Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er godt i gang med EL tester nå, men ingen positiv enda. Det nærmer seg ifht når den er forventet så de neste dagene er spennende :-) Hvordan går det med dere andre? :-)

Spennende spennende :) jeg fikk positiv i dag, 4 dager etter forventet EL, jeg trodde nesten den hadde gått meg hus forbi ;) mannen reiste avgårde på jobb utenbys i dag, men heldige meg har mulighet til å reise ned til han i morgen slik at vi kan legge inn litt ekstra aksjer,hih ;) i dag da EL ble så tydelig positiv, så drømte jeg om tanken på hvis det var en g-test og ikke EL test, sukk....men, kanskje en g-test er likedan om et par (lange) uker, grugleder meg til og teste :) lykke til med testing og jakten :)

Genialt, kos deg med mannen! :D

Takk for det :)

Fortsetter under...

Håper det er EL tegn for deg ancar:) jeg pleier bli halv-kvalm når jeg har EL, så fullt mulig:)

Ja er bare halv-kvalm, ikke lyst på mat men går greit å spise for det. Jeg tar ikke El-prøve før jeg kommer hjem fra jobb på ettermiddagen så får teste da. La inn aksjer i går kveld holder det eller burde vi ta en runde til i kveld? (hadde "planlagt" å vente til i morgen..) 

Håper det er EL tegn for deg ancar:) jeg pleier bli halv-kvalm når jeg har EL, så fullt mulig:)

Ja er bare halv-kvalm, ikke lyst på mat men går greit å spise for det. Jeg tar ikke El-prøve før jeg kommer hjem fra jobb på ettermiddagen så får teste da. La inn aksjer i går kveld holder det eller burde vi ta en runde til i kveld? (hadde "planlagt" å vente til i morgen..)

Det går sikkert fint med i går og i morgen, vi kjører på hver dag vi, men det har vi nesten alltid gjort (både i og utenom prøvetid) :P

Kvalmen er nok tegn hos meg på kommende eggløsning :) var en strek som ikke var like sterk som teststreken på "billigtesten" og fikk smil på cb digital! Å bare vite at jeg har eggløsning i det hele tatt er stort for meg!

Så et spørsmål: cb smiler rett før EL og blunker når det er EL? Vi får vel bare kjøre på med aksjer!!

Men først vil sambo på shopping på Norwegian outlet - noe som er heeeelt merkelig til å være han! Skulle tro han var hormonell for tiden! Men så lenge det utløser seg sånn hos han får jeg vel bare være fornøyd!

Annonse

Kvalmen er nok tegn hos meg på kommende eggløsning :) var en strek som ikke var like sterk som teststreken på "billigtesten" og fikk smil på cb digital! Å bare vite at jeg har eggløsning i det hele tatt er stort for meg!

Så et spørsmål: cb smiler rett før EL og blunker når det er EL? Vi får vel bare kjøre på med aksjer!!

Men først vil sambo på shopping på Norwegian outlet - noe som er heeeelt merkelig til å være han! Skulle tro han var hormonell for tiden! Men så lenge det utløser seg sånn hos han får jeg vel bare være fornøyd!

Hvilken cb digital er det du har kjøpt? Det er en "vanlig" og en med dobbel hormonindikator. Den med dobbel hormonindikator blinker det et smilefjes dagene før EL, så blir smileyen "fast" når en har maksimal fruktbarhet (rett før EL). Jeg foretrekker den vanlige, for der er den kun en type smiley, og den blir værende. Etter en har fått denne smileyen kan en fortsette og bruke "dispenseren", mens på den lilla låser den seg etter å ha registrert maksimal fruktbarhet og er dermed ubrukelig - selv om en har flere pinner igjen.

Når en får dette faste smiley så er det tegn på at LH er forhøyet og da forbereder kroppen seg på å slippe et egg (for det er ikke alltid egget slippes likevel). Selve EL skjer mellom 12-48 timer etter SISTE faste smiley du får. Jeg får ofte smileys i flere dager før den blir negativ igjen. Når den blir negativ vet jeg at EL skjer når som helst.

Jeg har begynt å måle tempen i tillegg hver morgen for å få dobbelsjekket det som EL testen viser. Tempen stiger vanligvis med 0,2-0,5 dagen etter EL.

Da er EL uken offisielt over vil jeg si, og gudene skal vite at vi virkelig har lagt inn støtet :P Det blir noen spennende og lange dager fram til testing! Tenker at jeg begynner å teste fra neste helg :) i natt drømte jeg at jeg var høygravid, DET var spesielt, så håper det er et tegn,hihi ;)

Jeg er i fortsatt samme form som i går dvs. små kvalm og da var EL-test positiv så tolker på formen at EL ikke er overstått. Skal teste igjen når jeg kommer hjem fra jobb og få det bekreftet. Aksjer er uansett lagt inn hver dag siden lørdag.

Krysser fingre for positive tester om to uker. Jeg er på ferie i Frankrike da så får se om det blir noe vin på meg eller ikke ;)

Jeg er i fortsatt samme form som i går dvs. små kvalm og da var EL-test positiv så tolker på formen at EL ikke er overstått. Skal teste igjen når jeg kommer hjem fra jobb og få det bekreftet. Aksjer er uansett lagt inn hver dag siden lørdag.

Krysser fingre for positive tester om to uker. Jeg er på ferie i Frankrike da så får se om det blir noe vin på meg eller ikke ;)

Jeg er også halv-kvalm enda, så får humpe både morgen og kveld i dag:P

Jeg skal på ferie nå til helgen, så da satser jeg hvertfall på at dpo-land flyr forbi! :D

Annonse

Fortsatt positiv test her og den så like sterk ut som kontrollstreken i dag - fortsatt smil på cb (tester på begge denne første perioden jeg) så får vel bare hompe videre!

Skvetter/rødmer litt når jeg hører noen si til meg på jobben "nei men homper du fortsatt rundt?!" - Joda homper på krykker for tiden etter kneoperasjon for 8 uker siden..

Fortsatt positiv test her og den så like sterk ut som kontrollstreken i dag - fortsatt smil på cb (tester på begge denne første perioden jeg) så får vel bare hompe videre!

Skvetter/rødmer litt når jeg hører noen si til meg på jobben "nei men homper du fortsatt rundt?!" - Joda homper på krykker for tiden etter kneoperasjon for 8 uker siden..

Mye humping på deg for tida da! :P fikk meg en god latter nå ;) Endret av Piasawa

Uæææææ har følt meg rar i dag som om jeg skulle få tr, dvs at jeg er urolig/angst, oppblåst, murringer.. Så jeg tok en EL-test igjen (okay da to...) og de var negative. Veldig svak strek på den ene og null smil fra cb. Da kan dere gjette hva jeg skal når mannen kommer hjem fra løpetur!! Kanskje lurt å la han dusje først?

Våknet i dag av at jeg hadde voldsomt vondt i magen, kvalm og kastet opp to ganger. Kan dette være tegn på el eller hva i huleste skjer? Aldri vært sånn før...

Jeg tenkte på noe av det samme når jeg var kvalm i 2 dager på rad. Og tenkte til slutt at jeg hang jo alle symptomene jeg følte i kroppen på det med å bli gravid osv... men hva om det var rett og slett omgangssyke? Var ihvertfall tanken jeg fikk etter å ha tenkt masse tanker på hva magesmertene kunne være ;)

Joda ser den, men varte liksom bare et par timer på morgenen. Helt normal igjen nå. Hadde det vært omgangssyke hadde jeg jo vært dårligere lenger, iallefall slik det pleier å være. Men kroppen er jo merkelig og man blir jo litt merkelig selv av denne prøvinga og symptomjakta😜

Ja ser den ;) blir til at man legger det meste av det som skjer med kroppen på prøving, eggløsning osv... Jeg var veldig kvalm de to dagene før positiv El-test, til tider ikke langt unna å kaste opp..

God homping ;)

Endret av Ancear

Jippi, positiv el test i dag og aksjer ble lagt inn i morges :-) Så nå er det bare til å kjøre på de neste dagene og så leve i spenning!

Lykke til alle sammen! Krysser fingrene for en haug med positive tester i uke 34.

Testet igjen i dag og da var den definitivt negativ igjen! Har lagt inn aksjer hver dag siden søndag. Test positiv tirsdag og onsdag formiddag, negativ onsdag ettermiddag. Når sånn ca er eggløsning da? 12-36 timer etter 1. EL test eller etter siste positive EL test? Får siste sjans for å legge inn aksjer i kveld så gjør det men synes alt dette med EL er vanskelig å forstå... Håper noen kan hjelpe :)

Testet igjen i dag og da var den definitivt negativ igjen! Har lagt inn aksjer hver dag siden søndag. Test positiv tirsdag og onsdag formiddag, negativ onsdag ettermiddag. Når sånn ca er eggløsning da? 12-36 timer etter 1. EL test eller etter siste positive EL test? Får siste sjans for å legge inn aksjer i kveld så gjør det men synes alt dette med EL er vanskelig å forstå... Håper noen kan hjelpe :)

Tror det er 12-48 timer etter siste positive test. Min var og negativ i dag, spennende å se om den er det i morgen også etter annenhver dag positiv og negativ siden mandag. Liten temperatur dipp på meg i morges, håper den går opp i morgen og holder seg høy! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...