Gå til innhold

Er det noen måte man kan finne ut hvem som eier et kontonummer uten å ha andre opplysninger en

Anbefalte innlegg

Skrevet

selve kontonummeret? Mange penger har blitt betalt ut av mannens konto. Han har vært økonomisk utro tidligere og jeg må finne ut av dette før jeg konfronterer ham.

Anonymous poster hash: 58845...28b
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Nei jeg vet ikke egentlig . Men hadde jeg skulle funnet ut av det hadde jeg først og fremst ringt en bank og hørt... Om det ikke var mulig den veien ville jeg satt inn 10kr på kontonr jeg lurte på og sjekket hva som dukket opp i nettbanken på betalingsmottakere :)

Skrevet

Google kontonummeret.

Anonymous poster hash: 1371d...ef8

Skrevet

Nei jeg vet ikke egentlig . Men hadde jeg skulle funnet ut av det hadde jeg først og fremst ringt en bank og hørt... Om det ikke var mulig den veien ville jeg satt inn 10kr på kontonr jeg lurte på og sjekket hva som dukket opp i nettbanken på betalingsmottakere :)

Tusen takk for svar:-) Det går ikke å prøve å betale, det er privat kontonummer og da kommer det ikke opp noe navn, man må skrive det inn selv:-/

Skrevet

Google kontonummeret.

Anonymous poster hash: 1371d...ef8

Jeg har forsøkt, det kommer ikke opp noe:-(

Skrevet

Ring banken.

Anonymous poster hash: 349d1...de9

Skrevet

Ring banken.

Anonymous poster hash: 349d1...de9

Det er ikke min konto, det er mannens konto. Vil de gi meg privat informasjon om hans konto om jeg ringer banken?

Skrevet

Så lenge det er en privat konto kan ikke banken gi deg informasjonen. Det er personopplysninger og deles kun med kontoinnehavers samtykke.

Anonymous poster hash: 54477...a3a

Skrevet

Spørr mannen?

Anonymous poster hash: 9a32a...a02

Skrevet

Spørr mannen?

Klart jeg skal spørre mannen. Han har, som sagt, lurt meg økonomisk tidligere og lyver lett om dette dersom jeg ikke har noe konkret å vise til. Han kan si hva som helst uten at jeg har mulighet til å sjekke om det er sant. Om jeg kunne funnet ut hvem som eier kontoen kan jeg se hva det dreier seg om før jeg konfronterer ham.

Skrevet

Jeg skjønner ikke - hvordan vet du at det er betalt ut mye penger fra hans konto uten å ha informasjon? Eller lurer du på hvem han har betalt til?

Anonymous poster hash: 0ec2e...f54

Skrevet

Hvem tror du han har betalt til da?

Skrevet

Jeg skjønner ikke - hvordan vet du at det er betalt ut mye penger fra hans konto uten å ha informasjon? Eller lurer du på hvem han har betalt til?

Anonymous poster hash: 0ec2e...f54

Jeg er disponent til hans konto, så jeg kan se hva han har betalt, men ikke tillatelse til å bruke kontoen og har derfor ikke tilgang til hans utførte betalinger.

Skrevet

Du kan ringe banken og spørre hvem kontonummeret står registrert på.

Anonymous poster hash: 87f3e...6c2
Skrevet

Hvem tror du han har betalt til da?

Jeg aner ikke, siden det er privat konto. Men det er en stor sum penger pluss en mindre betaling noen uker etterpå til samme kontonummer.

Skrevet

Flott, takk! Da ringer jeg banken i morgen.

Skrevet

Du kan ringe banken og spørre hvem kontonummeret står registrert på.Anonymous poster hash: 87f3e...6c2

Flott, takk! Da ringer jeg banken i morgen. Anonymous poster hash: 58845...28b

Hvis dere er gift harvdu vel rett til økonomisk innsikt også? Eller tar jeg feil?

Anonymous poster hash: 774c7...856

Skrevet

Siden du er disponent kan du kanskje få vite det om du ringer banken.

Anonymous poster hash: 06356...12e

Skrevet

Du kan ringe banken og spørre hvem kontonummeret står registrert på.Anonymous poster hash: 87f3e...6c2

Hvis dere er gift harvdu vel rett til økonomisk innsikt også? Eller tar jeg feil?

Nei, ikke om man ikke har felles konto hvor begge har bruksrett.

Skrevet

Flott, takk! Da ringer jeg banken i morgen.

Om banken gir deg denne informasjonen bryter de personopplysningsloven, så tviler på at de gjør det. Dessuten er det ikke banken din/mannens som vet dette, men banken til den som har fått pengene.

Skrevet

Dersom du er disponent(som du skriver) så kan du spørre banken, for da har du rett på å vite det. Men jeg tolker deg egentlig dithen at du kun har innsynsrett, ikke disposisjonsrett, på denne kontoen, og da tror jeg ikke banken kan hjelpe deg. Men du kan ringe og spørre.

Anonymous poster hash: 3e17a...f9f

Skrevet

Nei. Jeg hadde et større trekk fra min konto en gang og husket ikke hva det gjalt. Ringte da banken med kontonummeret og spurte om de kunne fortelle meg hvem jeg hadde betalt til. Svaret var nei, de kunne ikke utgi slike opplysninger på tross av at jeg hadde betalt de penger. 

Anonymous poster hash: da8cd...0d6
Skrevet

Dersom du er disponent(som du skriver) så kan du spørre banken, for da har du rett på å vite det. Men jeg tolker deg egentlig dithen at du kun har innsynsrett, ikke disposisjonsrett, på denne kontoen, og da tror jeg ikke banken kan hjelpe deg. Men du kan ringe og spørre.

Anonymous poster hash: 3e17a...f9f

Det er ikke relevant om hun disponerer mannens konto ettersom det er kontoen beløpet er betalt til hun ønsker opplysninger om. Disse har ikke banken lov til å gi til uvedkommende. Er det noe vi som jobber i bank virkelig ikke kan tulle med er det personopplysninger. Glipper vi der er det finanstilsynet neste.

Skrevet

Hvis dere er gift harvdu vel rett til økonomisk innsikt også? Eller tar jeg feil?Anonymous poster hash: 774c7...856

Nei, ikke om man ikke har felles konto hvor begge har bruksrett. Anonymous poster hash: 58845...28b

Innsyn i økonomi

EKTEFELLER: Full rett til innsyn i alt som berører deres økonomiske stilling. Er ektefellen tilbakeholden med opplysninger, kan opplysningene kreves fra ligningskontor, bank, finans, forsikring og fra alle aktuelle forvaltere av ektefellens midler. Opplysningsplikten går her foran en ev. taushetsplikt.

SAMBOERE: Ingen rett til innsyn i samboerens økonomiske forhold.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...