Gå til innhold

Lexington håndkle - gi meg EN eneste grunn til å kjøpe det

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sånne. Ikke fordi jeg er merkebevisst, men fordi jeg likte fargene og at de var ensfargete. Etter mange år med billige håndklær var jeg lei. De blir stive, de har dårlig absorberingsevne, noen av "løkkene" blir lange, de holder dårlig på fargen osv osv. For meg var det derfor et bevisst valg å kjøpe noen dyrere, rett og slett fordi jeg tror det lønner seg i det lange løp. Hadde jeg funnet like spreke farger til halve prisen, hadde jeg selvfølgelig blitt glad. Tror ikke de trenger å være så dyre for å være bra. 

Skrevet

Jeg har sånne. Ikke fordi jeg er merkebevisst, men fordi jeg likte fargene og at de var ensfargete. Etter mange år med billige håndklær var jeg lei. De blir stive, de har dårlig absorberingsevne, noen av "løkkene" blir lange, de holder dårlig på fargen osv osv. For meg var det derfor et bevisst valg å kjøpe noen dyrere, rett og slett fordi jeg tror det lønner seg i det lange løp. Hadde jeg funnet like spreke farger til halve prisen, hadde jeg selvfølgelig blitt glad. Tror ikke de trenger å være så dyre for å være bra.

Bare et tips hvis håndklærne dine blir stive og får dårlig ansirberingsevne: bruk mindre vaskemiddel og dropp skyllemiddel. En gang i blandt vasker du de først med litt eddik, deretter en runde med litt natron. Og tørk i trommelen. Blir som nye :)

Anonymous poster hash: 12761...876

Skrevet

Bare et tips hvis håndklærne dine blir stive og får dårlig ansirberingsevne: bruk mindre vaskemiddel og dropp skyllemiddel. En gang i blandt vasker du de først med litt eddik, deretter en runde med litt natron. Og tørk i trommelen. Blir som nye :)Anonymous poster hash: 12761...876

Takk for tipset!

Skrevet

vokst opp med dem, mamma er merke snobb :P selv elsker jeg å unne meg selv litt extra av og til. dyrere sengetøy & håndklær er noen av de tingene jeg ikke kjøper mye av så da bruker jeg gladlig litt mer penger på et godt merke 

Anonymous poster hash: a211f...acc
Skrevet

Da jeg studerte markedsføring, lærte vi dette: det er ikke produktets kvaliteter vi betaler urimelig mye for, det er FØLELSEN disse produktene gir oss. Følelsen av luksus, av å eie noe spesielt.

Å sette en drøyt høy pris handler ofte mer om markedsstrategi enn om kostnader/inntekter. Lexington kunne sikkert redusert prisene sine betraktelig og likevel hatt god fortjeneste, men ved å selge håndklær til 6-700 kroner skaper de seg et image, og forbrukerne får en forestilling om at produktene er spesielt bra, noe utenom det vanlige.

Testing av produkter (klær, kosmetikk, mat...)og blindtester blant forbrukere viser i veldig mange tilfeller at de billigere produktene er like bra eller bedre enn de dyre. Og når de dyre er bedre, så er forskjellene i kvalitet så liten at den ikke forklarer den store prisforskjellen.

Disse tingene er veldig mange forbrukere klar over, men fordi vi i veldig stor grad lar oss styre av følelser når vi handler (vi rike kan unne oss det), så velger noen å kjøpe en krukke hudkrem til 5000 kroner - fordi vi føler at den må være veldig bra.

Verden vil bedras :)

Lexington-håndklærne er sikkert gode de, men jeg kan love dere at produsenten hadde hatt plenty av fortjeneste selv om de mer enn halverte prisen. Da hadde de solgt flere, men kanskje ikke til de som betaler for merket og ikke håndkleet. Alle med et snev av tekstilkunnskap vet at man kan produsere gode håndklær uten å måtte selge den for 600 kroner :)

Skulle til å si det med følelsen. Jeg kjøper av og til dyrere ting fordi jeg får en bedre følelse av produktet. Om det prisen, merket, kvaliteten eller en summen av disse som gir den gode følelsen det varierer, men det betyr ikke så mye hvorfor. Det viktigste er at en føler en har fått valuta for pengene.

Skrevet

Altså. Sikkert tykke og da vil jeg ikke ha dem. Skal tørke vann ut av øra med dem og skal ha mulighet til å få dem inn ytterst.

Skrevet

Hehe, ser at jeg skiller meg kraftig ut her når favoritthåndkledet for meg er av stiveste sort. Jeg tromler aldri håndklærne mine da jeg hater å tørke meg med myke håndklær. Elsker den freshe skrubbefølelsen et stivt og knudrete håndkle gir.

Anonymous poster hash: 241bc...a51

Skrevet

Jeg har bare Lexington håndklær og Gant også. Jeg liker de fordi de er myke og holder seg fine leeeenge.

Jeg har de fremme som pynt, til gjester ved vasken og til dusj. Jeg liker dem og det som er så fint er at de fleste ikke har de, spørr meg hvor jeg har kjøpt så fine håndklær osv. Badet ser mer luksuriøst ut med de håndklene.

Bryr meg midt i ræva hva andre måtte mene om det.

Anonymous poster hash: 8202a...1aa

Skrevet

Hehe, ser at jeg skiller meg kraftig ut her når favoritthåndkledet for meg er av stiveste sort. Jeg tromler aldri håndklærne mine da jeg hater å tørke meg med myke håndklær. Elsker den freshe skrubbefølelsen et stivt og knudrete håndkle gir. Anonymous poster hash: 241bc...a51

Det er ikke bra for huden med stive håndklær. De skal være myke og skal ikke skubbet kroppen vettu;)

Anonymous poster hash: 8202a...1aa

Skrevet

Jeg har bare Lexington håndklær og Gant også. Jeg liker de fordi de er myke og holder seg fine leeeenge.

Jeg har de fremme som pynt, til gjester ved vasken og til dusj. Jeg liker dem og det som er så fint er at de fleste ikke har de, spørr meg hvor jeg har kjøpt så fine håndklær osv. Badet ser mer luksuriøst ut med de håndklene.

Bryr meg midt i ræva hva andre måtte mene om det.Anonymous poster hash: 8202a...1aa

Du liker jo at gjestene dine ser at du har dyre håndklær, så da bryr du deg jo veldig om hva andre mener?

Anonymous poster hash: e8fd2...9e0

Skrevet

Lexington har vært dyktige på merkevareoppbygging, og mange får positive følelser av produktet. Produktet har fått en merverdi. Man forbinder det med en bestemt livsstil og kvalitet. Noen vil også vise at de har råd til dette merket, og at de derved også oser av kvalitet og luksus.

Andre er bare opptatt av kvaliteten.

Selv kunne jeg aldri satt frem et simpelt og tynt håndkle til gjestene. Her viser jeg at alt er på stell med kvalitetshåndklær.

Anonymous poster hash: ae23c...1d2

Er dyre håndklær tegn på at alt er på stell? Hva innebærer alt?

Anonymous poster hash: 20664...bd8

Lurer jeg på og. Please tell us... Kanskje jeg ikke har noe som helst på stell, uten at jeg vet det?

Anonymous poster hash: a0e41...759

He he. Kanskje litt sterk ordbruk der, men jeg skal forsøke å forklare.

For mange år siden i markedsføringstimen på skolen, lærte vi at en undersøkelse av restauranter viste at de faktisk ble vurdert mye i hht rensligheten på doene!!! Møkkete doer=møkkete kjøkken/restaurant=vonde følelser for hele restauranten=faller besøksraten. Tenk deg selv forskjellen mellom å gå på en møkkete McDonalds do, fremfor en ren og eksklusiv do med duftlys/duftpinner, friske blomster osv.

Dette har jeg overført til hjemmet mitt. Det kunne aldri falt meg inn å ha en møkkete do med møkkete speil og billige tynne håndklær. Jeg vet det er subtilt og at gjester kanskje ikke tenker så mye over det, men jeg antar at om badet her er reint og lekkert og de tørker hendene på kvalitetshåndklær, jeg bruker blomster/duftlys, har flott såpedispenser, så trives de bedre her og syntes at alt er på stell. Rent og flott bad=rent og flott hus/kjøkken=alt er på stell, og de trives her og syntes jeg er bedre også :-).

He he. Mulig jeg møter motstand her altså, men slik tenker nå jeg.

Jeg blir kvalm av duftlys/duftpinner og ville ikke hatt høye tanker om deg om du til og med hadde det inne på badet.

Ville tenkt at du prøvde å dekke over noe.

Anonymous poster hash: 12629...2c5

Skrevet

Aldri hørt om merket, kan ikke et eneste hånddukmerke. Har fått og kjøpt håndduker, vet ikke merket på ett eneste. Tviler for at jeg har så dyre. Får sjekke :P

Anonymous poster hash: 1ab8e...26d

Skrevet

Jeg er kanskje litt sær, men jeg synes faktisk det ville vært flaut å ha Lexington-håndklær på badet. Hadde følt at folk hadde tenkt "se her ja, hun slenger seg på trenden og prøver å flashe penger...". Så dyre håndklær blir liksom for dumt, all den tid alle forstår at du kan få like gode håndklær til halve prisen.

Om jeg virkelig hadde forelsket meg i de håndklærne og de viste seg å være helt ekstraordinært gode, så tror jeg faktisk at jeg hadde klippet av merkelappen og latt som de var helt vanlige håndklær :)

Skrevet

Lexinton håndklær koster da ikke 800,-.

Har lett på nett nå, og fant ut at et stort håndkle i samme merke koster bortimot 300,-

:P

Er jo ingen problem å kjøpe det da ;)

Anonymous poster hash: 7c45b...0dd

Skrevet

Jeg fikk noen håndklær fra Lexington i gave da jeg flyttet hjemmefra for 16 år siden og de er fortsatt i flittig bruk:)

Deilige og myke.

De jeg kjøpte selv på IKEA og KID er historie for lengst.

Har kjøpt noen selv også, men aldri til 800 kr.

Anonymous poster hash: 21ba1...767

Skrevet

Lexington har vært dyktige på merkevareoppbygging, og mange får positive følelser av produktet. Produktet har fått en merverdi. Man forbinder det med en bestemt livsstil og kvalitet. Noen vil også vise at de har råd til dette merket, og at de derved også oser av kvalitet og luksus.

Selv kunne jeg aldri satt frem et simpelt og tynt håndkle til gjestene. Her viser jeg at alt er på stell med kvalitetshåndklær.

Så flinke har disse Lexington tydeligvis ikke vært i merkevarebyggingen sin - jeg har aldri hørt om dem! ;)

Anonymous poster hash: 8612d...a24

Skrevet

Så flinke har disse Lexington tydeligvis ikke vært i merkevarebyggingen sin - jeg har aldri hørt om dem! ;)

Jeg syns det er veldig rart å ikke ha hørt om Lexington, men da leser du antakelig ikke interiør- og dameblader? Og da er du vel heller ikke i målgruppa for dette merket.

Skrevet

Smaken er som baken. Jeg elsker litt stive håndkler, de gir en god skrubb på huden etter dusj.

Men er dette noe venninner feks liker så dømmer jeg ingen. Mest sannsynlig hadde jeg ikke en gang lagt merke til eller sett det var dyre ting. Bryr meg ikke om slikt.

Skulle jeg lagt mange tusen i noe ville jeg heller kjøpt designer sko. :P

Anonymous poster hash: 25a6a...f8a

Skrevet

De er nok veldig kjente for de fleste og flinke med markedsføring selv om en person ikke har hørt om dem gitt...

Skrevet

Honkle?

Anonymous poster hash: 5b106...ca4
Skrevet

Honkle?

Eksklusivt ronkehonkle, sikker :P

Skrevet

Jeg syns det er veldig rart å ikke ha hørt om Lexington, men da leser du antakelig ikke interiør- og dameblader? Og da er du vel heller ikke i målgruppa for dette merket.

Øh hvor mange her leser egentlig interiørblader? Er det veldig vanlig?

Anonymous poster hash: 1e98c...706

Skrevet

Honkle?

Jeg klarer ikke lenger å lese ordet "håndkle" uten å tenke "honkle". I dag på butikken så jeg de hadde "honkle"-salg. 

Skrevet

De er nok veldig kjente for de fleste og flinke med markedsføring selv om en person ikke har hørt om dem gitt...

Aldri hørt om... Hvis gjestene mine synes jeg har kjipe håndkler, så må de bare booke seg inn på hotell neste gang :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...