Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann,

Jeg meldte meg inn i forumet idag og har lest litt gjennom en del tråder, og det er mange forkortninger som jeg aldri har hørt om før:

- IKM uke 31 osv

- TR

- MA

- DPO land

- EL (eggløsning regner jeg med)

- PP 3 osv

Noen som vil forklare meg hva det står for og Evt andre forkortninger.

Som nevnt er jeg helt ny her og når det gjelder å få barn. Har akkurat bestemt oss for å prøve. Jeg er 30 år og vært sammen med samboeren i to år. Skulle egentlig starte med nytt p-pille brett på fredag men bestemte oss for at jeg skal slutte med de. Så de neste mnd blir veldig spennende. Kjenner allerede at kroppen reagerer på at jeg har sluttet med pillen.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144157543-ny-og-helt-gresk-p%C3%A5-dette-her/
Del på andre sider

Fortsetter under...

IKM - den dagen du (ikke) venter mens

TR - tante rød

MA - missed abortion (SA - spontan abort)

DPO - days past ovulation 

PP - prøveperiode (noen bruker også pp for p-pille har jeg lagt merke til)

Er nok flere forkortelser også, men kommer ikke på i farta. Det skal være en liste en eller annen plass. Skal bumpe den for deg om jeg ser den

edit: lista ligger helt øverst visstnok! INFO/Tips osv 

Endret av <bare mamma>

Spennende! Velkommen:) IKM betyr ikke kommende mens tror jeg, og er altså den dagen du skal ha mensen neate gang. TR er Tante Rød (mensen). MA vet jeg ikke. DPO er dager etter eggløsning. EL er eggløsning:) PP er prøveperiode, altså hvor mange sykluser dere har prøvd. Du er vel i PP1, samme som meg:)

IKM - den dagen du (ikke) venter mens

TR - tante rød

MA - missed abortion (SA - spontan abort)

DPO - days past ovulation 

PP - prøveperiode (noen bruker også pp for p-pille har jeg lagt merke til)

Er nok flere forkortelser også, men kommer ikke på i farta. Det skal være en liste en eller annen plass. Skal bumpe den for deg om jeg ser den

edit: lista ligger helt øverst visstnok! INFO/Tips osv 

Takk for svar:) Ser nå at lista ligger helt øverst, den dukket plutselig opp.

Spennende! Velkommen:) IKM betyr ikke kommende mens tror jeg, og er altså den dagen du skal ha mensen neate gang. TR er Tante Rød (mensen). MA vet jeg ikke. DPO er dager etter eggløsning. EL er eggløsning:) PP er prøveperiode, altså hvor mange sykluser dere har prøvd. Du er vel i PP1, samme som meg:)

Takk for svar:) PP slet jeg litt med å skjønne hva det betydde, men du forklarte det på en veldig lett måte:)

Jeg er også helt fersk her inne og syntes også det var litt forvirrende med alle forkortelsene, men var veldig greit og oversiktlig å titte i lista helt øverst i forumet når man lurer. Vi tenkte å gi oss med p-piller om en mnd ca, kjenner jeg er kjempespent på hvordan kroppen reagerer og hva som skjer jeg også, siden dette er helt nytt for oss også :) Masse lykke til med prøvingen =)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...