Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #1 Skrevet 28. juli 2014 Når får vi beskjed? Forventes det at vi tar fri da eller? Ikke akkurat en besparelse for Norge ved at tusenvis av arbeidstakere må ta fri:/ Anonymous poster hash: ca02e...854
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #2 Skrevet 28. juli 2014 Fri uten lønn da... Anonymous poster hash: 17b67...9bc
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #3 Skrevet 28. juli 2014 Håper det- blir lengre fri for barna;-)) Ja- jeg er av de rare som syns det er godt med skolefri;-)) Anonymous poster hash: fc66f...bf3
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #4 Skrevet 28. juli 2014 Nå streikes det vel ikke for at det skal være en besparelse for Norge da, det er meningen en streik skal ramme samfunnet så hardt at det blir tvunget til å gi etter og gi høyere lønn... Men vi får nok vite det ja, blir jo mediasak etterhvert også vil nok hver enkelt skole som evt blir rammet av streiken oppdatere på nettsiden sin. Jeg regner med at sfo kommer til å holde oppe, helt eller delvis, også får bare vi foreldre samarbeide da, som vi gjorde ved forrige streik. En forelder er hjemme og passer en liten gjeng venner, også bytte på så alle får jobbet noe. Ellers blir det permisjon uten lønn for å ta seg av barna som er for små til å være alene hjemme en hel dag... Anonymous poster hash: 40063...fbc
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #5 Skrevet 28. juli 2014 Ja dette har du vel visst om lenge? En streik er aldri en besparelse for noen, er ikke det som er hensikten med en streik... Anonymous poster hash: 36dce...6b1
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #6 Skrevet 28. juli 2014 Men det kan ikke forventes at alle har mulighet til å ta seg fri uten lønn!! Da har ikke jeg sjans til å klare meg! Og ja, jeg har visst om at det kanskje kunne bli, men vet jo fortsatt ikke hvilke skoler/distrikter det gjelder... Anonymous poster hash: ca02e...854
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #7 Skrevet 28. juli 2014 Håper det- blir lengre fri for barna;-)) Ja- jeg er av de rare som syns det er godt med skolefri;-))Anonymous poster hash: fc66f...bf3 Jeg synes også det de fint med lang skoleferie, og har kost meg med ungene nå i ferien!! Men det er noe annet hvis jeg skal måtte hå uten lønn fremover. Da blir det lite mat på bordet...! Anonymous poster hash: ca02e...854
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #8 Skrevet 28. juli 2014 Vi kan dessverre ikke ta hensyn til at du kanskje må ta ut litt ulønnet permisjon hvis streiken blir trappet opp. Vi må dessverre streike for å få KS til å forstå at de er i ferd med å rasere norsk skole. Noe å v poenget med en streik, er at noen blir rammet. Anonymous poster hash: 23a35...fbb
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #9 Skrevet 28. juli 2014 Men det kan ikke forventes at alle har mulighet til å ta seg fri uten lønn!! Da har ikke jeg sjans til å klare meg! Og ja, jeg har visst om at det kanskje kunne bli, men vet jo fortsatt ikke hvilke skoler/distrikter det gjelder... Anonymous poster hash: ca02e...854 Det taes da ikke hensyn til slikt under en streik. Du får ordne deg slik alle vi andre må gjøre ved en evt streik. Mange jobber skift og da kan man f eks bytte på å passe hverandres unger. Anonymous poster hash: 36dce...6b1
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #10 Skrevet 28. juli 2014 Rasere norsk skole?!? Fordi lærerne må ha lik ferie og arbeidstid som andre kommunalt ansatte? Fint at skolebarna opplever å leve dårligere fordi at skolen er stengt og mamma/pappa ikke kan gå på jobb og få lønn...:/ Anonymous poster hash: ca02e...854
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #11 Skrevet 28. juli 2014 Rasere norsk skole?!? Fordi lærerne må ha lik ferie og arbeidstid som andre kommunalt ansatte? Fint at skolebarna opplever å leve dårligere fordi at skolen er stengt og mamma/pappa ikke kan gå på jobb og få lønn...:/ Anonymous poster hash: ca02e...854 Sett deg inn i hva vi streiker for, før du uttaler deg. Takk. Anonymous poster hash: 23a35...fbb
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #12 Skrevet 28. juli 2014 Rasere norsk skole?!? Fordi lærerne må ha lik ferie og arbeidstid som andre kommunalt ansatte? Fint at skolebarna opplever å leve dårligere fordi at skolen er stengt og mamma/pappa ikke kan gå på jobb og få lønn...:/Anonymous poster hash: ca02e...854 Sett deg inn i hva vi streiker for, før du uttaler deg. Takk.Anonymous poster hash: 23a35...fbb http://mobil.aftenposten.no/nyheter/iriks/Forskere-Larerne-jobber-for-lite-Larerne-Tror-ikke-pa-undersokelsen-7627553.html#.U9bA9HkazCQ Anonymous poster hash: ca02e...854
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #13 Skrevet 28. juli 2014 Rasere norsk skole?!? Fordi lærerne må ha lik ferie og arbeidstid som andre kommunalt ansatte? Fint at skolebarna opplever å leve dårligere fordi at skolen er stengt og mamma/pappa ikke kan gå på jobb og få lønn...:/Anonymous poster hash: ca02e...854 Sett deg inn i hva vi streiker for, før du uttaler deg. Takk.Anonymous poster hash: 23a35...fbb http://mobil.aftenposten.no/nyheter/iriks/Forskere-Larerne-jobber-for-lite-Larerne-Tror-ikke-pa-undersokelsen-7627553.html#.U9bA9HkazCQ Anonymous poster hash: ca02e...854 Javel, dette gjelder ikke for flertallet. De fleste av oss jobber årsverket vårt og vel så det. For egen del hadde jeg for lengst passert et halvt årsverk da jeg gikk ut i avspasering i juni, og regner med å ha fylt årsverket fullt ut før vi når desember. Jobber i vgs og har tunge rettefag. Så da jobber jeg altså gratis fram til nyttår, men sier det er greit, fordi jeg vil det beste for elevene mine, og bl.a. fordi jeg har en gunstig avspaseringsordning om sommeren. Anonymous poster hash: 23a35...fbb
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #14 Skrevet 28. juli 2014 Rasere norsk skole?!? Fordi lærerne må ha lik ferie og arbeidstid som andre kommunalt ansatte? Fint at skolebarna opplever å leve dårligere fordi at skolen er stengt og mamma/pappa ikke kan gå på jobb og få lønn...:/Anonymous poster hash: ca02e...854 Sett deg inn i hva vi streiker for, før du uttaler deg. Takk.Anonymous poster hash: 23a35...fbb Lærerene streiker fordi de ikke stoler på skoleledelsen. For min del må de bare streike en måned eller fem. Så dårlige lærere de har dette året gjør det ikke så mye til eller fra. Anonymous poster hash: cea3b...f5e
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #15 Skrevet 28. juli 2014 Rasere norsk skole?!? Fordi lærerne må ha lik ferie og arbeidstid som andre kommunalt ansatte? Fint at skolebarna opplever å leve dårligere fordi at skolen er stengt og mamma/pappa ikke kan gå på jobb og få lønn...:/Anonymous poster hash: ca02e...854 Sett deg inn i hva vi streiker for, før du uttaler deg. Takk.Anonymous poster hash: 23a35...fbb Lærerene streiker fordi de ikke stoler på skoleledelsen. For min del må de bare streike en måned eller fem. Så dårlige lærere de har dette året gjør det ikke så mye til eller fra. Anonymous poster hash: cea3b...f5e Åh? Er det et dårlig lærer-år i år? Når og hvor ble dette kunngjort hen? Trodde det var i år det var et dårlig lege-år, men det er kanskje neste år det da? Anonymous poster hash: 5c506...6cf
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #16 Skrevet 28. juli 2014 Rasere norsk skole?!? Fordi lærerne må ha lik ferie og arbeidstid som andre kommunalt ansatte? Fint at skolebarna opplever å leve dårligere fordi at skolen er stengt og mamma/pappa ikke kan gå på jobb og få lønn...:/ Anonymous poster hash: ca02e...854 Med avtalen til KS så endres ikke skoleåret for elevene. Det er kun vi som lærer som får endret vår arbeidstidsavtale. Det er med den nye avtalen lagt opp til minimalt med tid på ettermiddag/helg til for og etterarbeid. Dette skal i stede gjøres når elevene har fri. Les; høstferie, juleferie, vinterferie, påskeferie og sommerferie. Dette igjen vil kunne føre til at lærerene ikke har tid i løpet av undervisningsuken til blandt annet å kjøre foreldresamtaler. Dette vil da eventuelt bli tatt i høstferien og vinterferien... Ser for meg overskriftene når elevene for det første ikke får fri midt i skoleåret for å reise til syden. Når de da i tillegg ikke får reist høst- og vinterferien pga foreldresamtaler så tror jeg det er bare å lete frem poppcornet 😜 Anonymous poster hash: 8b59b...49f
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2014 #17 Skrevet 29. juli 2014 Rasere norsk skole?!? Fordi lærerne må ha lik ferie og arbeidstid som andre kommunalt ansatte? Fint at skolebarna opplever å leve dårligere fordi at skolen er stengt og mamma/pappa ikke kan gå på jobb og få lønn...:/Anonymous poster hash: ca02e...854 Med avtalen til KS så endres ikke skoleåret for elevene. Det er kun vi som lærer som får endret vår arbeidstidsavtale. Det er med den nye avtalen lagt opp til minimalt med tid på ettermiddag/helg til for og etterarbeid. Dette skal i stede gjøres når elevene har fri. Les; høstferie, juleferie, vinterferie, påskeferie og sommerferie. Dette igjen vil kunne føre til at lærerene ikke har tid i løpet av undervisningsuken til blandt annet å kjøre foreldresamtaler. Dette vil da eventuelt bli tatt i høstferien og vinterferien... Ser for meg overskriftene når elevene for det første ikke får fri midt i skoleåret for å reise til syden. Når de da i tillegg ikke får reist høst- og vinterferien pga foreldresamtaler så tror jeg det er bare å lete frem poppcornet Anonymous poster hash: 8b59b...49f Avtalen sier ikke at lærerene skal jobbe i ferier ol men at rektor kan pålegge dem det hvis det er hensiktsmessig. Anonymous poster hash: cea3b...f5e
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2014 #18 Skrevet 29. juli 2014 klarer ikke finne frem medfølelsen rundt streiken. Sliter allerede med å få kabalen til å gå opp med den lange sommerferien. Vi er underbemannet på jobb og ser for meg at jeg nærmer meg å jobbe nettene for å levere til fristen. Anonymous poster hash: bcd51...c15
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2014 #19 Skrevet 29. juli 2014 Rasere norsk skole?!? Fordi lærerne må ha lik ferie og arbeidstid som andre kommunalt ansatte? Fint at skolebarna opplever å leve dårligere fordi at skolen er stengt og mamma/pappa ikke kan gå på jobb og få lønn...:/Anonymous poster hash: ca02e...854 Sett deg inn i hva vi streiker for, før du uttaler deg. Takk.Anonymous poster hash: 23a35...fbb http://mobil.aftenposten.no/nyheter/iriks/Forskere-Larerne-jobber-for-lite-Larerne-Tror-ikke-pa-undersokelsen-7627553.html#.U9bA9HkazCQ Anonymous poster hash: ca02e...854 Javel, dette gjelder ikke for flertallet. De fleste av oss jobber årsverket vårt og vel så det. For egen del hadde jeg for lengst passert et halvt årsverk da jeg gikk ut i avspasering i juni, og regner med å ha fylt årsverket fullt ut før vi når desember. Jobber i vgs og har tunge rettefag. Så da jobber jeg altså gratis fram til nyttår, men sier det er greit, fordi jeg vil det beste for elevene mine, og bl.a. fordi jeg har en gunstig avspaseringsordning om sommeren. Anonymous poster hash: 23a35...fbb Undersøkelsen viste vel faktisk at det gjaldt de fleste ungdomskolelærere. Lærerene bestred undersøkelsen i 2008. Da mente de spørsmålene var stilt feil. Disse ble endret nå siste gang i tråd med lærerenes innspill. I tillegg kjente lærerene resultatet fra forrige runde. Likevel viser resultatet at lærerene jobber mindre enn de skal i gjennomsnitt. Så lenge lærerene gjør jobben sin på en god måte er det ikke viktig for meg at de jobber mange nok timer, men det blir for dumt å påberope seg at de jobber så veldig mye når statistikken viser det motsatte. Anonymous poster hash: cea3b...f5e
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2014 #20 Skrevet 29. juli 2014 Synes aldri lærerne blir fornøyde. Har to barn i skole, og ser mange lærere som ikke burde vært lærere! Som favoriserer og ikke greier å håndtere de eleve som ikke er helt A4. Hvorfor skal lærerne ha så mye bedre betingelser enn andre kommunalt ansatte? Er skolepliktig i Norge, så hvem tar igjen det tapte med elevene? Anonymous poster hash: ca02e...854
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2014 #21 Skrevet 29. juli 2014 Synes aldri lærerne blir fornøyde. Har to barn i skole, og ser mange lærere som ikke burde vært lærere! Som favoriserer og ikke greier å håndtere de eleve som ikke er helt A4. Hvorfor skal lærerne ha så mye bedre betingelser enn andre kommunalt ansatte? Er skolepliktig i Norge, så hvem tar igjen det tapte med elevene? Anonymous poster hash: ca02e...854 Det er faktisk ikke skoleplikt i Norge. Det er undervisningsplikt og det er foreldrenes ansvar å sørge for at elevene får den undervisningen de skal ha. Anonymous poster hash: cea3b...f5e
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2014 #22 Skrevet 29. juli 2014 Synes aldri lærerne blir fornøyde. Har to barn i skole, og ser mange lærere som ikke burde vært lærere! Som favoriserer og ikke greier å håndtere de eleve som ikke er helt A4. Hvorfor skal lærerne ha så mye bedre betingelser enn andre kommunalt ansatte? Er skolepliktig i Norge, så hvem tar igjen det tapte med elevene? Anonymous poster hash: ca02e...854 Du er virkelig selve kremeksempelet på hva lærerne har å slite med fremover, når streiken skal forsvares.. Så fordi du har opplevd et par dårlige lærere, skjærer du alle over én kam? Det er vel i beste fall ulogisk. Lærerne har heller ikke "bedre betingelser" enn andre kommunalt ansatte, de har en helt annen type jobb. Det er faktisk rimelig stor forskjell på å ha ansvaret for 25 barn 43+ timer i uka, og på å klippe hekk i parken i 37,5. Anonymous poster hash: 45f40...7da
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2014 #23 Skrevet 29. juli 2014 Synes aldri lærerne blir fornøyde. Har to barn i skole, og ser mange lærere som ikke burde vært lærere! Som favoriserer og ikke greier å håndtere de eleve som ikke er helt A4. Hvorfor skal lærerne ha så mye bedre betingelser enn andre kommunalt ansatte?Er skolepliktig i Norge, så hvem tar igjen det tapte med elevene?Anonymous poster hash: ca02e...854 Det er faktisk ikke skoleplikt i Norge. Det er undervisningsplikt og det er foreldrenes ansvar å sørge for at elevene får den undervisningen de skal ha. Anonymous poster hash: cea3b...f5e Så lærerne streiker, barna må være hjemme, vi foreldre taper arbeidsinntekt som igjen går ut over barna og familien og foreldrene må undervise barna.. Nice! Anonymous poster hash: ca02e...854
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2014 #24 Skrevet 29. juli 2014 Synes aldri lærerne blir fornøyde. Har to barn i skole, og ser mange lærere som ikke burde vært lærere! Som favoriserer og ikke greier å håndtere de eleve som ikke er helt A4. Hvorfor skal lærerne ha så mye bedre betingelser enn andre kommunalt ansatte? Er skolepliktig i Norge, så hvem tar igjen det tapte med elevene? Anonymous poster hash: ca02e...854 Du er virkelig selve kremeksempelet på hva lærerne har å slite med fremover, når streiken skal forsvares.. Så fordi du har opplevd et par dårlige lærere, skjærer du alle over én kam? Det er vel i beste fall ulogisk. Lærerne har heller ikke "bedre betingelser" enn andre kommunalt ansatte, de har en helt annen type jobb. Det er faktisk rimelig stor forskjell på å ha ansvaret for 25 barn 43+ timer i uka, og på å klippe hekk i parken i 37,5. Anonymous poster hash: 45f40...7da Ta f.eks de som jobber i barnevernet. Mye dårligere lønn enn lærerne og en mye vanskeligere jobb. Må ofte jobbe til sene natten. Lærerne jobber som nevnt tidligere ikke fulle uker engang timesmesdig og har likevel dobbelt så mye ferie som andre. Jeg hadde også klaget hvis jeg skulle gått fra 10-12 uker ferie i året til 5. Men slik er det for alle oss andre. Anonymous poster hash: ca02e...854
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2014 #25 Skrevet 29. juli 2014 Synes aldri lærerne blir fornøyde. Har to barn i skole, og ser mange lærere som ikke burde vært lærere! Som favoriserer og ikke greier å håndtere de eleve som ikke er helt A4. Hvorfor skal lærerne ha så mye bedre betingelser enn andre kommunalt ansatte? Er skolepliktig i Norge, så hvem tar igjen det tapte med elevene? Anonymous poster hash: ca02e...854 Du er virkelig selve kremeksempelet på hva lærerne har å slite med fremover, når streiken skal forsvares.. Så fordi du har opplevd et par dårlige lærere, skjærer du alle over én kam? Det er vel i beste fall ulogisk. Lærerne har heller ikke "bedre betingelser" enn andre kommunalt ansatte, de har en helt annen type jobb. Det er faktisk rimelig stor forskjell på å ha ansvaret for 25 barn 43+ timer i uka, og på å klippe hekk i parken i 37,5. Anonymous poster hash: 45f40...7da Ta f.eks de som jobber i barnevernet. Mye dårligere lønn enn lærerne og en mye vanskeligere jobb. Må ofte jobbe til sene natten. Lærerne jobber som nevnt tidligere ikke fulle uker engang timesmesdig og har likevel dobbelt så mye ferie som andre. Jeg hadde også klaget hvis jeg skulle gått fra 10-12 uker ferie i året til 5. Men slik er det for alle oss andre. Anonymous poster hash: ca02e...854 Ta feks de som jobber som ingeniører i kommunen. De har mye bedre betalt en både lærere og de som jobber i barneværnet. De jobber i tillegg vanlig 8-16, men er umulig å få tak i etter kl 14 på fredager... Man kan ikke sammenligne yrker og lønn. De fleste har valgt yrket de ønsker å utøve. Og har akseptert lønn og betingelser man har fått. Men, når noen da kommer inn og prøver å rasere dette reagerer de fleste. Og et av virkemiddelene er streik... Dette gjelder ikke bare lærere. Flygeledere, piloter, teknikere og bakkeoersonell innen luftfart, helsevesenet, transportsjåfører, ofshore arbeidere, rengjøringspersonell osv, reagerer når lønn og arbeidsforhold blir rasert. Anonymous poster hash: 8b59b...49f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå