Gå til innhold

Hvor lang tid tar det å kunne løpe 5 km?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er relativt utrent. Var akkurat ute en tur da løp jeg ca 1 km uten problemer.

Har litt lyst til å melde meg på et mosjonsløp om litt over en måned.

Er det realistisk?

Anonymous poster hash: c2808...944
Skrevet

Det er veldig individuelt hvor lang tid det tar å løpe 5 km. Det må du nesten finne ut av selv. Rundt en halvtime er realistisk, selv om du er relativt utrent.

Hvor langt er dette mosjonsløpet da?

Anonymous poster hash: 19d1c...14d
Skrevet

Min trente kamerat bruker 16 minutter.

Jeg bruker over en halvtime.

Anonymous poster hash: 5918c...78c

Skrevet

Min trente kamerat bruker 16 minutter.

Jeg bruker over en halvtime.

Anonymous poster hash: 5918c...78c

Kameraten din bruker litt over 3 minutter på kilometeren, det er styggfort! Han er nok i meget god form!

Anonymous poster hash: 19d1c...14d

Skrevet

Jeg bruker 30 min, men nå er ikke jeg supertrent da 😉

Skrevet

Jeg bruker mellom 32-34 min - trener innimellom.

Anonymous poster hash: 4ffa4...4d6

Skrevet

Tror HI mente hvor lang tid det tar å trene seg opp til å kunne klare løpe/jogge 5 km når hun bare klarte løpe 1 km før hun måtte stoppe/gå for å få igjen pusten?

Anonymous poster hash: 7b5ff...041
Skrevet

Jeg brukte ca 2 uker. Trente hver dag. Startet på langt dårligere utgangspunkt enn deg, løp bare 45 sekunder før pause første dagen.

Anonymous poster hash: d9401...49a

Skrevet

Bare pass på å ikke overanstrenge deg, løping er ganske tungt for kroppen så det er ikke bare å hive seg ut i max løpetrening fra utrent altså.

Venninnen min gjorde det, skulle ned 5 kg og begynte løpe rundt lysløypa (4,5 km) 4-5 ganger i uken. Gikk vel 2 uker så hadde hun betennelse i begge skinnleggene og et kne som var vondt bare hun bevegde på seg. Hun gikk ut altfor hardt og belastningen på kroppen ble for stor før hun hadde rukket trene opp muskler og ledd til å tåle det.

Anonymous poster hash: 7b5ff...041
Skrevet

brukte noen uker her, da løp jeg på rett under halvtimen

Anonymous poster hash: fd9bc...63a
Skrevet

Jeg ønsker også å melde meg på ett mosjonsløp om litt over ei mnd, er ikke så trent på jogging/løping, men går mye.

Testet meg selv (rett etter en tung middag, så dårlig utgangspunkt), brukte 14 min på 2 km. Første joggetur da på leeeenge.

Anonymous poster hash: 9c39a...2f4

Skrevet

HI her.

Takk for alle svar!

Jeg utrykkte meg kanskje litt uklart.

Jeg er i relativt dårlig form, men vurderer å melde meg på et mojonsløp som er 5 km. Dette vil være om seks uker, så jeg vet ikke om det er urealistisk. Men det er vel ikke noe i veien for å gå litt innimellom...

Selve tiden bekymrer meg ikke, men det hadde jo vært gøy å fullføre.

Har noen tips om hvordan legge opp treningen? Burde jeg løpe annenhver dag eller kun to ganger pr uke?

Skrevet

Jeg bruker appen 10 K runner og jogger tre ganger i uka. Tar ca 7 uker fra utrent til å løpe 5 km påstår den. Er selv på uke 3, men den er veldig motiverende. Bruker Iphone da, men mulig den finnes til Android også.

Anonymous poster hash: dcb12...03f

Skrevet

Jeg bruker appen 10 K runner og jogger tre ganger i uka. Tar ca 7 uker fra utrent til å løpe 5 km påstår den. Er selv på uke 3, men den er veldig motiverende. Bruker Iphone da, men mulig den finnes til Android også.

Anonymous poster hash: dcb12...03f

Takk for svar.

Skrevet

Jeg bruker app'en C25k og er veldig fornøyd. Løper 3 ganger i uken og når programmet er ferdig skal du kunne løpe (jogge) 5 km på 30 min ca.

Anonymous poster hash: fe8ad...25c

Skrevet

Det bør gå helt fint, men det viktigste av alt er: Begynn rolig.

De første ukene bør du gå mer enn du jogger (f eks gå 3 min, så jogge 1 min og ha korte økter). Det er så lett å få skader. Etter noen uker kan du gasse på, og da går fremgangen som regel veldig fint:)

Anonymous poster hash: a7202...123

Skrevet

Löplabbet har en fin treningsplan for hvordan man skal få utholdenhet til å jogge. Sjekk ut den.

Anonymous poster hash: 86e0c...62f

Skrevet

Jeg bruker rett over 20 min. Jeg brukte en 30 min før. Løper på mølle g da setter jeg den på 5 km, terreng så det blir variert underlag. Og løper i vei. Da er det lett å se forbedring. Å vite hvor langt du løper til enhver tid:)

Det går nok så fint så:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...