Anonym bruker Skrevet 25. juli 2014 #1 Skrevet 25. juli 2014 Ser den inneholder "grädde", og er ikke det fløte??? Har kjøpt den som er fra 4 mnd med banan. Kan jeg gi den til lillemor eller bør jeg kjøpe ny her i Norge?? Kjøpte et par forskjellige grøttyper, siden det er større pakker der og litt billigere. Men ble litt i tvil her nå :-) Hilsen hysterisk førstegangsmor :-p Anonymous poster hash: 2f336...c5c
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2014 #2 Skrevet 25. juli 2014 Men hvor gammel er ungen? Semper tilsvarer vel småfolk. Sikkert ok å gi det, så lenge ungen er mer enn 4 mnd Anonymous poster hash: d9e80...c5d
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2014 #3 Skrevet 25. juli 2014 Grøtene du får i Norge er basert på melk de også. Grunnen til at Semper bruker fløte er at de har kuttet ut palmeoljen. Og for å få riktig fettsammensetning har de derfor begynt å bruke fløte i stedet for melk. Anonymous poster hash: 40cd6...15f
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2014 #4 Skrevet 25. juli 2014 Jenta er 4 mnd i dag ja ;-) Okei, men da gir jeg den. Tenkte vi skulle prøve med grøt for første gang i dag :-) Anonymous poster hash: 2f336...c5c
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2014 #5 Skrevet 25. juli 2014 Hvorfor så travelt med å gi grøt? Det er kjempehardt for magen! Ville heller prøvd litt most søtpotet eller avokado som du blander med morsmelk. Anonymous poster hash: 2ccea...e93
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2014 #6 Skrevet 25. juli 2014 Tenkte jeg skulle prøve grøt først, da det var det helsesøster anbefalte. Helt tynnflytende grøt. Hi Anonymous poster hash: 2f336...c5c
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2014 #7 Skrevet 25. juli 2014 Tenkte jeg skulle prøve grøt først, da det var det helsesøster anbefalte. Helt tynnflytende grøt. Hi Anonymous poster hash: 2f336...c5c Spiller liten rolle om den er tynn. Grøt er utrolig hardt for magen! Helsestasjoner er ofte fastlåst i grøtsporet, men det finnes så mye annet som er bedre å starte med enn grøt. Anonymous poster hash: 2ccea...e93
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2014 #8 Skrevet 25. juli 2014 Hvorfor så travelt med å gi grøt? Det er kjempehardt for magen! Ville heller prøvd litt most søtpotet eller avokado som du blander med morsmelk. Anonymous poster hash: 2ccea...e93 Tenkte jeg skulle prøve grøt først, da det var det helsesøster anbefalte. Helt tynnflytende grøt. Hi Anonymous poster hash: 2f336...c5c Spiller liten rolle om den er tynn. Grøt er utrolig hardt for magen! Helsestasjoner er ofte fastlåst i grøtsporet, men det finnes så mye annet som er bedre å starte med enn grøt. Anonymous poster hash: 2ccea...e93 Må si meg enig i dette. Hvis du er så hysterisk at du er betenkt med å gi grøt med fløte i, så gir du ikke grøt i det hele tatt. Grøt er veldig hardt for magen. Jeg har ikke gitt grøt fra 4 mnd, men begge mine har fått problem med magen etter innføring av grøt selv ved 5 og 6 mnd, og de har slitt i lang tid etterpå Mitt neste barn får ikke grøt før fast føde er godt etablert for å si det slik. Helsesøstre sitter nok ikke med fasiten, de er faktisk ikke så kompetente på ernæring som man tror. Det er bare en godt innarbeidet tradisjon i Norge å gi grøt som første faste føde og en kan nesten si at vi ikke vet bedre. Men det er dessverre ikke det beste å gi til 4 mnd gamle babyer. Anonymous poster hash: 40cd6...15f
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2014 #9 Skrevet 25. juli 2014 Hva anbefaler dere å starte med da? :-) Anonymous poster hash: 2f336...c5c
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2014 #10 Skrevet 25. juli 2014 Hva anbefaler dere å starte med da? :-) Anonymous poster hash: 2f336...c5c Søtpotet eller gulrot som du moser og blander med morsmelk. Eller avokado. Anonymous poster hash: 2ccea...e93
Fullrulle86 Skrevet 25. juli 2014 #11 Skrevet 25. juli 2014 (endret) Jeg personlig forholder meg til helsestasjonen som igjen forholder seg til retningslinjene helsedirektoratet har satt. Oppfordrer HI til å gjøre det samme og ikke BIM damers personlige synsinger. De nye retningslinjer sier at en skal innføre fast føde fra 4 mnd. nå. Alle barnegrøter inkl, MME er basert på kumelk. Semper har kuttet ut palmeoljen og erstattet dette med fløte for å få nok fett. Du kan trygt bruke denne grøten til jenta di Endret 25. juli 2014 av Fullrulle86
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå