeg er klar for fysioterapeuten og bup imorgen med først lillebror så eldste.. Jeeeey!!

Men så er det helg og mannen får ta barna. Slipper heldigvis vasking siden vaskehjelpen kommer imorgen når jeg likevel er ute av huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har kastet dere på godtestoppbølgen, hva er deres plan for å løse "jeg-må-ha-godteri-nå-kriser?" Hva skal dere knaske på istedet?

 

Jeg veide 1,5 kilo mindre idag enn på mandag, kanskje de tre julekiloene faktisk vil forsvinne raskt? Det er iallefall planen og jeg har virkelig tatt meg i nakken siden mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg burde sikkert vært med på det, men vil ikke.. Orker ikke heller. Jeg er så dårlig :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...