Gå til innhold

Skuffet over stebestemor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en stemor som jeg har hatt siden jeg var 8 år. Hun har vært en snill stemor som jeg har er supert forhold til og som jeg er glad i. Etter jeg fikk egne barn ser jeg at hun trekker seg litt tilbake ovenfor mine barn som er små. Mine småsøsken er 10 og 11 år og jeg føler hun er litt ferdig med småbarn. Grunnen til dette er at hver gang jeg spør om de kan passe barna over helgen så sier hun at jeg må spørre pappa fordi hun skal på et eller annet, enten alene eller med småsøskene mine. Jeg blir like skuffet hver gang, selv om pappa alltid stiller opp og passer ønsker jeg egentlig at hun skal være tilstede da hun er veldig flink med småbarn. Er jeg urimelig??? ( Må tilføye at hun er opptatt av de ellers, det er bare når det kommer til barnevakt at "problemet" dukker opp. )

Anonymous poster hash: 9a34c...8a1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis de har barn på 10 og 11 år boende hjemme, så skjønner jeg godt at hun ikke er veldig klar for å være barnevakt. Jeg ville vært veldig glad for at hun stiller opp når dere er på besøk og spurt faren din eller noen andre når det er behov for barnevakt.

Anonymous poster hash: f90e0...54b
Skrevet

Jeg skjønner henne godt. 

Hun har jo såpass små barn selv at hun ikke kan gjøre ting uten barnevakt, også skal hun passe dine i tillegg... Men er du barnevakt tilbake da? Dere kan jo fint bytte tjenester, du passer dine småsøsken en helg også passer hun dine en annen helg, så får dere begge en barnefri helg av og til?

Anonymous poster hash: c40f9...387
Skrevet

Du skriver at det er hver gang du spør om barnevakt "over helgen"...

Kan være at hun selv er sliten med to barn og at det å ha flere andre små barn en hel helg kan bli mer enn hun egentlig orker.

Hva med å foreslå en dag eller en overnatting? Og passer du halvsøsknene dine av og til slik at hun og faren din kan få litt fri også?

Hvis hun jobber fullt så kan det være at hun også har behov for å hente seg litt inn i helgene, og at å passe dine barn en hel helg blir for mye. Det betyr ikke at hun ikke er glad i deg eller barna dine :)

Anonymous poster hash: 92611...5e3
Gjest Julia1984
Skrevet

Ja, tror overreagerer en smule her. Men prate henne, fortell henne hvordan du føler det!

Gjest Antarctica
Skrevet

Faren din sier ja, men du er skuffa over at ikke begge TO stiller opp? Er ikke du litt ... kravstor?

Skrevet

Synes det høres ut som et godt forslag at dere tar småsøskene dine på overnatting som gjengjeld. Det er hektisk når barna er i den alderen med kjøring, aktiviteter, jobb, skole og alt slik. Det er kanskje heller ikke lett så kombinere søsknene dines aktiviteter samtidig som man må holde øye med små heller?

Jeg skjønner dere begge og tenker det er lettere hvis du passer egne søsken også innimellom.

Anonymous poster hash: d7c06...7ca

Skrevet

Fullt forståelig. Har selv to barn, og kan ikke tenke meg å være barnevakt i tillegg

Anonymous poster hash: 50be5...5e7

Skrevet

Føler sååååå med deg her! Bare at det ikke er stemor i mitt tilfelle, men min egen mor. Det er så sårende at jeg kan ikke beskrive en gang. Søskene mine er 10 og snart 8 år. Jeg kan for så vidt forstå at moren min har nok med dem å gjøre. Men et sted må grensen gå. Jeg er alenemamma til min lille og har ingen andre enn min mor. Jeg ber henne aldri om hjelp eller noe, det eneste jeg hadde tenkt meg er at hun visste noenlunde interesse for mitt barn. Barnet er 1 år om en måned og mora har kun vært på besøk i noen timer 2 ganger siden det ble født. Hun bor 30 min unna meg. Ringer sjelden og når hun først gjør det spør hun om noe helt annet enn om hvordan vi har det. Når hun derimot ringer til tanta mi som bor i utlandet påstår hun at det er meg som ikke vil ha kontakt. Men nå vil jeg faktisk ikke ha noe kontakt mer, jeg har fått nok. Fylte 30 i juni og når jeg spurte moren om hun hadde tenkt å gi meg noe i gave noen dager etter det fikk jeg til svar at bursdagen har jo allerede vært, så da trengte hun ikke å tenke på det. 

For noen som måtte lure om jeg passer småsøskene mine noen ganger, ja, det gjorde jeg i både juleferien da mora skulle reise bort i en uke og i fjor sommer da jeg var høygravid, de bodde hos meg i hele sommerferien. 

Anonymous poster hash: 2eee4...39a
Skrevet

Og dette skjønner du ikke selv? Og er skuffa i tillegg?

Skal hun passe dine to, og sine egne to over helgen når det passer deg?

Du er nok litt vel kravstor og bortskjemt, jenta mi.

Pass unga dine selv. Og ikke lemp dem over på andre over helgen.

Evnt ha unga hennes over helgen like ofte som hun har dine over helgen.

Anonymous poster hash: 2b0c2...eca

Skrevet

Skjønner henne godt, hennes egne har jo akkurat kommet i en mer selvstendigc

Skrevet

Ups, litt fort i svingene. Selvstendig alder skulle det være, og så skal hun måtte passe småbarn igjen. Du er heldig som har en bestefar som stiller opp, så får stebestemor være en bonus av og til.

Skrevet

Jeg skjønner henne også godt. Spesielt når du spør om hele helger og tydeligvis ofte siden du skriver "hver gang". Men om du til stadighet passer dine småsøsken over helgen så har du rett til å være skuffet.

Skrevet

Slik jeg tolker innlegget ditt så er du skuffet over hennes manglende interesse. Ikke det at du ikke får barnevakt. Men uansett hvor opptatt en bestemor er så prioriterer man sine barnebarn vis man er interessert.

Så slik jeg tolker henne så er hun nok ikke så veldig interessert i sine barnebarn. Om det er fordi de ikke er hennes biologiske eller ikke er umulig å si.

Jeg og samboer er i full jobb og har barn men vi passer stadig våre nevøer (har tre stk) over en helg her og der. Det er fordi vi er interessert og tar oss tid til det.

Så jeg tror du bare får akseptere at hun er mer opptatt med sine egne barn og sitt liv. Skjønner at du er skuffet. Det hadde jeg nok Vært selv

Anonymous poster hash: f5db1...562

Skrevet

Oi... For en kjip bonusbestemor!

Anonymous poster hash: 725c6...8d2

Skrevet

Jeg mener du er altfor kravstor.

Jeg kan bare drømme om at min far og stemor skal gidde å stille opp på noensomhelst måte desverre... Barnevakt over natten eller kun for noen timer kan jeg se langt etter 😢 De gidder ikke komme på besøk en gang.

Anonymous poster hash: 302d2...8f7

Skrevet

Forstår henne godt. Endelig er egne barn litt selvstendig.

Jeg forstår virkelig ikke problemet ditt dog. Din far stiller jo opp og du får barnevakt. Din stemor er flink med barna når du er på besøk, hun vil bare ikke være barnevakt. Og så sitter du og sutrer fordi hun ikke viser nok interesse.

Synes du skal lese innlegget ditt en gang til og se deg selv i speilet.

Slutt å være så selvsentrert.

Anonymous poster hash: 59fd5...3a8

Skrevet

Snakk om å være bortskjemt.

Det er urimelig at folk med egne barn til stadighet skal ha dine barn over helgen. Og i tillegg forventer du at de skal gjøre det med stor entusiasme.

Pass barna dine selv.

Anonymous poster hash: 23ca8...bcd

Skrevet

*Hver gang jeg spør om de kan passe over helgen*... Er dette noe man gjør ofte? :o For meg hadde det vært i nødtilfeller, som feks ved en fødsel eller lignende..

Anonymous poster hash: 743be...3f6
Skrevet

Hoho, er det mulig..?! "Passe de over helgen"

Hvis hun har så små barn selv så går jeg ut i fra at hun jobber, at hun ikke orker å passe små barn når hun endelig har helg forstår jeg GODT! 

Foreslår at du reiser bort en hel helg hvis behovet stort for en hel helg fri fra dine egne barn. Da kan barnas far ha de hjemme. Hvis du ikke er sammen med barnas far så har du vel nok frihelger uansett. 

Hvorfor forventer alle at besteforeldre skal passe barnebarn hele helger og alltid når det passer foreldrene? Jeg har aldri hatt barnevakt en hel helg til mine på 12,10,8,4. Skal vi på fest leverer vi barna i 18 tiden og henter de igjen før 12 neste dag. En trenger jo ikke bruke opp andre mennesker fordi om en trenger barnevakt.

Hva med din mor? Barnas farmor? Bruk noen andre istedet for å være bitter på en annen småbarnsmor.

Anonymous poster hash: 95a08...0be
Skrevet

"Hver gang jeg spør om de kan passe over helgen

Den setningen der gjør at jeg ikke har særlig medfølelse med deg altså, hvor ofte er det egentlig snakk om, også hele helgen?

Dama er småbarnsmor selv, også forventer du at hun skal passe dine hele helgen med stor entusiasme.... Hvem passer hennes barn over helgen da, så hun får litt barnefri og hentet seg inn litt?

Anonymous poster hash: c40f9...387
Skrevet

det er så lett for de med små bar, å kun se selvstendigheten til større barn. ikke hva de faktisk krever.

med store barn er ettermiddager og helger et enormt jag. det er veldig hektisk. aktivitetene til de større ungene er prioriterte, da det er slitsomt å ha med de små. fire timer på sidelinja i en forball cup er ikke morro med små barn som sutrer.

forsøker litt å "bli kvitt" de minste for de største sine aktiviteter. så de største får den oppmerksomheten de fortjener, de også. da spør vi gjerne besteforeldre. hun kan ikke si ja til å passe dine, når hun har sine hun må følge opp.

hva med din far? han sier jo ja til deg. hun er muligens irritert for det, da må hun alene ta seg av deres. far kommer ikke på konserten fordi han passer barnebarna?

hun har og egne ting, hun av og til ønsker å prioritere. har noen av dem jobb helger, er det faktisk ikke så mye tid igjen.

om man har pensjonerte besteforeldre til sine barn (mine foreldre) som har mye tid og energi til sine barnebarn, er det en annen situasjon enn det er for min stedatter.

hun har unge, yrkesaktive "småbarns" foreldre til sine unger, i tillegg til yngre helsøsken. hun kan ikke forvente samme oppfølgingen fra besteforeldrene, som hun ser at jeg får, verken praktisk eller økonomisk.

Anonymous poster hash: 4feb8...1eb

Skrevet

Skjønner din stemor godt. Og alle svarene du har fått her tyder på at det nok er du som må gå litt i deg selv her.

Faktisk var det ikke en 'slem stemor' denne gangen.... og jeg er ikke noen stemor selv altså ;-)

Anonymous poster hash: 2218f...d24
Skrevet

Du er utrolig kravstor. Hva med at du først begynner å passe småsøsknene dine? Og etter å ha gjort det noen ganger spør om hjelp til dine. Det skal ikke gå bare en vei og det virker det på innlegget ditt som at det gjør.

Du skriver at hun er opptatt av barna, da er du heldig og du burde være takknemlig for det. Ikke klage på at hun aldri gidder å ha de på overnatting. Og hver gang du spør? Hvor mye maser du om det egentlig?!

Skrevet

Synes du er ganske storforlangende, skjønner henne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...