Anonym bruker Skrevet 25. juli 2014 #1 Skrevet 25. juli 2014 Bortsett fra å skulle flashe merket. Ser det er flere som har slike, inkludert den berømte fruen. Hvorfor ? Anonymous poster hash: ea780...5ef
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2014 #2 Skrevet 25. juli 2014 Jeg har kjøpt de fordi jeg liker tykkelsen Anonymous poster hash: af9cf...6a9
Himmel og hav Skrevet 25. juli 2014 #3 Skrevet 25. juli 2014 Jeg tror du egentlig allerede har nevnt de eneste grunnen...
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2014 #4 Skrevet 25. juli 2014 Jeg fikk to i gave og elsker de. De henger ikke fremme og flasher merket, men de er favorittene mine pga tykkelsen, absorberingsevnen, og de blir aldri stive. Jeg har ikke tørketrommel og etter noen år blir tynne ikea håndklær og lignende harde, men disse holder seg myke og gode. Gjemmer de for mannen, for jeg vil ha de!! Anonymous poster hash: 6350b...f75
Fullrulle86 Skrevet 25. juli 2014 #5 Skrevet 25. juli 2014 Jeg fikk to slike til jul! Syns det egnetlig var en kjip julegave å få to hvite håndklær til jul jeg! Størrelsen passet perfekt til stellebordet så de ble brukt der. De ble også vasket med mørke håndklær slik at de fort ble brun/grå i fargen. Først nå, flere år senere har jeg funnet ut at dette er dyre og fancy håndklær! Men for meg er de fremdeles bare nettopp det, håndklær på lik linje med Ikea
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2014 #6 Skrevet 25. juli 2014 Jeg har aldri hatt problemer med ikea-håndklærne. De billigste er ikke så gode, men de litt dyrere variantene har vi hatt kjempelenge - verken slitte eller "harde". Men de er ikke helt som dyre frottèhåndklær, det innrømmer jeg. Jeg ser ingen grunn annet enn den du har nevnt. Anonymous poster hash: 1538c...e12
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2014 #7 Skrevet 25. juli 2014 Haha... måtte flire. Finnes det "merke" håndklær også? Måtte google her nå... * tussler på butikken og kjøper et håndkle for 600 spenn* *plystre plystre* please call 911 Luksusfellen.... Anonymous poster hash: 78e28...5b6
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2014 #8 Skrevet 25. juli 2014 Hah... Hallo, det er til å tørke seg etter dusjing osv, det trenger ikke være mykt og sååå perfekt... Etter tørk er det fullt av døde hudceller og annet eklelt uansett. Anonymous poster hash: 9f571...311
*Miss Marple* Skrevet 25. juli 2014 #9 Skrevet 25. juli 2014 800 kr for et badehåndkle (ja, måtte Google siden jeg aldrinhar hørt om det)!!! Det er ihvertfall grunn nok for meg å ikke kjøpe det 😜 kjære folk, man blir vel ikke mer enn tørr av å bruke de heller 😝
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2014 #10 Skrevet 25. juli 2014 Lexington har vært dyktige på merkevareoppbygging, og mange får positive følelser av produktet. Produktet har fått en merverdi. Man forbinder det med en bestemt livsstil og kvalitet. Noen vil også vise at de har råd til dette merket, og at de derved også oser av kvalitet og luksus. Andre er bare opptatt av kvaliteten. Selv kunne jeg aldri satt frem et simpelt og tynt håndkle til gjestene. Her viser jeg at alt er på stell med kvalitetshåndklær. Anonymous poster hash: ae23c...1d2
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2014 #11 Skrevet 25. juli 2014 Lexington har vært dyktige på merkevareoppbygging, og mange får positive følelser av produktet. Produktet har fått en merverdi. Man forbinder det med en bestemt livsstil og kvalitet. Noen vil også vise at de har råd til dette merket, og at de derved også oser av kvalitet og luksus. Andre er bare opptatt av kvaliteten. Selv kunne jeg aldri satt frem et simpelt og tynt håndkle til gjestene. Her viser jeg at alt er på stell med kvalitetshåndklær. Anonymous poster hash: ae23c...1d2 Er dyre håndklær tegn på at alt er på stell? Hva innebærer alt? Anonymous poster hash: 20664...bd8
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2014 #12 Skrevet 25. juli 2014 Lexington har vært dyktige på merkevareoppbygging, og mange får positive følelser av produktet. Produktet har fått en merverdi. Man forbinder det med en bestemt livsstil og kvalitet. Noen vil også vise at de har råd til dette merket, og at de derved også oser av kvalitet og luksus. Andre er bare opptatt av kvaliteten. Selv kunne jeg aldri satt frem et simpelt og tynt håndkle til gjestene. Her viser jeg at alt er på stell med kvalitetshåndklær. Anonymous poster hash: ae23c...1d2 Er dyre håndklær tegn på at alt er på stell? Hva innebærer alt? Anonymous poster hash: 20664...bd8 Lurer jeg på og. Please tell us... Kanskje jeg ikke har noe som helst på stell, uten at jeg vet det? Anonymous poster hash: a0e41...759
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2014 #13 Skrevet 25. juli 2014 Synes de ikke var så fine, mener å huske de har amerikanske flagg på seg, harry. Vi kjøpte Gant-håndklær, stilige ensfargede med striper øverst og nederst (i fargen krem). Myke og gode, og ikke spesielt dyre heller. Anonymous poster hash: ea583...7f5
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2014 #14 Skrevet 25. juli 2014 Forresten, sand het fargen vi kjøpte: http://www.annen-etage.no/produktkategori/bad-2/handklaer-fra-gant/ Anonymous poster hash: ea583...7f5
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2014 #15 Skrevet 25. juli 2014 Lexington har vært dyktige på merkevareoppbygging, og mange får positive følelser av produktet. Produktet har fått en merverdi. Man forbinder det med en bestemt livsstil og kvalitet. Noen vil også vise at de har råd til dette merket, og at de derved også oser av kvalitet og luksus. Andre er bare opptatt av kvaliteten. Selv kunne jeg aldri satt frem et simpelt og tynt håndkle til gjestene. Her viser jeg at alt er på stell med kvalitetshåndklær. Anonymous poster hash: ae23c...1d2 Det finnes er hav av håndkler mellom simpelt og tynt og dyrt og flashy. Synes det er bare tull å kjøpe et håndkle til 800. Uansett hvor mye penger jeg har. Anonymous poster hash: 2a445...cbc
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2014 #16 Skrevet 25. juli 2014 Jeg har aldri hatt bedre håndklær i hele mitt liv. Hver gang jeg går ut av dusjen så føles det som om jeg er på spa eller et skikkelig luksushotell. Jeg skjønner ikke problemet med litt hverdagsluksus Ikea (selv de dyreste) er som sandpapir i forhold! Flasher ingenting og det vet alle som kjenner meg, men de vet også at jeg er opptatt av kvalitet og komfort. Anonymous poster hash: 57a38...611
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2014 #17 Skrevet 25. juli 2014 Lexington har vært dyktige på merkevareoppbygging, og mange får positive følelser av produktet. Produktet har fått en merverdi. Man forbinder det med en bestemt livsstil og kvalitet. Noen vil også vise at de har råd til dette merket, og at de derved også oser av kvalitet og luksus. Andre er bare opptatt av kvaliteten. Selv kunne jeg aldri satt frem et simpelt og tynt håndkle til gjestene. Her viser jeg at alt er på stell med kvalitetshåndklær. Anonymous poster hash: ae23c...1d2 Er dyre håndklær tegn på at alt er på stell? Hva innebærer alt? Anonymous poster hash: 20664...bd8 Lurer jeg på og. Please tell us... Kanskje jeg ikke har noe som helst på stell, uten at jeg vet det? Anonymous poster hash: a0e41...759 He he. Kanskje litt sterk ordbruk der, men jeg skal forsøke å forklare. For mange år siden i markedsføringstimen på skolen, lærte vi at en undersøkelse av restauranter viste at de faktisk ble vurdert mye i hht rensligheten på doene!!! Møkkete doer=møkkete kjøkken/restaurant=vonde følelser for hele restauranten=faller besøksraten. Tenk deg selv forskjellen mellom å gå på en møkkete McDonalds do, fremfor en ren og eksklusiv do med duftlys/duftpinner, friske blomster osv. Dette har jeg overført til hjemmet mitt. Det kunne aldri falt meg inn å ha en møkkete do med møkkete speil og billige tynne håndklær. Jeg vet det er subtilt og at gjester kanskje ikke tenker så mye over det, men jeg antar at om badet her er reint og lekkert og de tørker hendene på kvalitetshåndklær, jeg bruker blomster/duftlys, har flott såpedispenser, så trives de bedre her og syntes at alt er på stell. Rent og flott bad=rent og flott hus/kjøkken=alt er på stell, og de trives her og syntes jeg er bedre også :-). He he. Mulig jeg møter motstand her altså, men slik tenker nå jeg. Anonymous poster hash: ae23c...1d2
Himmel og hav Skrevet 25. juli 2014 #18 Skrevet 25. juli 2014 Lexington har vært dyktige på merkevareoppbygging, og mange får positive følelser av produktet. Produktet har fått en merverdi. Man forbinder det med en bestemt livsstil og kvalitet. Noen vil også vise at de har råd til dette merket, og at de derved også oser av kvalitet og luksus. Andre er bare opptatt av kvaliteten. Selv kunne jeg aldri satt frem et simpelt og tynt håndkle til gjestene. Her viser jeg at alt er på stell med kvalitetshåndklær. Anonymous poster hash: ae23c...1d2 Kan aldri si at jeg har trukket en eneste konklusjon om noe som helst ut fra hva slags gjestehåndklede noen har på do. Tror du at du kanskje tillegger et håndkle litt stor betydning?
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2014 #19 Skrevet 25. juli 2014 Lexington har vært dyktige på merkevareoppbygging, og mange får positive følelser av produktet. Produktet har fått en merverdi. Man forbinder det med en bestemt livsstil og kvalitet. Noen vil også vise at de har råd til dette merket, og at de derved også oser av kvalitet og luksus. Andre er bare opptatt av kvaliteten. Selv kunne jeg aldri satt frem et simpelt og tynt håndkle til gjestene. Her viser jeg at alt er på stell med kvalitetshåndklær. Anonymous poster hash: ae23c...1d2 Er dyre håndklær tegn på at alt er på stell? Hva innebærer alt? Anonymous poster hash: 20664...bd8 Lurer jeg på og. Please tell us... Kanskje jeg ikke har noe som helst på stell, uten at jeg vet det? Anonymous poster hash: a0e41...759 He he. Kanskje litt sterk ordbruk der, men jeg skal forsøke å forklare. For mange år siden i markedsføringstimen på skolen, lærte vi at en undersøkelse av restauranter viste at de faktisk ble vurdert mye i hht rensligheten på doene!!! Møkkete doer=møkkete kjøkken/restaurant=vonde følelser for hele restauranten=faller besøksraten. Tenk deg selv forskjellen mellom å gå på en møkkete McDonalds do, fremfor en ren og eksklusiv do med duftlys/duftpinner, friske blomster osv. Dette har jeg overført til hjemmet mitt. Det kunne aldri falt meg inn å ha en møkkete do med møkkete speil og billige tynne håndklær. Jeg vet det er subtilt og at gjester kanskje ikke tenker så mye over det, men jeg antar at om badet her er reint og lekkert og de tørker hendene på kvalitetshåndklær, jeg bruker blomster/duftlys, har flott såpedispenser, så trives de bedre her og syntes at alt er på stell. Rent og flott bad=rent og flott hus/kjøkken=alt er på stell, og de trives her og syntes jeg er bedre også :-). He he. Mulig jeg møter motstand her altså, men slik tenker nå jeg. Anonymous poster hash: ae23c...1d2 Enig. Anonymous poster hash: 4b649...0d0
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2014 #20 Skrevet 25. juli 2014 Lexington har vært dyktige på merkevareoppbygging, og mange får positive følelser av produktet. Produktet har fått en merverdi. Man forbinder det med en bestemt livsstil og kvalitet. Noen vil også vise at de har råd til dette merket, og at de derved også oser av kvalitet og luksus. Andre er bare opptatt av kvaliteten. Selv kunne jeg aldri satt frem et simpelt og tynt håndkle til gjestene. Her viser jeg at alt er på stell med kvalitetshåndklær. Anonymous poster hash: ae23c...1d2 Er dyre håndklær tegn på at alt er på stell? Hva innebærer alt? Anonymous poster hash: 20664...bd8 Lurer jeg på og. Please tell us... Kanskje jeg ikke har noe som helst på stell, uten at jeg vet det? Anonymous poster hash: a0e41...759 He he. Kanskje litt sterk ordbruk der, men jeg skal forsøke å forklare. For mange år siden i markedsføringstimen på skolen, lærte vi at en undersøkelse av restauranter viste at de faktisk ble vurdert mye i hht rensligheten på doene!!! Møkkete doer=møkkete kjøkken/restaurant=vonde følelser for hele restauranten=faller besøksraten. Tenk deg selv forskjellen mellom å gå på en møkkete McDonalds do, fremfor en ren og eksklusiv do med duftlys/duftpinner, friske blomster osv. Dette har jeg overført til hjemmet mitt. Det kunne aldri falt meg inn å ha en møkkete do med møkkete speil og billige tynne håndklær. Jeg vet det er subtilt og at gjester kanskje ikke tenker så mye over det, men jeg antar at om badet her er reint og lekkert og de tørker hendene på kvalitetshåndklær, jeg bruker blomster/duftlys, har flott såpedispenser, så trives de bedre her og syntes at alt er på stell. Rent og flott bad=rent og flott hus/kjøkken=alt er på stell, og de trives her og syntes jeg er bedre også :-). He he. Mulig jeg møter motstand her altså, men slik tenker nå jeg. Anonymous poster hash: ae23c...1d2 Enig. Anonymous poster hash: 4b649...0d0 Så du mener at man må betale opptil 800 kr pr håndkle for å få kvalitet, og merket har ikke noe å si i seg selv ? Den må du lenger ut på landet med. Man får tykke kvalitetshåndklær til langt lavere pris, men ikke med Lexingtonmerke på. Anonymous poster hash: ea780...5ef
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2014 #21 Skrevet 25. juli 2014 Lexington har vært dyktige på merkevareoppbygging, og mange får positive følelser av produktet. Produktet har fått en merverdi. Man forbinder det med en bestemt livsstil og kvalitet. Noen vil også vise at de har råd til dette merket, og at de derved også oser av kvalitet og luksus. Andre er bare opptatt av kvaliteten. Selv kunne jeg aldri satt frem et simpelt og tynt håndkle til gjestene. Her viser jeg at alt er på stell med kvalitetshåndklær.Anonymous poster hash: ae23c...1d2 Er dyre håndklær tegn på at alt er på stell? Hva innebærer alt?Anonymous poster hash: 20664...bd8 Lurer jeg på og. Please tell us... Kanskje jeg ikke har noe som helst på stell, uten at jeg vet det?Anonymous poster hash: a0e41...759 He he. Kanskje litt sterk ordbruk der, men jeg skal forsøke å forklare.For mange år siden i markedsføringstimen på skolen, lærte vi at en undersøkelse av restauranter viste at de faktisk ble vurdert mye i hht rensligheten på doene!!! Møkkete doer=møkkete kjøkken/restaurant=vonde følelser for hele restauranten=faller besøksraten. Tenk deg selv forskjellen mellom å gå på en møkkete McDonalds do, fremfor en ren og eksklusiv do med duftlys/duftpinner, friske blomster osv. Dette har jeg overført til hjemmet mitt. Det kunne aldri falt meg inn å ha en møkkete do med møkkete speil og billige tynne håndklær. Jeg vet det er subtilt og at gjester kanskje ikke tenker så mye over det, men jeg antar at om badet her er reint og lekkert og de tørker hendene på kvalitetshåndklær, jeg bruker blomster/duftlys, har flott såpedispenser, så trives de bedre her og syntes at alt er på stell. Rent og flott bad=rent og flott hus/kjøkken=alt er på stell, og de trives her og syntes jeg er bedre også :-). He he. Mulig jeg møter motstand her altså, men slik tenker nå jeg.Anonymous poster hash: ae23c...1d2 Jeg kjenner at jeg er glad for at jeg ikke tenker så mye på hva jeg signaliserer for gjestene mine med badet mitt - annet enn at det er rent, har nok toalettpapir og såpe og rent håndkle å tørke seg på. Og de som kjenner oss godt nok vet at vi har alt på stell. Anonymous poster hash: e8fd2...9e0
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2014 #22 Skrevet 25. juli 2014 Vel vel. I gold serien til jysk har håndklærne 500 g/m2 100% bomull, et håndkle får du til 50 kroner på tilbud. Lexington har 600 g/m2 og koster mange hundre.. Så kan du regne selv da Alster håndkle fra jysk 550 g/m2 110,- kontra 600,- Det blir 490 kroner for 50g ekstra med bomull. Tror jeg legger håndkleet mitt dobbelt neste gang Anonymous poster hash: 9d38a...441
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2014 #23 Skrevet 25. juli 2014 Da jeg studerte markedsføring, lærte vi dette: det er ikke produktets kvaliteter vi betaler urimelig mye for, det er FØLELSEN disse produktene gir oss. Følelsen av luksus, av å eie noe spesielt. Å sette en drøyt høy pris handler ofte mer om markedsstrategi enn om kostnader/inntekter. Lexington kunne sikkert redusert prisene sine betraktelig og likevel hatt god fortjeneste, men ved å selge håndklær til 6-700 kroner skaper de seg et image, og forbrukerne får en forestilling om at produktene er spesielt bra, noe utenom det vanlige. Testing av produkter (klær, kosmetikk, mat...)og blindtester blant forbrukere viser i veldig mange tilfeller at de billigere produktene er like bra eller bedre enn de dyre. Og når de dyre er bedre, så er forskjellene i kvalitet så liten at den ikke forklarer den store prisforskjellen. Disse tingene er veldig mange forbrukere klar over, men fordi vi i veldig stor grad lar oss styre av følelser når vi handler (vi rike kan unne oss det), så velger noen å kjøpe en krukke hudkrem til 5000 kroner - fordi vi føler at den må være veldig bra. Verden vil bedras Lexington-håndklærne er sikkert gode de, men jeg kan love dere at produsenten hadde hatt plenty av fortjeneste selv om de mer enn halverte prisen. Da hadde de solgt flere, men kanskje ikke til de som betaler for merket og ikke håndkleet. Alle med et snev av tekstilkunnskap vet at man kan produsere gode håndklær uten å måtte selge den for 600 kroner Anonymous poster hash: 12761...876
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2014 #24 Skrevet 25. juli 2014 Så mye skada folk... Anonymous poster hash: 2c952...a99
Mamma4livet Skrevet 25. juli 2014 #25 Skrevet 25. juli 2014 Jeg har aldri kjøpt dyre håndklær og fikk i innflyttingsgave et stort og et lite Lexingtonhåndkle av et par venninner. Heldigvis var det ensfarget (ikke noe fan av stjerner eller bilde av det amerikanske flagget). Jeg elsker de håndklærne. Mannen min, stakkar, får aldri bruke det store håndkleet. Det er fantastisk mykt og har den beste absorberingsevnen på alle håndkleer vi har hatt. Skikkelig luksus i hverdagen. Jeg vet hva vi kommer til å ønske oss i julegave av våre foreldre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå