Gå til innhold

Gravid og bading.

Anbefalte innlegg

Hei hei. Ny her inne, så dette blir mitt første spørsmål, håper ikke det er for dumt :P Fikk positivt svar på graviditetstesten for fem dager siden, er nå akkurat 5 uker på vei. Det var planlagt og er veldig glad for det :)

...uansett, nå i varmen er bading ett "must", og jeg har googlet litt det om bading og graviditet. Jeg ser det er mye forskjellige meninger angående mulig infeksjonsfarer og slik...men det jeg ikke finner noe på, og det jeg lurer på er: "Når jeg bader, så bader jeg i en elv. Det er da ikke stillestående vann, men vi bader i en kulp mellom to stryk hvor det er ca. 2 m dypt ...mye blader, gress, insekter og fisk. Det er mest steinbunn, men vannet er litt grumsete. Det er veldig fint der, men jeg er litt engstelig for hva slags bakterier det er i slikt vann ...og hva som kan skje hvis jeg svelger litt slik vann? Badet i går, og ved et uhell fikk jeg i meg en munfull. Tror noen dette kan være farlig for fosteret?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144157053-gravid-og-bading/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går så bra så :) Ingen fare med å bade som gravid, å i hvert fall ikke i ei elv. Renere vann kan man ofte lete lenge etter, selv med grums i :) 

Kos deg med badingen, gjør ikke noe om du skulle svelge vann da det ikke er forurenset! Livmortappen din har tetta igjen så babyen din er også trygg om du skulle ta inn vann "den" veien ;) God sommer :)

Jeg hadde en sa rett etter bad i offentlig bad. Begynte å svi i badet og gikk opp etter en time. Og så på kvelden begynte jeg å blø. Aner ikke om det faktisk var noen sammenheng, men jeg forbinder det oppi det hormonelle hodet mitt med badingen. Legger til at jeg også hadde sex tidlig den kvelden og at det kan ha utløst at det åpnet seg..så ikke noe sex og bad her hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...