Gå til innhold

Fotballfrue vs. Cecilie Skog

Anbefalte innlegg

Det er ikke til å komme bort fra at det har vært en del snakk her inne om ff og hennes image og kropp. Mange mener hun er for tynn.

Ganske naturlig at det kommer opp slike debatter siden hun fronter en livsstil med mye trening og sundt (?) kosthold. Og hun tåler vel såpass.

I dagen VG Helg var det et intervju med Cecilie Skog.

Hvem er hun? "Bergansdama" som har klatret på de høyeste fjell og gått tusenvis av kilometer over forskjellige poler. Hun mistet også mannen sin i et ras fra K2 (fjell) for flere år siden.

Så over til saken, i artikkelen var det blant annet et bilde av en utmagret Cecilie med undertekst "44 kg tynn etter 1800 kilometer på ski". Det var tydelig at den lange (ekstreme) turen hadde tæret på hennes reserver. Det som slo meg var at kroppen hennes lignet veldig på ff sin kropp.

Men slik ser jo ff til vanlig mens for Cecilie, som nok slår de fleste i utholdenhet og styrke, var dette en unntakstilstand. En kropp som var kjørt hardt over lengere tid.

Syns det er litt trist at ff skal fronte denne kroppen som et tegn på en sunn livsstil som mange unge jenter vil prøve å strekke seg etter.

Det er lov å være tynn og jeg hadde gjerne tatt ff sin kropp slik at jeg hadde hatt en grunn til å fete meg opp ;). Men i motsetning til ff har ikke jeg x-antall følgere og blogglesere.

Anonymous poster hash: d4b35...fb6
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144157281-fotballfrue-vs-cecilie-skog/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir du ikke lei?

Fy søren for et tomt og uinteressant liv du må ha som faktisk sitter og skriver et innlegg (igjen!!!) om mennesker som ikke engang aner at du eksisterer.

Jeg får helt vondt inni meg av tanken på hvor trist det må være å være deg.

Anonymous poster hash: e7b78...e54

Jeg må tydeligvis være blind eller noe for jeg ser rett og slett ikke at Caroline er så avmagret som mange av dere skal ha det til!!!!! 

Hun har en meget smal kroppstype og jeg ser hun er tynn men jeg synes ikke hun er avmagret. Hun er petite. Hadde hun vært så syk som mange skal ha det til hadde hun ikke maktet å leve slik hun gjør.  Cecilie derimot har en helt annen kroppstype og man kan lett se at 44 kg er altfor lite for henne.

Begge er forøvrig flotte damer. 

Anonymous poster hash: 99511...1f2

Annonse

Blir du ikke lei?

Fy søren for et tomt og uinteressant liv du må ha som faktisk sitter og skriver et innlegg (igjen!!!) om mennesker som ikke engang aner at du eksisterer.

Snill du er :) Du har nok et fullt og interessant liv. Takk for at du tok deg tid til å skrive et svar til meg selv om det er lørdags kveld og du sikkert er på en eller annen fest eller noe annet meningsfylt og interessant.

Jeg sitter i rullestol men jeg prøver å få tiden til å gå og kanskje jeg har et tomt og meningsløst liv men det varmer mitt hjerte at du ikke har det sånn som meg.

Er det greit at jeg er her inne? Eller blir det for vondt for deg?

Fotballfrueb er helt normal. Etter min mening trener hun helt feil og fremstår fryktelig usexy. Det synes jeg er synd, hun hadde kledd å ha en sexy kropp. Hun er blek, benete og ha altfor lange muskler. Fysj..

Anonymous poster hash: df035...db5

Blir du ikke lei?

Snill du er :) Du har nok et fullt og interessant liv. Takk for at du tok deg tid til å skrive et svar til meg selv om det er lørdags kveld og du sikkert er på en eller annen fest eller noe annet meningsfylt og interessant.

Jeg sitter i rullestol men jeg prøver å få tiden til å gå og kanskje jeg har et tomt og meningsløst liv men det varmer mitt hjerte at du ikke har det sånn som meg.

Ser ikke sammenhengen med at du sitter i stol og dermed ikke har bedre ting å ta deg til enn å snakke negativt om andre...

Anonymous poster hash: eefa2...fd1

Blir du ikke lei?

Jeg får helt vondt inni meg av tanken på hvor trist det må være å være deg.Anonymous poster hash: e7b78...e54

Er det greit at jeg er her inne? Eller blir det for vondt for deg?Anonymous poster hash: d4b35...fb6

Ser ikke sammenhengen med at du sitter i stol og dermed ikke har bedre ting å ta deg til enn å snakke negativt om andre...Anonymous poster hash: eefa2...fd1

Nemlig! Hva har det at du sitter i rullestol med type innlegg du skriver å gjøre? Om det ikke var for å få meg til å føle meg ille som kritiserte en 'stakkars funksjonshemmet'?

Jeg har ikke verdens mest spennende liv selv, men jeg trives med å sitte hjemme en lørdagskveld mens barna mine sover. Da ser jeg litt på tv, surfer litt på nett og spiser chips. Det jeg ikke har behov for er å lage tråd nr enmillionogfemtitre om kroppen til en dame jeg ikke kjenner og ikke har noe med.

Derfor syns jeg litt synd på deg som har så lite å fylle livet med at du irriterer deg og faktisk filosoferer over hvordan en fremmed dame velger å leve livet sitt. Det var bare det.

Gjest Lykkeliggift_

Blir du ikke lei?

Ser ikke sammenhengen med at du sitter i stol og dermed ikke har bedre ting å ta deg til enn å snakke negativt om andre...

Jeg har fått inntrykk av at kjendisene regnes på DiB for å være hellig ku som man KUN skal snakke positivt om. Hva med et kritisk samfunn? HI stiller spørsmål om det virkelig er sunt å fronte en slik kropp? Med tanke på at mange unge jenter i dag allerede opplever alt for mye kropps- og utseendepress, når jenter ned i 12 års alder sniker seg på solarium fordi det er "ut" å være blek i huden, når mange tenåringer tatoverer øyenbryn, tar silikon, sulter seg og overtrener? Noe som faktisk kan gi store helseskader?

Jeg synes at kvinner som Cecilie Skog, Tora Berger, Vibeke Skofterud, Sara Nordenstam og andre toppidrettsutøvere med OL-medaljer og polfarerjenter er mye nærmere å snakke om sunt kosthold, utholdenhet og riktig trening enn ei som skriver en pynteblogg med masse reklame og har utnevnt seg selv til å være Norges treningsguru. Bare fordi hun har en mann som spiller fotball, hun driver vel ikke med noe idrett selv så vidt jeg vet? Folk som er på skilandslaget får i hvert fall mye bedre innsikt i trenings- og kostholdsregime som er optimalt for å fungere bra under hardtrening enn en blogger.

Så vidt jeg ser så har ikke HI slengt dritt om fotballfruens kropp og sagt at det er stygt, usexy eller at bloggeren er dum osv. Hva er galt med å si at man mener fotballfruens kroppsideal er usunn? MÅ man være enig med alle poppiskjendiser for å kunne skrive her?

Annonse

Blir du ikke lei?

Jeg har fått inntrykk av at kjendisene regnes på DiB for å være hellig ku som man KUN skal snakke positivt om. Hva med et kritisk samfunn? HI stiller spørsmål om det virkelig er sunt å fronte en slik kropp? Med tanke på at mange unge jenter i dag allerede opplever alt for mye kropps- og utseendepress, når jenter ned i 12 års alder sniker seg på solarium fordi det er "ut" å være blek i huden, når mange tenåringer tatoverer øyenbryn, tar silikon, sulter seg og overtrener? Noe som faktisk kan gi store helseskader?

Jeg synes at kvinner som Cecilie Skog, Tora Berger, Vibeke Skofterud, Sara Nordenstam og andre toppidrettsutøvere med OL-medaljer og polfarerjenter er mye nærmere å snakke om sunt kosthold, utholdenhet og riktig trening enn ei som skriver en pynteblogg med masse reklame og har utnevnt seg selv til å være Norges treningsguru. Bare fordi hun har en mann som spiller fotball, hun driver vel ikke med noe idrett selv så vidt jeg vet? Folk som er på skilandslaget får i hvert fall mye bedre innsikt i trenings- og kostholdsregime som er optimalt for å fungere bra under hardtrening enn en blogger.

Så vidt jeg ser så har ikke HI slengt dritt om fotballfruens kropp og sagt at det er stygt, usexy eller at bloggeren er dum osv. Hva er galt med å si at man mener fotballfruens kroppsideal er usunn? MÅ man være enig med alle poppiskjendiser for å kunne skrive her?

Ja... verden skal være en rosa sukkerspinn sky der alle mener det samme og smiler og er hjertens enige. De har sex hver dag og mannen gjør husarbeidet mens mor trener og lager lavkarbo middag med hjemmeslakta kjøtt og selvdyrkede grønnsaker. Barna er aldri alene og alltid i aktivitet og i hagen står der en enhjørning og pisser regnbuer og driter småpenger. 😉

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...