Anonym bruker Skrevet 25. juli 2014 #1 Skrevet 25. juli 2014 Heller mot Emmaljunga Mondial Duo. Noen som har noen grunner til å ikke velge denne vognen? Eller noen alternativer som vi bør vurdere? Jeg synes sikkerhet og at barnet kan sitte vendt mot deg er det viktigste. Og deretter at den har stor nok bag, og ellers er praktisk (trenger ikke være superlett eller slikt). Liker at den er fin, også, men det kommer ikke først. Har bil og bor i boligområde i en større by. Anonymous poster hash: 68ad7...04d
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2014 #2 Skrevet 25. juli 2014 Det er en veldig fin vogn . Så jeg ville ikke nølt hvis du har falt for den. Vi skal ha emmaljunga Edge duo. De er helt lik i størrelsen Anonymous poster hash: e4bc1...829
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2014 #3 Skrevet 25. juli 2014 Det er en veldig fin vogn . Så jeg ville ikke nølt hvis du har falt for den. Vi skal ha emmaljunga Edge duo. De er helt lik i størrelsen Anonymous poster hash: e4bc1...829 Takk for svar:) Hvorfor velger dere heller Edge Duo? Anonymous poster hash: 68ad7...04d
Sienna85 Skrevet 25. juli 2014 #4 Skrevet 25. juli 2014 Har kjøpt mondial duo :-) veldig fin vogn. Babyen er ikke kommet enda så kan dessverre ikke si så mye om den enda. Tar litt plass i bilen, men hvis du har stort bagasjerom så blir nok ikke det et problem. Jeg har Volvo V40 stasjonsvogn og den har muligens hakket for lite bagasjerom så lenge bagen skal brukes, så den må stå i baksetet.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2014 #5 Skrevet 25. juli 2014 Syntes de hadde så lite utvalg i farger i mondial. Så da var det litt mer å velge mellom på Edge duo. Så er i grunnen kun pga fargevalget. Hvilke understell ser dere på? Vi har valgt classic chrom eller hva det nå heter Anonymous poster hash: e4bc1...829
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2014 #6 Skrevet 25. juli 2014 Har kjøpt mondial duo :-) veldig fin vogn. Babyen er ikke kommet enda så kan dessverre ikke si så mye om den enda. Tar litt plass i bilen, men hvis du har stort bagasjerom så blir nok ikke det et problem. Jeg har Volvo V40 stasjonsvogn og den har muligens hakket for lite bagasjerom så lenge bagen skal brukes, så den må stå i baksetet. Skal ha plass i bagasjerommet, ja, heldige der:) Hvilken farge har du? Vi har litt lyst på vanilla leatherette, tenker at den blir mindre varm i solen. Og siden det er skinn, så burde det gå ganske bra. Men litt i tvil. Anonymous poster hash: 68ad7...04d
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2014 #7 Skrevet 25. juli 2014 Syntes de hadde så lite utvalg i farger i mondial. Så da var det litt mer å velge mellom på Edge duo. Så er i grunnen kun pga fargevalget. Hvilke understell ser dere på? Vi har valgt classic chrom eller hva det nå heter Anonymous poster hash: e4bc1...829 Ja, litt enig der. Vanilla leatherette er den vi ser mest på.. hvis vi tør;) Classic chrome tenker vi også på. Sportsunderstell er visst tyngre, og classic chrome virker veldig fin. Men har ingen erfaring i forhold til om man bør ha luftfylte dekk eller hva, da. God demping, men kan punktere..? Anonymous poster hash: 68ad7...04d
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2014 #8 Skrevet 25. juli 2014 Syntes de hadde så lite utvalg i farger i mondial. Så da var det litt mer å velge mellom på Edge duo. Så er i grunnen kun pga fargevalget. Hvilke understell ser dere på? Vi har valgt classic chrom eller hva det nå heter Anonymous poster hash: e4bc1...829 Ja, litt enig der. Vanilla leatherette er den vi ser mest på.. hvis vi tør;) Classic chrome tenker vi også på. Sportsunderstell er visst tyngre, og classic chrome virker veldig fin. Men har ingen erfaring i forhold til om man bør ha luftfylte dekk eller hva, da. God demping, men kan punktere..? Anonymous poster hash: 68ad7...04d Ååh ja den fargen er jo kjempe fin men mannen vil ikke ha den :-P fikk høre at sportsvognsdelen kunne gulne litt pga den blir jo brukt mye lengde enn bagen. Det var en som jobbet på barnevognservice som sa. Jeg hadde lufthjul sist , og punkterte en gang fordi jeg kjørte over en tegnestift , men det var lett å fikse. Og nøler ikke med å gå for lufthjul denne gangen også. Er veldig behagelig å kjøre . Anonymous poster hash: e4bc1...829
MotherOf3 Skrevet 25. juli 2014 #9 Skrevet 25. juli 2014 Vi har Mondial duo nå i leatherette vanilla, men likte edge duo bedre.Forskjellene er ikke store. Savner solskjerm på Mondial, og har ikke hatt brukt for bærestroppene som ikke er på edge duo, men på Mondial.Vi valgte med sportsunderstell.Vi går en del i ulendt terreng og mannen er en god del høyere en meg, så synes det er mest praktisk. Vi har aldri punktert og bruker vogna masse.Hjulene er heller ikke dyre, de koster 250 kr stykket.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2014 #10 Skrevet 25. juli 2014 Vi har mondial og er veldig fornøyde, har den i creme leatherette. Eneste jeg savner er solskjerm! Anonymous poster hash: e5313...291
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2014 #11 Skrevet 25. juli 2014 Altfor tung og plasskrevende for min smak. Jeg kjenner ingen som beholder den vognen når de skal over til sportsvogn. Da velger de tfk, brio eller babyjogger. Anonymous poster hash: 0d66e...59c
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2014 #12 Skrevet 25. juli 2014 Syntes de hadde så lite utvalg i farger i mondial. Så da var det litt mer å velge mellom på Edge duo. Så er i grunnen kun pga fargevalget. Hvilke understell ser dere på? Vi har valgt classic chrom eller hva det nå heter Anonymous poster hash: e4bc1...829 Ja, litt enig der. Vanilla leatherette er den vi ser mest på.. hvis vi tør;) Classic chrome tenker vi også på. Sportsunderstell er visst tyngre, og classic chrome virker veldig fin. Men har ingen erfaring i forhold til om man bør ha luftfylte dekk eller hva, da. God demping, men kan punktere..? Anonymous poster hash: 68ad7...04d Ååh ja den fargen er jo kjempe fin men mannen vil ikke ha den :-P fikk høre at sportsvognsdelen kunne gulne litt pga den blir jo brukt mye lengde enn bagen. Det var en som jobbet på barnevognservice som sa. Jeg hadde lufthjul sist , og punkterte en gang fordi jeg kjørte over en tegnestift , men det var lett å fikse. Og nøler ikke med å gå for lufthjul denne gangen også. Er veldig behagelig å kjøre . Anonymous poster hash: e4bc1...829 Skulle ønske man kunne ha forskjellig farge på bag og sportsvogndel! Ja, virker som om punktering ikke er noe stort problem. Takk for svar:) Anonymous poster hash: 68ad7...04d
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2014 #13 Skrevet 25. juli 2014 Vi har Mondial duo nå i leatherette vanilla, men likte edge duo bedre.Forskjellene er ikke store. Savner solskjerm på Mondial, og har ikke hatt brukt for bærestroppene som ikke er på edge duo, men på Mondial.Vi valgte med sportsunderstell.Vi går en del i ulendt terreng og mannen er en god del høyere en meg, så synes det er mest praktisk. Vi har aldri punktert og bruker vogna masse.Hjulene er heller ikke dyre, de koster 250 kr stykket. Men det står jo at det er innebygd solskjerm..? Hm.. betydelig høydeforskjell her også. Får passe på at det ikke er noe problem. Anonymous poster hash: 68ad7...04d
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2014 #14 Skrevet 25. juli 2014 Altfor tung og plasskrevende for min smak. Jeg kjenner ingen som beholder den vognen når de skal over til sportsvogn. Da velger de tfk, brio eller babyjogger. Anonymous poster hash: 0d66e...59c Ja. Dette har jeg hørt en del som sier. Men vet også at mange ikke bytter. En en reisetrille skal vi nok ha i tillegg, da, til ferier og spesielle utflukter. Kanskje kjøpe en slik brukt. Og tenker litt at i verste fall så kan den jo brukes til en (forhåpentlig) neste baby med bag. Men et godt poeng! Er litt slike ting jeg gjerne også vil høre:) Anonymous poster hash: 68ad7...04d
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2014 #15 Skrevet 25. juli 2014 Den er god å trille på jevnt underlag, men jeg syntes den ble veldig stor og tung i oppoverbakker, trapper, og når man skal ha den ut og inn av bilen. Hadde nok tatt en lettere vogn om jeg skulle valgt på nytt. Anonymous poster hash: 47ed3...f6c
mekanikerfrue Skrevet 25. juli 2014 #16 Skrevet 25. juli 2014 Jeg kikka også mye på Mondial Duo, men valgte tilslutt Edgen Vet ikke helt hvorfor, men kanskje pga flere farger og kjekke løsninger. Vi valgte den helt svart med Classic Chrome understellet, så jeg syntes vognen er knallfin! Tror den er ca like stor og tung som Mondialen, men med stasjonsvogn så er det ingen problem Jeg syntes også at Vanilla Leatherette var utrolig fin, men mannen la ned veto, for femi for han
Fullrulle86 Skrevet 25. juli 2014 #17 Skrevet 25. juli 2014 Vi har Mondial duo nå i leatherette vanilla, men likte edge duo bedre.Forskjellene er ikke store. Savner solskjerm på Mondial, og har ikke hatt brukt for bærestroppene som ikke er på edge duo, men på Mondial.Vi valgte med sportsunderstell.Vi går en del i ulendt terreng og mannen er en god del høyere en meg, så synes det er mest praktisk. Vi har aldri punktert og bruker vogna masse.Hjulene er heller ikke dyre, de koster 250 kr stykket. Edge duo har bærestropper de også! Men de er skjult oppi de der små lommene på sidene av bagen trodde heller ikke den hadde! Mondialen har de jo dinglende på utsiden.
mekanikerfrue Skrevet 25. juli 2014 #18 Skrevet 25. juli 2014 Vi har Mondial duo nå i leatherette vanilla, men likte edge duo bedre.Forskjellene er ikke store. Savner solskjerm på Mondial, og har ikke hatt brukt for bærestroppene som ikke er på edge duo, men på Mondial.Vi valgte med sportsunderstell.Vi går en del i ulendt terreng og mannen er en god del høyere en meg, så synes det er mest praktisk. Vi har aldri punktert og bruker vogna masse.Hjulene er heller ikke dyre, de koster 250 kr stykket. Men det står jo at det er innebygd solskjerm..? Hm.. betydelig høydeforskjell her også. Får passe på at det ikke er noe problem. Anonymous poster hash: 68ad7...04d Begge har innebygd solskjerm som man kan brette ut i fra kalesjen, for så å rulle den sammen igjen og legge bak glidlåsen. Men Edgen har i tilegg en liten skjerm eller en "caps" på kalesjen som man kan brette tilbake eller ha ute Veldig kjekt! Tror ikke Mondialen har det...
*Miss Marple* Skrevet 25. juli 2014 #20 Skrevet 25. juli 2014 Altfor tung og plasskrevende for min smak. Jeg kjenner ingen som beholder den vognen når de skal over til sportsvogn. Da velger de tfk, brio eller babyjogger. Anonymous poster hash: 0d66e...59c Jeg har beholdt den som sportsvogn, det samme har de to andre i barselgruppa som har den. Det er en stødig og romslig vogn som jeg er kjempefornøyd med. Har en liten reisetrille i tillegg når jeg bare skal en liten tur med bilen for den er jo litt tung og stor, men det oppveies veldig av brukervennligheten. Mini på to år sover fremdeles duppene sine i den.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2014 #21 Skrevet 25. juli 2014 Vi kjøpte mondial til førstemann i 2011. Offwhite leatherette. Nå er den brukt til to og er nesten like fin. Kalesjen begynner sprekke opp litt men den er blitt brukt nesten dsglig i 3 år i all slags vær. Lett å tørke over om den blir sølete. Fin, romslig og stødig vogn. Vi fikk begge våre barn sensommer så det var mye trilling på høst/vinter med litt større baby, men god plass til dunbag oppi der. Vår har ingen solskjerm noe jeg savnet litt, har rygget endel med vogna, men det funker det og. Vi har grusveier rundt oss som vi triller på for å komme unna trafikk og da er vogna super. Vi valgte ikke teleskop håndtak understellet men det som knekkebøyes opp/ned med to knapper. Veldig fornøyd med det. Det andre håndtaket har en tendens til å bli slitt og så klappe sammen. Vi hadde litt små biler (?) så vi måtte dele vogna for å få den inn i bilen hvis vi hadde med andre ting noe som var upraktisk, særlig når det var bløtt eller sørpeføre. Vogna er super sovevogn med sportsdel til de slutter å sove dag. Eneste negative er litt korte seler som ble stramme mot slutten. Når det gjelder å ha med vogn bort så hadde vi babyjogger til det for det meste. Lettere å få med, tok mindre plass og lettere å manøvrere på "kjøpesenter" o.l. Men kunne ikke hatt den som eneste vogn. mondial vogna er super hovedvogn, de fleste har vel triller ala babyjogger i tillegg. punktert en gang, fikk nytt hjul. Lufta siver litt ut, må pumpes en gang i blant. Anonymous poster hash: c4786...5c2
Septembergull:) Skrevet 25. juli 2014 #22 Skrevet 25. juli 2014 Har selv hatt begge modellene og Vært strålende fornøyd med begge to! Har også hatt duo s understellet som gjorde vognen superlett å trille. Med tanke på om man skal velge leatharett eller stoff, så kan det være en ide å velge stoff siden leatherette IKKE er skinn, men et kunstmateriale, dvs plast. De vanlige stoffene Emmaljunga bruker i vognene sine er utrolig fine. Bare å "slenge" de i maskinen og de er som nye igjen
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2014 #23 Skrevet 25. juli 2014 Vi vurderte også vanilla leatherette. Damen i butikken frarådet oss det, og gikk og hentet en utleievogn de hadde i den fargen. Den så helt j*** ut. Rett og slett nikotingul. Vi trodde lett på henne da hun i tillegg kunne fortelle at den så enda verre ut når man triller tur på vinteren, siden hvit snø vil få den til å se enda skitnere ut. I tillegg er det jo noe med at det ikke er ekte skinn, som nevnt over. Vi endte opp med Paris eller London, den som er sort og hvit i alle fall. Nydelig vogn! Anonymous poster hash: 9772b...50b
MotherOf3 Skrevet 26. juli 2014 #24 Skrevet 26. juli 2014 Vi har Mondial duo nå i leatherette vanilla, men likte edge duo bedre.Forskjellene er ikke store. Savner solskjerm på Mondial, og har ikke hatt brukt for bærestroppene som ikke er på edge duo, men på Mondial.Vi valgte med sportsunderstell.Vi går en del i ulendt terreng og mannen er en god del høyere en meg, så synes det er mest praktisk. Vi har aldri punktert og bruker vogna masse.Hjulene er heller ikke dyre, de koster 250 kr stykket.Edge duo har bærestropper de også! Men de er skjult oppi de der små lommene på sidene av bagen trodde heller ikke den hadde! Mondialen har de jo dinglende på utsiden. Edge duoen vår har ikke stropper, men Mondial en har de skjult i små lommer på siden.
MotherOf3 Skrevet 26. juli 2014 #25 Skrevet 26. juli 2014 Vi har Mondial duo nå i leatherette vanilla, men likte edge duo bedre.Forskjellene er ikke store. Savner solskjerm på Mondial, og har ikke hatt brukt for bærestroppene som ikke er på edge duo, men på Mondial.Vi valgte med sportsunderstell.Vi går en del i ulendt terreng og mannen er en god del høyere en meg, så synes det er mest praktisk. Vi har aldri punktert og bruker vogna masse.Hjulene er heller ikke dyre, de koster 250 kr stykket. Men det står jo at det er innebygd solskjerm..? Hm.. betydelig høydeforskjell her også. Får passe på at det ikke er noe problem. Anonymous poster hash: 68ad7...04d Vi har ikke solskjerm på vår Mondial iaf. Den er er vel tre år nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå