Gå til innhold

Pyrolyse renseprogram på steikeovn - bra?

Anbefalte innlegg

Har nå en steikeovn som er et herk. Steker ujevnt og er klin umulig å rengjøre. Det var på denne vi sparte penger da vi byttet kjøkken for en del år siden, og jeg har angret veldig på det i ettertid.

Synes dette med pyrolyse høres veldig enkelt ut, men fungerer det i praksis på plater og ovn?

Fortsetter under...

Vi kjøpte ovn med pyrolyse da vi skiftet ut vår. Prøvde ut funksjonen for et par uker siden, den brukte ca en time på brenningen, så en stund på nedkjøling. Etterpå var det bare å tørke bort "støvet" som lå igjen. Helt fantastisk, ovnen var som ny! :laugh:

Annonse

JA! Vi har hatt vår i seks år og det er fantastisk å ikke måtte vaske stekeovnen. Setter inn platene også, så blir alt rent samtidig.

Å? Det står i min bruksanvisning at jeg ikke må sette inn brettene, da de ikke vil tåle den høye temperaturen. "Skinnene" må jeg også fjerne, står det. Siemens.

Støtter meg til de som mener det er genialt! :)

Anonymous poster hash: dc8cd...2e8

JA! Vi har hatt vår i seks år og det er fantastisk å ikke måtte vaske stekeovnen. Setter inn platene også, så blir alt rent samtidig.

Å? Det står i min bruksanvisning at jeg ikke må sette inn brettene, da de ikke vil tåle den høye temperaturen. "Skinnene" må jeg også fjerne, står det. Siemens.

Støtter meg til de som mener det er genialt! :)Anonymous poster hash: dc8cd...2e8

Jeg har også Siemens, der kan jeg har brett, men ikke stekeristen.

Anonymous poster hash: c0c03...09e

Støtter meg til de som mener det er genialt! :)Anonymous poster hash: dc8cd...2e8

Men hva med skinnene? Altså de som sitter fast i ovnen, og som holder brettene?

Men hva med skinnene? Altså de som sitter fast i ovnen, og som holder brettene?

Vår er også Siemens, står ingenting om at skinner og plater ikke tåler temperaturen. Det blir litt tregt på en måte, første gang jeg setter inn en plate etterpå, men bortsett fra det fungerer det supert. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...