Anonym bruker Skrevet 26. juli 2014 #1 Skrevet 26. juli 2014 Vurderer ny bil, har manuell nå, men den jeg ønsker har automatgir... Må være deilig ved evt langturer og hvis man kjører mye rundt i sentrum... Hva liker dere? Erfaring? Takk! Anonymous poster hash: 44382...1b1
Blåfrua Skrevet 26. juli 2014 #2 Skrevet 26. juli 2014 Elsker automat, ville ikke gått tilbake til manuell. Det er en drøm i feks rushtrafikk.
Hønemor30 Skrevet 26. juli 2014 #3 Skrevet 26. juli 2014 Automat. Så behagelig kjøring. Og mye mykere. Kjører det på 7.året nå. Går aldri tilbake.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2014 #4 Skrevet 26. juli 2014 Automat er 100% deilig. Hvorfor gire selv når bilen kan gjøre det for deg. Får mer oppmerksomhet til kjøringen. Vil ikke bytte til manuell igjen. Anonymous poster hash: 4aceb...8c1
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2014 #5 Skrevet 26. juli 2014 Elsker automat!! Måtte ha ny bil i fjor, da kjøpte jeg med automat!! Fantastisk!!! Anonymous poster hash: f5a3e...e74
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2014 #7 Skrevet 26. juli 2014 Nei, det er ikke kjedelig, det er veldig behagelig. Men vi har en bil av hvert da, siden eldste her nå nærmer seg tiden for øvelseskjøring velger vi å ha en bil med manuelt gir så han får lære seg det. Det er fremdeles ikke vanlig i Norge å ta lappen bare for automat... Anonymous poster hash: 3d747...16b
Modesty Blaise. Skrevet 26. juli 2014 #8 Skrevet 26. juli 2014 Da skal jeg gå mot strømmen, liker best å kjøre med manuelt gir. Jeg syns jeg har så mye mer kontroll over bilen med det. F.eks ved forbikjøringer så er automat noe dritt. Men nå liker jeg å leke meg med bilen også da, og det blir helt borte med automat. Syns rett og slett det er litt kjedelig.
Englenemine Skrevet 26. juli 2014 #9 Skrevet 26. juli 2014 Elsker automatgir. Vi har en av hver og jeg velger automat om jeg har mulighet. Forbikjøring er ikke noe herk med en Leaf ivertfall . Aksellererer veldig fort.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2014 #10 Skrevet 26. juli 2014 Er det dyrere å kjøpe automat (brukt) enn manuell? Holder på å ta lappen nå, men hater giringa så vil helst ha automatbil. Anonymous poster hash: 2071c...aa1
Modesty Blaise. Skrevet 26. juli 2014 #11 Skrevet 26. juli 2014 Elsker automatgir. Vi har en av hver og jeg velger automat om jeg har mulighet. Forbikjøring er ikke noe herk med en Leaf ivertfall . Aksellererer veldig fort. Hehe, nå måtte jeg sjekke, en Leaf gjør 0-100 på 11 sek. Bilen jeg har i dag gjør det samme på litt under 8 sek, og jeg syns den er kun grei nok. Jeg hadde blitt grinete av å kjøre Leaf, men nå liker jeg som sagt å KJØRE bil, og liker spreke biler jeg kan leke meg med
It's all about me Skrevet 26. juli 2014 #12 Skrevet 26. juli 2014 Hater vanlige biler med automat, der vil jeg selv styre giringen. Hakkingen når den girer og alt irriterer vettet av meg El-bil derimot, der elsker jeg automatgiret så smooth og trinnløst at en ikke merker at bilen har gir engang. Og kjapt da gitt, må ikke glemme kjap
Hønemor30 Skrevet 26. juli 2014 #13 Skrevet 26. juli 2014 Elsker automatgir. Vi har en av hver og jeg velger automat om jeg har mulighet. Forbikjøring er ikke noe herk med en Leaf ivertfall . Aksellererer veldig fort.Hehe, nå måtte jeg sjekke, en Leaf gjør 0-100 på 11 sek. Bilen jeg har i dag gjør det samme på litt under 8 sek, og jeg syns den er kun grei nok. Jeg hadde blitt grinete av å kjøre Leaf, men nå liker jeg som sagt å KJØRE bil, og liker spreke biler jeg kan leke meg med Opplever ikke at min v70R er treig å kjøre selvom den er automat
Modesty Blaise. Skrevet 26. juli 2014 #14 Skrevet 26. juli 2014 Elsker automatgir. Vi har en av hver og jeg velger automat om jeg har mulighet. Forbikjøring er ikke noe herk med en Leaf ivertfall . Aksellererer veldig fort.Hehe, nå måtte jeg sjekke, en Leaf gjør 0-100 på 11 sek. Bilen jeg har i dag gjør det samme på litt under 8 sek, og jeg syns den er kun grei nok. Jeg hadde blitt grinete av å kjøre Leaf, men nå liker jeg som sagt å KJØRE bil, og liker spreke biler jeg kan leke meg med Opplever ikke at min v70R er treig å kjøre selvom den er automat Ok, akkurat der skal jeg være enig Men jeg syns det er mest "lekingen" med bilen man mister med automat
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2014 #15 Skrevet 26. juli 2014 Digger automat! Men kjekt med en litt stor og tung bil med forholdsvis stor og sterk motor. Sånn som jeg har... Anonymous poster hash: 1ea8f...038
Gulltopp med Knoll og Tott Skrevet 26. juli 2014 #16 Skrevet 26. juli 2014 Kjedelig?? Hæ! Å gire er kjedelig.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2014 #17 Skrevet 26. juli 2014 Automat er veldig fint om du bedriver mye småkjøring/bykjøring/køkjøring. Forøvrig er girbiler helt greit. Anonymous poster hash: 11a3b...691
Superdolly Skrevet 26. juli 2014 #18 Skrevet 26. juli 2014 Kjedelig? Jeg synes ikke akkurat at giringen er så inmari spennende i seg selv, at automatgir gjør blituren kjedelig. Vi har bil med automat og bil med manuelt gir, og jeg velger automaten når jeg kan. Men det er også den nyeste og beste bilen da. For øvrig har jeg aldri hatt problemer med å veksle mellom manuell og automat.
Kakespade Skrevet 26. juli 2014 #19 Skrevet 26. juli 2014 Haha, jeg kjører manuell og samboeren automat. HATER om jeg må bruke bilen hans, går så lang tid i mellom hver gang jeg bruker den og, så blir alltid "nødbrems" i starten når jeg skal "clutche".... Like annoying hver gang.
Kakespade Skrevet 26. juli 2014 #20 Skrevet 26. juli 2014 Er det dyrere å kjøpe automat (brukt) enn manuell? Holder på å ta lappen nå, men hater giringa så vil helst ha automatbil. Anonymous poster hash: 2071c...aa1 Se på finn.no. Er uansett lurt å kjøre manuell en stund så det sitter inne, kanskje? Plutselig må du låne en bil ++ som ikke er automat. Tenkte samme greia når jeg tok lappen, glad jeg ikke begynte med automat med engang jeg var ferdig med å kjøre Da var uansett automat dyrere av det jeg kom over, så jeg hadde ikke fått en såppas ny bil i min prisklasse hvis jeg skulle valgt automat fremfor manuell.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2014 #21 Skrevet 27. juli 2014 Jeg syns det er morsommere med manuelt gir. Gir en mer variert kjøreopplevelse. Kjeder meg med automat. Og syns manuelt hjelper på årvåkenhet/skjerping i trafikken, da man er mer tilstede i kjøringen. Men det var meg da. Anonymous poster hash: ef46d...884
Chl85 Skrevet 27. juli 2014 #22 Skrevet 27. juli 2014 Nei, det er deeeeilig Gubben sverget til at bil med gir var best... Før vi fikk automat, nå vil han ikke ha gir bil ved mindre det er en sportsbil He he.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2014 #23 Skrevet 27. juli 2014 Vi har manuelt,men jeg ønsker meg veldig automatgir! Mye bedre bla når man er i kø. Ville absolutt gått for d! Kjedeligere å bruke giret,men jeg har kjørt i mange år så er kanskje lei;) Anonymous poster hash: 67d0e...fe9
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2014 #24 Skrevet 27. juli 2014 Jeg syns det er fryktelig kjedelig å kjøre med automatgir ja. Liker mye bedre manuelt gir! Anonymous poster hash: 16d3b...c9b
Miamimom Skrevet 27. juli 2014 #25 Skrevet 27. juli 2014 ELSKER automat! Kjøper aldri manuell igjen! Ser ingen fordeler med manuell.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå