Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #1 Skrevet 28. juli 2014 Jenta vår blir 3 i september og det er på tide å komme ut av sprinkelsenga. Hun nekter, men nå føler vi hun må siden hun er så stor? På rommet hennes står det ei 120 seng som før var gjesteseng, vi lot den stå der siden hun før våknet endel og da la en av oss oss der eller tok henne med over dit for å få sove. Blir det for voldsomt at hun får den senga? Burde hun få ei mindre? Tenker litt praktisk at vi da enda kan legge oss med henne om hun våkner, ligge å lese på kvelden, og låne bort rommet til gjester ved behov. Blir det dumt? Burde hun få en barneseng evt vanlig 90 seng? Anonymous poster hash: 66a28...7a8
Gjest Sekretøsa Skrevet 28. juli 2014 #2 Skrevet 28. juli 2014 Min lå i sprinkel til han var klar til å bytte selv, da var han 4 :-) og da gikk han rett over i en vanlig stor enkeltseng. Tok lang tid før vi kunne fjerne sprinkelsenga helt, så den sto på rommet i noen mnd Før det var greit å ta den ut
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #3 Skrevet 28. juli 2014 Kommer jo an på hvor stort rommet er og hvor mye senga tar av rommet. De trenger gjerne litt lekeplass også. Her har vi tatt sengestørrelsen gradvis. Startet med juniorseng til eldstemann når han var 2,5. Den har lillesøster nylig tatt over og han fikk da 90(eller 85 siden det er Ikea), han er 5 år nå. Nå har vi akkurat flyttet i nytt hus med store soverom, men der vi har bodd før har ikke rommene vært så store at stor seng har tatt mye av plassen. Anonymous poster hash: 94f5a...f65
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #4 Skrevet 28. juli 2014 Flyttet min over i vanlig 90-seng i fjor rett før han ble 4, men han har aldri brydd seg om hva han sover i. En venninnes unger sov begge i sprinkelseng til de begynte på skolen, de brydde seg ikke de heller. Anonymous poster hash: db7a5...759
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #5 Skrevet 28. juli 2014 Flyttet min over i vanlig 90-seng i fjor rett før han ble 4, men han har aldri brydd seg om hva han sover i. En venninnes unger sov begge i sprinkelseng til de begynte på skolen, de brydde seg ikke de heller. Anonymous poster hash: db7a5...759 Til de begynte på skolen ? Korte barn da eller ? En sprinkelseng med standardmål er jo kun 120 lang. Min 6-åring som er liten for alderen er 120 nå og hadde stanget i begge ender. Anonymous poster hash: c6fd3...4a6
Guttaboys Skrevet 28. juli 2014 #6 Skrevet 28. juli 2014 Min gutt blir 3 i august, og han byttet fra sprinkelseng til 120-seng tidligere i år. Har gått helt fint. Vi har familiekøye, og storebror ligger øverst.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #7 Skrevet 28. juli 2014 Flyttet min over i vanlig 90-seng i fjor rett før han ble 4, men han har aldri brydd seg om hva han sover i. En venninnes unger sov begge i sprinkelseng til de begynte på skolen, de brydde seg ikke de heller. Anonymous poster hash: db7a5...759 Til de begynte på skolen ? Korte barn da eller ? En sprinkelseng med standardmål er jo kun 120 lang. Min 6-åring som er liten for alderen er 120 nå og hadde stanget i begge ender. Anonymous poster hash: c6fd3...4a6 Sprinkelsenga vår kan trekkes ut til minst 150. Anonymous poster hash: 984aa...2cf
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #8 Skrevet 28. juli 2014 Vår sprinkelseng kan ikke senkes på siden, så han kommer jo ikke inn og ut selv. Ellers hadde han kunne brukt den en stund til siden han vil ha den... hi Anonymous poster hash: 66a28...7a8
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #9 Skrevet 28. juli 2014 Ja!! Det går helt fint vil jeg tro. Hadde ikke vi trengt 120 senga i et annet rom haddr ikke vi kjøpt en ny barneseng. Klarer å komme ned selv av en 130 seng og faller vel ikke ut når den er så stor? Evt legge dyne litt ved enden i begynnelsen.. evt legge en dyne på gulvet. Mi er to år nå og har fått " stor " seng... Anonymous poster hash: 43fbf...65e
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #10 Skrevet 28. juli 2014 Jeg kjøpte en juniorseng for 2 år siden som kan forandre seg for ulike stadiumer (bunnen kan justeres opp eller ned og sidene kan tas vekk slik at det går fra sprinkelseng til vanlig juniorseng), den er 140 cm og synes ikke den er for stor/lang, heller spent om den varer til skolealder! Barnet mitt er 3 år nå og er høyere enn en del andre på hans alder. Han rekker over 2/3 av sengen nå så må sannsynligvis bytte seng før han begynner skolen. Anonymous poster hash: 2156b...484
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #11 Skrevet 28. juli 2014 Flyttet min over i vanlig 90-seng i fjor rett før han ble 4, men han har aldri brydd seg om hva han sover i. En venninnes unger sov begge i sprinkelseng til de begynte på skolen, de brydde seg ikke de heller. Anonymous poster hash: db7a5...759 Til de begynte på skolen ? Korte barn da eller ? En sprinkelseng med standardmål er jo kun 120 lang. Min 6-åring som er liten for alderen er 120 nå og hadde stanget i begge ender. Anonymous poster hash: c6fd3...4a6 Min 6 åring er liten for alderen og er på nederste kurve og er 108 cm. Ble 6 i April. Anonymous poster hash: e1f0a...297
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #12 Skrevet 28. juli 2014 Jenta vår blir 3 i september og det er på tide å komme ut av sprinkelsenga. Hun nekter, men nå føler vi hun må siden hun er så stor? På rommet hennes står det ei 120 seng som før var gjesteseng, vi lot den stå der siden hun før våknet endel og da la en av oss oss der eller tok henne med over dit for å få sove. Blir det for voldsomt at hun får den senga? Burde hun få ei mindre? Tenker litt praktisk at vi da enda kan legge oss med henne om hun våkner, ligge å lese på kvelden, og låne bort rommet til gjester ved behov. Blir det dumt? Burde hun få en barneseng evt vanlig 90 seng? Anonymous poster hash: 66a28...7a8 Vi tenkte på samme måte, og kjøpte seng som kan trekkes ut til dobbelseng (150). Nå i starten er den dobbelseng hele tiden, men vi har lagt en oppblåsbar sengehest i midten. På den måten blir det ikke så stort for ham, i tillegg til at han holder seg på sin side de gangene jeg legger meg inn til ham om natten, ellers får ingen av oss sove. Vi byttet omtrent ved samme alder, og her har det gått helt fint fra første natt. Anonymous poster hash: 1b0d6...e82
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå