Gå til innhold

Skal på jobbintervju til butikksjef hos Zizzi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eneste ledige jobb her i bygda, og skal inn til samtale. Står i annonsen at man skal kunne identifisere seg med klærne deres, og at de starter på str.42.

Jeg bruker 38 og vil aldri kunne bruke en 42. Er det sånn at mulighetene for meg da er mindre, siden jeg ikke kan være "ambassadør" for klærne i butikken?

Vil gjerne ha jobben, er arb.ledig og trenger jobb så fort som mulig. Er godt kvalifisert, men undrer meg over om det vil ha noe å si at jeg er "mindre" enn kundene.

Anonymous poster hash: af2b2...683

Skrevet

Eneste ledige jobb her i bygda, og skal inn til samtale. Står i annonsen at man skal kunne identifisere seg med klærne deres, og at de starter på str.42.

Jeg bruker 38 og vil aldri kunne bruke en 42. Er det sånn at mulighetene for meg da er mindre, siden jeg ikke kan være "ambassadør" for klærne i butikken?

Vil gjerne ha jobben, er arb.ledig og trenger jobb så fort som mulig. Er godt kvalifisert, men undrer meg over om det vil ha noe å si at jeg er "mindre" enn kundene.

Det har nok en del å si da de ønsker at kundene skal føle de møter en på sitt nivå når de går inn døra til butikken.

Anonymous poster hash: bbed1...7c5

Skrevet

Ja, du vil nok ikke være et førstevalg hvis du er en str 38.

Anonymous poster hash: 27f9f...c30

Skrevet

Moren min handler på stormotebutikker, og vil ikke handle om den som står der er slank.. Hun føler det blir feil.. Så tror nok desverre at det trekker en del ner… 

Men, er det virkelig lov å lyse ut stillinger med klestørrelseønsker? Hadde det vær greitt om noen søkte etter folk som brukte strs 34-38 f.eks??

Anonymous poster hash: 971f4...3e3
Skrevet

Det kommer helt sikkert også an på hvordan du er som person.

Er det ei i "riktig" str som har en strålende personlighet, så kan det hende hun blir prioritert. Selv om du har det samme.

Men om de liker deg best blir det nok deg ;)

Skrevet

Moren min handler på stormotebutikker, og vil ikke handle om den som står der er slank.. Hun føler det blir feil.. Så tror nok desverre at det trekker en del ner… 

Men, er det virkelig lov å lyse ut stillinger med klestørrelseønsker? Hadde det vær greitt om noen søkte etter folk som brukte strs 34-38 f.eks??

Har du noensinne sett en ansatt på H&M i str 44????

Anonymous poster hash: c0512...2ab

Skrevet

Det har hvertfall jeg ;)

Skrevet

Man skal kunne bruke de klær og sko butikken selger, det er som regel et krav. Hos oss er det ikke lov å gå med sko fra andre merker.

På H&M er det NULL stress å bruke alt fra str. 34 til str. 52 siden de har alle disse str. På en butikk som Zizzi har du ikke sjangs til å bruke klærne, ergo kan du ikke si til kunden at den og den modellen er bra, eller den og den modellen passer best sånn og sånn, for du får jo ikke gått i noe. 

Anonymous poster hash: 694d9...95e
Skrevet

Hmmm.. Jeg vil jo bare gjerne ha jobben.. Får håpe de tenker at jeg kan selge klærne selv om jeg ikke selv kan bruke dem. Kanskje jeg kan bruke noe av det de har? Får bare håpe på det beste, for jeg må ha den jobben!

Skrevet

Pute på magen?

Anonymous poster hash: 196e3...198

Skrevet

Ja opptil flere faktisk :P

Skrevet

Zizzi her jeg bor han en slank nydelig ung jente. Hun er kjempe flink på styling og kundeservice.

Alt er mulig. Kjør på at du er opptatt av at klær er gøy uansett størrelse og at du elsker å hjelpe venninner (store og små) til å kle seg etter kroppen.

Former er flott med riktige klær, noe Zizzi har. ;)

Anonymous poster hash: 5138a...02c

Skrevet

Zizzi her jeg bor han en slank nydelig ung jente. Hun er kjempe flink på styling og kundeservice.

Alt er mulig. Kjør på at du er opptatt av at klær er gøy uansett størrelse og at du elsker å hjelpe venninner (store og små) til å kle seg etter kroppen.

Former er flott med riktige klær, noe Zizzi har. ;)

Anonymous poster hash: 5138a...02c

Takk, det var oppløftende;) jeg er en utmerket selger og har jobbet med motivasjon av selgere og butikkåpninger i 10 år, så jeg vet jeg kan selge til alle bare jeg får sjansen:)

Skrevet

Problemet er nok ikke at du ikke er dyktig, men hvordan kundene vil se på deg. Og faktum er at store damer ikke alltid er komfortable med å handle hos folk som ikke er lik dem selv. Klart det finnes unntak, men vennene mine som er overvektige sier at de føler den ansatte lyver om alt de prøver når de får hjelp, fordi de "vet" at de ikke ser bra ut i noe uansett. 

Er jo ikke din feil at de tenker sånn, men man liker generelt best å handle av folk som er lik en selv når det kommer til klær hvis man har dårlig selvtillit.

Skrevet

Problemet er nok ikke at du ikke er dyktig, men hvordan kundene vil se på deg. Og faktum er at store damer ikke alltid er komfortable med å handle hos folk som ikke er lik dem selv. Klart det finnes unntak, men vennene mine som er overvektige sier at de føler den ansatte lyver om alt de prøver når de får hjelp, fordi de "vet" at de ikke ser bra ut i noe uansett.

Er jo ikke din feil at de tenker sånn, men man liker generelt best å handle av folk som er lik en selv når det kommer til klær hvis man har dårlig selvtillit.

Du har sikkert rett, men jeg håper jeg får sjansen allikevel;)

Skrevet

Si at du er innstillt på å feite deg opp slik at du i løpet av 3-6 mnd kan gå inn i str 44. 

Anonymous poster hash: 505e1...31a

Skrevet

På zizzibutikken her i byen jobber det både store og små damer. Felles for dem alle er at de er smilende og serviceinnstilte.

Anonymous poster hash: ded0b...dc5

Skrevet

Man skal kunne bruke de klær og sko butikken selger, det er som regel et krav. Hos oss er det ikke lov å gå med sko fra andre merker. På H&M er det NULL stress å bruke alt fra str. 34 til str. 52 siden de har alle disse str. På en butikk som Zizzi har du ikke sjangs til å bruke klærne, ergo kan du ikke si til kunden at den og den modellen er bra, eller den og den modellen passer best sånn og sånn, for du får jo ikke gått i noe.    Anonymous poster hash: 694d9...95e

Jeg er selv butikksjef i en guttebutikk, og jeg får da hverken prøvd eller gått med varene, skal det ha noe å si for mine kvalifikasjoner som selger? Man lærer seg fort hvordan de ulike varene passer til de forskjellige fasongene, så jeg ser ingen grunn til at du ikke skulle fått jobben ;-)

Anonymous poster hash: 166b7...947

Skrevet

Kommer også an på hvordan jobbmarkedet er der du bor.

Jeg er butikksjef i en bokhandel selv og da de skulle ha ny butikksjef i en av nabobutikkene på kjøpesenteret fikk de på to runder med annonser i avisen, på Finn og hos nav ikke en eneste kvalifisert søker. Da har ikke størrelsen din mye å si altså..

Anonymous poster hash: a69b7...737
Skrevet

Hva om de ansetter en som er stor og så slanker hun seg? Får hun sparken da? :P

Jeg er overvektig og tenker helt ærlig ikke over om mennesket jeg handler av er tynn eller tyyk. Så lenge han/hun er grei og yter god service så spiller det da søren meg ingen rolle hvordan vedkommende ser ut.

Anonymous poster hash: e3b69...893
Skrevet

Handler hos Zizzi, og foretrekker den butikken som har damer som bruker klær fra butikken, fremfor butikken hvor det jobber en liten flis som ikke kan hjelpe. Det er jo vanskeligere for oss litt store damer å finne klær, enn normalt slanke, derfor setter i alle fall jeg pris på ansatte som har erfaring.

Blir vel som Bik Bok, Vero Moda osv, har ikke sett noen ansatte over str. 38 der.

Måtte le litt av den pute på magen kommentaren :)

Anonymous poster hash: b2e89...5bb
Skrevet

Og når vi er inne på store størrelser, så har jeg dårlig erfaring med slanke damer på butikker med vanlige størrelser, som kommer bort for å fortelle at du ikke passer det plagget du ser på. Man blir mer avslappet blant sine likemenn (kvinner)

Skrevet

Og når vi er inne på store størrelser, så har jeg dårlig erfaring med slanke damer på butikker med vanlige størrelser, som kommer bort for å fortelle at du ikke passer det plagget du ser på. Man blir mer avslappet blant sine likemenn (kvinner)

Skrevet

Kjenner at jeg blir imponert over at dere legger merke til klærne til ekspeditrisen.

Lykke til med jobbintervjuet, HI!

Skrevet

Jeg var på zizzi på sørlandssenteret. Bak disken sto det en litt overvektig dame og skulte på meg. Jeg kikket på noen topper da hun kom bort til meg og sa at dette ikke var butikken for meg, om jeg ikke visste at dette var en butikk for store damer og at jeg heller fikk gå en annen plass. At i denne butikken begynte størrelsene på 46.

Jeg ble så forfjamset at jeg ikke sa noe, men gikk bare ut. Hun kunne jo ikke vite om jeg kikket på tøy til meg eller noen andre, bruker tøy i størrelse 46 gjør jeg og.

Så mitt poeng er at min blir ikke en god ekspeditør bare fordi man har en viss størrelse. Det som gjør meg komfortabel er om folk er hyggelige og hjelpsomme. Jeg har fått strålende hjelp av unge slanke jenter på h&m og andre buikker. Er man en god selger burde det ikke ha noe og si hvilken størrelse man har.

Anonymous poster hash: be903...47c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...