Gå til innhold

Reiseplan - er dette for risikabelt å satse på

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi reiser til sydlige strøk om litt over en uke. Reiser fra Torp og må ta fly til Oslo og videre tog/buss til Torp.

Har blitt litt stresset etter at jeg har studert reiseplanen. Dersom fly til Oslo er i rute og ingen andre forsinkelser har vi greit med tid.

1. Fly til Gardermoen. 2. 40 min til flytoget går. 3. 45 min fra ankomst Oslo S til toget til Torp går.

Rekker vi dette er alt ok. Hvis vi ikke rekker dette er det to timer å vente på neste tog til Torp evt Torpekspressen. Kan fremdeles rekke sydenflyet fra Torp, men har da ca 45min fra ankomst Torp lufthavn til gaten stenger.

Vil kjøpe togbillett på forhånd for å slippe kø på Oslo S og må vel kanskje pakke lett slik at vi kun har håndbagasje og slipper å vente på bagasjen på Gardermoen .

Problemet er at dersom vi ikke rekker ønsket tog til Torp er det to timer å vente til neste. Går ikke buss heller før om to timer. Noen som vet om det er alternative reisemåter enn toget og torpekspressen?

Med denne planen kan vi tåle at et transportmiddel er forsinket, men ikke to.

Kan vi satse på dette eller bør vi kjøpe billetter til tidligere fly til Gardermoen? Billetter er allerede kjøpt og tidligere fly er 4 timer tidligere. Vil selvfølagelig følge med på terrortrusselen som kan føre til at vi må ha større marginer.

Anonymous poster hash: a301e...0ef

Skrevet

Det er mulig å ta tog til Moss, ferge til Horten og buss videre. Men vet ikke om dere sparer på det. :)

Anonymous poster hash: 13c9f...486

Skrevet

Flytoget går vel hvert 10. minutt, så dere kan jo ta toget 30. Min senere å fortsatt rekke toget videre. Er også ganske sikkert på at dere kan ta toget direkte fra Gardermoen til torp, hvis ikke det har skjedd endringer i sommer.

Anonymous poster hash: 51434...12d

Skrevet

Anonym bruker, on 25 Jul 2014 - 13:49, said:

Flytoget går vel hvert 10. minutt, så dere kan jo ta toget 30. Min senere å fortsatt rekke toget videre. Er også ganske sikkert på at dere kan ta toget direkte fra Gardermoen til torp, hvis ikke det har skjedd endringer i sommer.

Anonymous poster hash: 51434...12d

Flyet lander 12:15, Gardermoen - Torp går 13:03. Rekker vi dette har vi god tid. Neste tog til Torp går 15:03. Dette vil vi jo rekke, men da har vi ca 45min margin før gaten på Torp stenger, men det er jo fremdeles tid.

Kan vi satse på det mon? Anonymous poster hash: a301e...0ef

Skrevet

<br />Godt tips om å ta toget direkte fra Gardermoen til Torp forresten.

Anonymous poster hash: a301e...0ef

Skrevet

Hadde også tatt toget direkte fra Gardermoen til Torp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...