Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tatt tran i begge mine svangerskap men leste nå på en baby app at det ikke er så lurt å ta tran i svangerskapet fordi det inneholder a vitamin.

A vitamin kan skade fosteret.

Noen andre som vet noe om det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri tratt tran, men har til nå (til jeg ble gravid) tatt omega3 tabletter, og hadde egentlig tenkt å fortsette å ta det helt til jeg leste på boksen at de ikke bør brukes av gravide. Står ikke noe om hvorfor.

Skrevet

Tran er anbefalt for gravide, men man bør unngå å samtidig ta kosttilskudd som inneholder vitamin A. Det finnes egne multivitamintabletter uten A og D som er fine å ta i kombinasjon med tran.

Skrevet

Ok takk! Da skal jeg fortsette å ta vanlig tran:)

Skrevet

Det finnes og egne vitaminer for gravide som inneholder rett dose. Lifeline care gravid, for 1 trimester og lifeline care ammende for 2 og 3 trimester og når du ammer :-) koster rundt 259kr for 30 dager på apotek

Skrevet

Jeg tar det "Gravid" kosttilskuddet som fåes på apoteket. Jeg spiser ikke så mye fisk, så vil få i meg det jeg trenger av omega3 og vitaminer og mineraler uten å være redd for å overstige eller å få for lite av noe.

Skrevet

Tar multivitamin med omega 3

Skrevet

Jeg tar omega 3 de dagene jeg får det til. Det er jammen ikke hver dag, og dumt er det, men det er dessverre formen som avgjør inntaket nå om dagen. 

Tran har jeg aldri taklet, og vet at jeg hadde fått i retur dersom jeg hadde prøvd. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...