Gå til innhold

Skal på jobbintervju til butikksjef hos Zizzi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sier ikke at unge, slanke jenter på hm, bik bok osv. ikke er hyggelige, men på zizzi gir store damer best hjelp, i alle fall min erfaring.  

Anonymous poster hash: b2e89...5bb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobbet på Zizzi deltid under studiene. Er str 38, så var heller ikke i målgruppa. Fikk jobben gjennom en venninne som jobbet der, så sånn sett blir det jo litt annerledes. Fikk ingen reaksjoner fra kundene, men var ofte folk som spurte om klærne jeg hadde på meg var noe som fantes i butikken, så da kom jeg jo litt til kort der. De som handlet klær der ba ofte om hjelp, og da blir det jo litt til at du må vurdere passform osv, og da var jeg litt redd for å bli sett på som "hun tynne" som ikke ante hva hun snakket om. Men mye trivelige kunder der da, og takknemlige ikke minst, endelig fant de klær som passet dem. Dette er noen år siden, og her jeg bor var det veldig lite utvalg i stormote i andre butikker på den tiden.

Anonymous poster hash: 3b043...06c

Skrevet

Og når vi er inne på store størrelser, så har jeg dårlig erfaring med slanke damer på butikker med vanlige størrelser, som kommer bort for å fortelle at du ikke passer det plagget du ser på. Man blir mer avslappet blant sine likemenn (kvinner)

Jeg var på zizzi på sørlandssenteret. Bak disken sto det en litt overvektig dame og skulte på meg. Jeg kikket på noen topper da hun kom bort til meg og sa at dette ikke var butikken for meg, om jeg ikke visste at dette var en butikk for store damer og at jeg heller fikk gå en annen plass. At i denne butikken begynte størrelsene på 46.

Jeg ble så forfjamset at jeg ikke sa noe, men gikk bare ut. Hun kunne jo ikke vite om jeg kikket på tøy til meg eller noen andre, bruker tøy i størrelse 46 gjør jeg og.

Så mitt poeng er at min blir ikke en god ekspeditør bare fordi man har en viss størrelse. Det som gjør meg komfortabel er om folk er hyggelige og hjelpsomme. Jeg har fått strålende hjelp av unge slanke jenter på h&m og andre buikker. Er man en god selger burde det ikke ha noe og si hvilken størrelse man har.

Anonymous poster hash: be903...47c

Zizzi begynner på 42, så da kan hun ikke ha visst hva hun pratet om heller....

Skrevet

Og når vi er inne på store størrelser, så har jeg dårlig erfaring med slanke damer på butikker med vanlige størrelser, som kommer bort for å fortelle at du ikke passer det plagget du ser på. Man blir mer avslappet blant sine likemenn (kvinner)

Jeg var på zizzi på sørlandssenteret. Bak disken sto det en litt overvektig dame og skulte på meg. Jeg kikket på noen topper da hun kom bort til meg og sa at dette ikke var butikken for meg, om jeg ikke visste at dette var en butikk for store damer og at jeg heller fikk gå en annen plass. At i denne butikken begynte størrelsene på 46.

Jeg ble så forfjamset at jeg ikke sa noe, men gikk bare ut. Hun kunne jo ikke vite om jeg kikket på tøy til meg eller noen andre, bruker tøy i størrelse 46 gjør jeg og.

Så mitt poeng er at min blir ikke en god ekspeditør bare fordi man har en viss størrelse. Det som gjør meg komfortabel er om folk er hyggelige og hjelpsomme. Jeg har fått strålende hjelp av unge slanke jenter på h&m og andre buikker. Er man en god selger burde det ikke ha noe og si hvilken størrelse man har.

Zizzi begynner på 42, så da kan hun ikke ha visst hva hun pratet om heller....

Gjør det? Da hadde jeg jo i hvertfall noe der og gjøre. Det var første gang jeg var i en zizzi butikk, og nok og siste

Skrevet

Jeg liker ikke at de i butikken er for tynne til å passe klærne der.

Vil ha hjelp av noen med erfaring med klærne. Blir helt feil med for tynne der.

Anonymous poster hash: 1e8b2...13b
Skrevet

Kjenner at jeg blir imponert over at dere legger merke til klærne til ekspeditrisen.

Lykke til med jobbintervjuet, HI!

Er det så rart da?

Når personen står rett foran deg så er det ikke så vanskelig å legge merke til klærene til ekspeditrisen selv om du ikke gjør det bevisst.

Det trenger jo heller ikke være negativt at du legger merket til hva personen går med,jeg har flere ganger kommentert klærene den ansatte går med å spurt om de selger den kjolen/genseren/buksen hun går med.

Anonymous poster hash: 5bbff...946

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...