Anonym bruker Skrevet 1. august 2014 #1 Skrevet 1. august 2014 Hvor mye bør jeg beregne? To voksne damer, to voksne menn og to barn på 3 år Anonymous poster hash: 67865...6a3
☆☆☆ Skrevet 1. august 2014 #2 Skrevet 1. august 2014 Umulig å berekne utan å kjenne dei. Enkelte damer et som store menn, enkelte treåringar også. Og nokre kjøtkaker er små og andre store. Nokre har mykje tilbehør og andre ei gulrot på deling. 3 kjøtkaker pg to poteter pr pers?
Anonym bruker Skrevet 1. august 2014 #3 Skrevet 1. august 2014 Jeg vil gjerne ha to poteter + to-tre kjøttkaker av medium størrelse (ikke svenske kjøttboller liksom, men ikke karbonadestore kjøttkaker heller) + ertestuing og tyttebærsyltetøy. Anonymous poster hash: d6c2e...5cc
Anonym bruker Skrevet 1. august 2014 #4 Skrevet 1. august 2014 Ville blandet sammen to pakker kjøttdeig og en pakke karbonadedeig og lager kjøttkaker av det, blir det noen til overs kan de spises senere. Er det bitttesmå nypoteter ville jeg regnet 4 poteter til hver og et par ekstra "til gryta". Spiller jo ingen rolle om det blir for mye poteter heller, bedre å ta litt godt i. De potetene og evt kjøttkakene som blir igjen kan du kutte i terninger og steke som pytt i panne til lunsj i morgen sammen med et speilegg. Anonymous poster hash: fc291...9ff
Anonym bruker Skrevet 1. august 2014 #5 Skrevet 1. august 2014 Hiver sammen 2 kg. kjøttdeig og 10 poteter jeg Kan mannen min kose seg med rester et par dager også Anonymous poster hash: 67865...6a3
Anonym bruker Skrevet 1. august 2014 #6 Skrevet 1. august 2014 Vi pleier å ha 3-4 poteter pr voksen med 5-6 kjøttkaker. Minsten pleier å spise en potet og to kjøttkaker. Anonymous poster hash: 0460b...c15
Anonym bruker Skrevet 1. august 2014 #7 Skrevet 1. august 2014 Hiver sammen 2 kg. kjøttdeig og 10 poteter jeg Kan mannen min kose seg med rester et par dager også Anonymous poster hash: 67865...6a3 Tror jeg ville ha tatt noen poteter til. 10 poteter er jo ikke mer enn to til hver voksen og en til barna. Jeg har menn i familien som spiser 6-7 poteter til middag alene. Anonymous poster hash: ffa9f...0b4
Anonym bruker Skrevet 1. august 2014 #8 Skrevet 1. august 2014 Minst tre poteter til hver voksne og to til hvert barn, + noen ekstra, så jeg ville nok kokt 20 poteter. 10 er altfor knapt! Hater å komme på middag til personer som lager mat etter fugleporsjoner slik at jeg ikke tør å spise meg mett Og så ville jeg beregnet 5 kjøttkaker pr voksen og 3-4 pr barn. Anonymous poster hash: 3a53f...1fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå