Anonym bruker Skrevet 27. juli 2014 #1 Skrevet 27. juli 2014 Noen som har slitt med uregelmessig hjerterytme (hjerteklapp) som helt, eller delvis, har blitt kvitt plagene? Hva gjorde du for å bli kvitt det? Anonymous poster hash: c55ea...7f4
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2014 #2 Skrevet 27. juli 2014 Skulle gjerne visst det selv. Får innimellom hjerteklapp uten at jeg vet hva det kommer av. Anonymous poster hash: 5a999...dd5
Snabeltann Skrevet 27. juli 2014 #3 Skrevet 27. juli 2014 Jeg har vært svært plaget med dette. For meg er det bare en ting som gjelder, og det er mindre stress. Får det oftest om morgenen , og merker stor forskjell på om jeg bråvåkner av alarmen og må stresse enn om jeg kan sove ut og ta det med ro. Kan også få det når jeg skal legge meg, og når jeg sitter stille i sofaen på kveldstid. Man kjenner nok ekstra godt etter i disse situasjoenene. Man har f eks ekstraslag mange ganger i døgnet uten at de fleste merker noe til det. Noen sier det blir bedre av å trene. For meg gjelder bare en ting : stresse ned. Og jeg blir veldig sjelden veldig redd lenger. For det er ikke farlig! Jeg hadde angst hver gang det skjedde i flere år, inntil jeg forsto hvor lite gunstig det er å være redd. Da blir d enda verre!
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2014 #4 Skrevet 27. juli 2014 Jeg har vært svært plaget med dette. For meg er det bare en ting som gjelder, og det er mindre stress. Får det oftest om morgenen , og merker stor forskjell på om jeg bråvåkner av alarmen og må stresse enn om jeg kan sove ut og ta det med ro. Kan også få det når jeg skal legge meg, og når jeg sitter stille i sofaen på kveldstid. Man kjenner nok ekstra godt etter i disse situasjoenene. Man har f eks ekstraslag mange ganger i døgnet uten at de fleste merker noe til det. Noen sier det blir bedre av å trene. For meg gjelder bare en ting : stresse ned. Og jeg blir veldig sjelden veldig redd lenger. For det er ikke farlig! Jeg hadde angst hver gang det skjedde i flere år, inntil jeg forsto hvor lite gunstig det er å være redd. Da blir d enda verre!Har hatt det som deg, så jeg har trodd det har vært stressrelatert. Men har vært lite plaget et par måneders tid, ting har roet seg mye, og jeg føler jeg har kontroll og klarer å la være og stresse. Men nå har det plutselig blitt skikkelig ille igjen, tilsynelatende uten grunn. Har vært hos hjertespesialist, så jeg vet at hjertet er friskt. Har også vært en del hos fastlegen. HI Anonymous poster hash: c55ea...7f4
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2014 #5 Skrevet 27. juli 2014 Jeg sliter med det, jeg var hos hjertespesialist og fikk henvisning til Ahus for ultralyd av hjertet, en gang etter ferien... Skal ringe og mase om jeg ikke hører noe i august. Anonymous poster hash: e6699...b1d
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2014 #6 Skrevet 27. juli 2014 Jeg tar kalium en periode hvis jeg merker jeg får det. Måtte ta kalium nå de varmeste dagene her hvor jeg også spiste litt "galt" og tydeligvis tappet kroppen for mineraler. To-tre dager så har jeg ikke kjent noe mer til det. Jeg har også hatt det pga kobbermangel, men det er sjelden. For mye kobber kan også gi noe av samme symptomene, det er vanligere, da en del kan få det pga p-piller. Ellers kan faktisk akupunktur være til god hjelp for mange også. Anonymous poster hash: a11b9...dd8
geitemarken Skrevet 27. juli 2014 #7 Skrevet 27. juli 2014 Jeg kuttet ut alt av light produkter, spes light brus og fun light. Ble mye bedre, men ikke kvitt det helt.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2014 #8 Skrevet 27. juli 2014 Jeg tar kalium en periode hvis jeg merker jeg får det. Måtte ta kalium nå de varmeste dagene her hvor jeg også spiste litt "galt" og tydeligvis tappet kroppen for mineraler. To-tre dager så har jeg ikke kjent noe mer til det. Jeg har også hatt det pga kobbermangel, men det er sjelden. For mye kobber kan også gi noe av samme symptomene, det er vanligere, da en del kan få det pga p-piller. Ellers kan faktisk akupunktur være til god hjelp for mange også. Anonymous poster hash: a11b9...dd8 Anbefaler ikke å ta kalium med annet du vet at du har for lite, nettopp fordi det styrer hjerterytmen. En vil ikke ha verken for mye eller for lite kalium i kroppen. Anonymous poster hash: 7d6dd...3d2
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2014 #9 Skrevet 27. juli 2014 Jeg tar kalium en periode hvis jeg merker jeg får det. Måtte ta kalium nå de varmeste dagene her hvor jeg også spiste litt "galt" og tydeligvis tappet kroppen for mineraler. To-tre dager så har jeg ikke kjent noe mer til det. Jeg har også hatt det pga kobbermangel, men det er sjelden. For mye kobber kan også gi noe av samme symptomene, det er vanligere, da en del kan få det pga p-piller. Ellers kan faktisk akupunktur være til god hjelp for mange også. Anonymous poster hash: a11b9...dd8 Anbefaler ikke å ta kalium med annet du vet at du har for lite, nettopp fordi det styrer hjerterytmen. En vil ikke ha verken for mye eller for lite kalium i kroppen. Anonymous poster hash: 7d6dd...3d2 Legen min sier det er helt greit å gjøre dette, så lenge man holder seg innom normale dagsdoser. Han sier også at få dager med f.eks. dobbel dose heller ikke gjør noe, men at man selvfølgelig ikke skal ta høye doser over tid uten å ha sjekket at man trenger det. Jeg har ikke påvist lave kaliumverdier, men kan i perioder ligge i nedre del av referanseområde og da får jeg symptomer i form av påvirket hjerterytme - tross at jeg altså har "normale" verdier. Noen kan få symptomer selv om man ligger innenfor referanseverdiene, hvis man ligger i øvre eller nedre del av dette. Dette er individuelt. Men man bør selvfølgelig alltid få sjekket hjerterytmeforstyrrelser hos lege om man har det. Anonymous poster hash: a11b9...dd8
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2014 #10 Skrevet 27. juli 2014 Jeg tar kalium en periode hvis jeg merker jeg får det. Måtte ta kalium nå de varmeste dagene her hvor jeg også spiste litt "galt" og tydeligvis tappet kroppen for mineraler. To-tre dager så har jeg ikke kjent noe mer til det. Jeg har også hatt det pga kobbermangel, men det er sjelden. For mye kobber kan også gi noe av samme symptomene, det er vanligere, da en del kan få det pga p-piller. Ellers kan faktisk akupunktur være til god hjelp for mange også. Anonymous poster hash: a11b9...dd8 Anbefaler ikke å ta kalium med annet du vet at du har for lite, nettopp fordi det styrer hjerterytmen. En vil ikke ha verken for mye eller for lite kalium i kroppen.Anonymous poster hash: 7d6dd...3d2 Legen min sier det er helt greit å gjøre dette, så lenge man holder seg innom normale dagsdoser. Han sier også at få dager med f.eks. dobbel dose heller ikke gjør noe, men at man selvfølgelig ikke skal ta høye doser over tid uten å ha sjekket at man trenger det. Jeg har ikke påvist lave kaliumverdier, men kan i perioder ligge i nedre del av referanseområde og da får jeg symptomer i form av påvirket hjerterytme - tross at jeg altså har "normale" verdier. Noen kan få symptomer selv om man ligger innenfor referanseverdiene, hvis man ligger i øvre eller nedre del av dette. Dette er individuelt. Men man bør selvfølgelig alltid få sjekket hjerterytmeforstyrrelser hos lege om man har det. Anonymous poster hash: a11b9...dd8 Enig. Men hjerterytmeforstyrrelser kan jo også skyldes hyperkalemi, derfor er det dumt å anbefale kaliumtilskudd til alle Anonymous poster hash: 7d6dd...3d2
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2014 #11 Skrevet 27. juli 2014 Jeg hadde slik i nesten ett år. Ingenting hjalp, og jeg mistet søvn og ble mindre sosial pga dette. innmari slitsomt og irriterende! Langtids ekg viste hjertebank i 70 av 73 timer, så ikke rart jeg ble sliten. Ingenting galt med hjertet, det er visst vanlig og ufarlig for de fleste, men fikk betablokkere for å ta de verste toppene. -har hatt 2 mnd nå, uten noenting. DEILIG! Anonymous poster hash: 7037b...96f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå