Gå til innhold

Regelmessige kynnere uke 32

Anbefalte innlegg

Har hatt kynnere i flere uker men det har virkelig tatt seg opp og blitt lite tid mellom hver (ca 2.5 min) de siste 2 dagene. Har vært på sjekk på sykehus, sa at alt var normalt men jeg måtte komme tilbake dersom det tok seg opp og ble vonde.

De er ikke vonde i det hele tatt, bare sikkelig stram/hard mage. I dag har jeg hatt litt stikkinger/skarp smerte i livmorhals området. Er bekymra for at det kan påvirke livmorhalsen og ende opp i for tidlig fødsel.

Lurer på om noen andre har det slik?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144157714-regelmessige-kynnere-uke-32/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kynnere skal jo igrunn aldri være regelmessige. Da er de som regel rier.

Men du har vært på sykehuset og fått en vurdering. Det er bra :)

Nå vet jeg ikke hvilken påvirkning dette har for fødsel og slikt, men jeg kan si deg at mine premature rier som jeg hadde i uke 26 hadde NULL å si for meg, selv om flere leger og jordmødre sa at jeg mest sansynlig ville føde noen uker før tiden.

Vel... Jeg gikk nesten to uker OVER og måtte settes igang. Var totalt umoden.

Lykke til og håper de ikke plager deg for mye.

Anonymous poster hash: 4852b...204

Jeg hadde regelmessige kynnere (maserier) og menssmerter i uke 33/34. Ble sykmeldt i uke 35. Jeg har tidligere født i uke 36, så legen og jeg ville ikke ta noen sjanser. Etter å ha blitt sykmeldt, og mannen har tatt over alt i hjemmet og mesteparten med ungene, så har det roet seg. Jeg har ikke regelmessige kynnere lenger, og det har vært veldig beroligende. Jeg har vært plaget med kynnere fra veldig tidlig i alle mine svangerskap, og kan feks ikke trene når jeg er gravid, så jeg tar regelmessige kynnere alvorlig. Jeg ville nok sett om det er noe du kan gjøre for å roe litt ned i hverdagen, og se om det hjelper. Det er ikke verdt å stresse seg til for tidlig fødsel..

Takk for svar. :) Skal prøve å ta det enda roligere i hverdagen. Får håpe han holder seg inne i magen til termin. Men ja det at de er så regelmessige er det som bekymrer meg. Men fortsatt ikke noe tegn til smerte av det, eller noe annet enn vanlig gravid utflod. Så tar det som veldig positivt tegn.

Har dog merket mer stikking og litt nedpress i dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...