Serepta Skrevet 24. juli 2014 #1 Skrevet 24. juli 2014 Etter å ha feriert i sydlige strøk har jeg skjønt av dette er det virkelig kule skotøyet. Jeg ville sagt at dette var en form for slippers, kun til bruk for å ikke brenne føttene til og fra basseng eller strand. Men neida : På fly og flyplasser, i fornøyelsesparker hvor man går i timesvis, midt i byen, til kveldsantrekket etc. Voksne og barn så små at de knapt kan gå tasser rundt med disse på beina. Siden jeg lett blir revet med, har jeg nå et par sølvfargede Havaianas stående. Men hvordan går man med disse da ? Jeg har kjøpt så små som jeg kan, men likevel må jeg jo krølle tærne for at de skal holde seg på. Og bakdelen av skoen smeller jo i bakken når jeg går -det høres helt komisk ut. Det er ubehagelig å ha noe mellom tærne, men dette regner jeg med er en vanesak. Hovedproblemet mitt er at jeg får kramper i tærne av å holde de på. Hvordan kan folk gå langt og lenge med noe sånt? Og barn til og med ? Finnes det et triks jeg ikke har fått med meg?
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2014 #2 Skrevet 24. juli 2014 Har samme problemet som deg. Min løsning var å kjøpe andre sko Takler ikke å ha noe mellom tærne Anonymous poster hash: 74737...4aa
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2014 #3 Skrevet 24. juli 2014 Jeg har "vanskelige" føtter, med nedsunken forfot og belastningsskade. Hawaianas er eneste sko jeg kan gå i om sommeren. Har de på fra mai til september til alt! Kan gå uendelig mange tiner i Roma eller på skogtur for den saks skyld uten at jeg får vondt noe sted. Har 9 par og har kun brukt disse i 10 år. Fantastisk sko når man venner seg til den. Mine må være et nr.for store, hvis ikke gnager de mellom tærne. Anonymous poster hash: 04f7a...f1a
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2014 #4 Skrevet 24. juli 2014 Du trenger ikke å krølle tærne, det bare føles sånn. Det er en vanesak:-) Anonymous poster hash: a21ac...a3f
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2014 #5 Skrevet 24. juli 2014 har ett par i gull, de sitter kjempe bra på fote. men liker ikke sånne type sko fikk mine i gave for 3 år siden brukte dem for første gang i går pga sten terrassen er allllt for varm til å gå barfot.. går somregel i høye heler men det funker dårlig i bikini når man skal hente posten XD Anonymous poster hash: 88ee0...a85
Iiiiik Skrevet 24. juli 2014 #6 Skrevet 24. juli 2014 Jeg får det heller ikke til, det gjør dessuten veldig vondt mellom tærne. Nå trenger jeg nye sandaler og leter og leter, men det er ikke så lett. Alle fine som selges har den teite stroppen mellom tærne.
*Miss Marple* Skrevet 24. juli 2014 #7 Skrevet 24. juli 2014 Jeg får det heller ikke til, det gjør dessuten veldig vondt mellom tærne. Nå trenger jeg nye sandaler og leter og leter, men det er ikke så lett. Alle fine som selges har den teite stroppen mellom tærne. Jeg har samme problemet. Det er jo så inni granskauen vondt med den dingsen mellom tærne - og alle fine sandaler har det! Kanskje det er på tide med et folkeopprør mot tåstropper (eller hva det nå kalles). Var i London og der loffet de rundt med flipflopper i Oxford Street og det såg ikke ut til å hefte dem det minste. Gjerne kombinert med maxikjole. Det ser jo pent ut, men altså ikke skotøy for meg 😳
Shamy Skrevet 24. juli 2014 #8 Skrevet 24. juli 2014 Jeg bruker mine Havaianas daglig! For meg er det de beste sommerskoene. Kan bruke de en hel dag på jobb uten at jeg får vondt i føttene. Den tåstroppen er lite behagelig de første ukene, men det går over. 😊
mams87 Skrevet 24. juli 2014 #9 Skrevet 24. juli 2014 Jeg er fra Brasil og der bruker vi disse fra vi lærer å gå Så dette "problemet" har jeg heldigvis ikke. Jeg elsker å gå i havaianas...
mams87 Skrevet 24. juli 2014 #10 Skrevet 24. juli 2014 Jeg er fra Brasil og der bruker vi disse fra vi lærer å gå Så dette "problemet" har jeg heldigvis ikke. Jeg elsker å gå i havaianas... Og poenget mitt var (glemte å si) at vi er rett og slett bare vant til det..
Light of my life Skrevet 24. juli 2014 #11 Skrevet 24. juli 2014 Etter å ha feriert i sydlige strøk har jeg skjønt av dette er det virkelig kule skotøyet. Jeg ville sagt at dette var en form for slippers, kun til bruk for å ikke brenne føttene til og fra basseng eller strand. Men neida : På fly og flyplasser, i fornøyelsesparker hvor man går i timesvis, midt i byen, til kveldsantrekket etc. Voksne og barn så små at de knapt kan gå tasser rundt med disse på beina. Siden jeg lett blir revet med, har jeg nå et par sølvfargede Havaianas stående. Men hvordan går man med disse da ? Jeg har kjøpt så små som jeg kan, men likevel må jeg jo krølle tærne for at de skal holde seg på. Og bakdelen av skoen smeller jo i bakken når jeg går -det høres helt komisk ut. Det er ubehagelig å ha noe mellom tærne, men dette regner jeg med er en vanesak. Hovedproblemet mitt er at jeg får kramper i tærne av å holde de på. Hvordan kan folk gå langt og lenge med noe sånt? Og barn til og med ? Finnes det et triks jeg ikke har fått med meg? Disse var kule for 5 år siden. Nå er det Birkenstock som gjelder 😉 Når det gjelder bruk, så er det en vanesak.
Roheryn Skrevet 24. juli 2014 #12 Skrevet 24. juli 2014 Jeg har for første gang i år lært meg å gå med sånne uten å bli helt rabiat og få krampe i tærne. Trikset er rett og slett å finne noen som er gode å ha på, og så bestemme seg for å ikke la seg irritere av dem. Har prøvd uten hell flere ganger tidligere, med gnag mellom tærne og irritasjon over at de flopper og kjennes ut som de ramler av. Men de jeg kjøpte i sommer verken gnager eller kjennes ut som de faller av. Og den "floppinga" når du går må du bare fokusere vekk. Moralen er: det er en vanesak, og det er stor forskjell på "tåstropp" og "tåstropp". Noen gnager helt besatt, og noen gnager ikke i det hele tatt. De jeg har nå har en myk bomullsreim mellom tærne
Serepta Skrevet 24. juli 2014 Forfatter #13 Skrevet 24. juli 2014 Etter å ha feriert i sydlige strøk har jeg skjønt av dette er det virkelig kule skotøyet. Jeg ville sagt at dette var en form for slippers, kun til bruk for å ikke brenne føttene til og fra basseng eller strand. Men neida : På fly og flyplasser, i fornøyelsesparker hvor man går i timesvis, midt i byen, til kveldsantrekket etc. Voksne og barn så små at de knapt kan gå tasser rundt med disse på beina. Siden jeg lett blir revet med, har jeg nå et par sølvfargede Havaianas stående. Men hvordan går man med disse da ? Jeg har kjøpt så små som jeg kan, men likevel må jeg jo krølle tærne for at de skal holde seg på. Og bakdelen av skoen smeller jo i bakken når jeg går -det høres helt komisk ut. Det er ubehagelig å ha noe mellom tærne, men dette regner jeg med er en vanesak. Hovedproblemet mitt er at jeg får kramper i tærne av å holde de på. Hvordan kan folk gå langt og lenge med noe sånt? Og barn til og med ? Finnes det et triks jeg ikke har fått med meg? Disse var kule for 5 år siden. Nå er det Birkenstock som gjelder Når det gjelder bruk, så er det en vanesak. Tja - mulig det. Jeg sa ikke at dette var årets siste mote, men det er Havaianas-type som ble solgt i 90% av butikkene jeg så. Inkludert de "kule" butikkene på flyplassen. Men Birkenstock er greie de også altså, så de i den ene butikken, men ikke så utbredt enda ihvertfall.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2014 #14 Skrevet 24. juli 2014 Jeg leste for litt siden at man ødelegger føttene av å gå slik som du beskriver(krøller tærne for å holde de på plass). Jeg gjør d samme så bruker de kun på stranda og i hagen. Mellom tærne er en vanesak;) men nå er det jo så trendy med birkenstocks og de sitter kjempegodt på foten så kanskje det er en idé å kjøpe sånne? Anonymous poster hash: 71666...7c9
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2014 #15 Skrevet 24. juli 2014 Og ang birckenstock,de som er sånn mellom tærne gnager ikke i d hele tatt siden de sitter så godt over foten:) Anonymous poster hash: 71666...7c9
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2014 #16 Skrevet 24. juli 2014 Etter å ha feriert i sydlige strøk har jeg skjønt av dette er det virkelig kule skotøyet. Jeg ville sagt at dette var en form for slippers, kun til bruk for å ikke brenne føttene til og fra basseng eller strand. Men neida : På fly og flyplasser, i fornøyelsesparker hvor man går i timesvis, midt i byen, til kveldsantrekket etc. Voksne og barn så små at de knapt kan gå tasser rundt med disse på beina. Siden jeg lett blir revet med, har jeg nå et par sølvfargede Havaianas stående. Men hvordan går man med disse da ? Jeg har kjøpt så små som jeg kan, men likevel må jeg jo krølle tærne for at de skal holde seg på. Og bakdelen av skoen smeller jo i bakken når jeg går -det høres helt komisk ut. Det er ubehagelig å ha noe mellom tærne, men dette regner jeg med er en vanesak. Hovedproblemet mitt er at jeg får kramper i tærne av å holde de på. Hvordan kan folk gå langt og lenge med noe sånt? Og barn til og med ? Finnes det et triks jeg ikke har fått med meg? Disse var kule for 5 år siden. Nå er det Birkenstock som gjelder Når det gjelder bruk, så er det en vanesak. Ja, disse er sikkert hot hvis du er 80 år gammel! Måtte google det, dette er noe av det styggeste jeg noensinne har sett! Anonymous poster hash: 39b05...836
Light of my life Skrevet 24. juli 2014 #17 Skrevet 24. juli 2014 Etter å ha feriert i sydlige strøk har jeg skjønt av dette er det virkelig kule skotøyet. Jeg ville sagt at dette var en form for slippers, kun til bruk for å ikke brenne føttene til og fra basseng eller strand. Men neida : På fly og flyplasser, i fornøyelsesparker hvor man går i timesvis, midt i byen, til kveldsantrekket etc. Voksne og barn så små at de knapt kan gå tasser rundt med disse på beina. Siden jeg lett blir revet med, har jeg nå et par sølvfargede Havaianas stående. Men hvordan går man med disse da ? Jeg har kjøpt så små som jeg kan, men likevel må jeg jo krølle tærne for at de skal holde seg på. Og bakdelen av skoen smeller jo i bakken når jeg går -det høres helt komisk ut. Det er ubehagelig å ha noe mellom tærne, men dette regner jeg med er en vanesak. Hovedproblemet mitt er at jeg får kramper i tærne av å holde de på. Hvordan kan folk gå langt og lenge med noe sånt? Og barn til og med ? Finnes det et triks jeg ikke har fått med meg? Disse var kule for 5 år siden. Nå er det Birkenstock som gjelder Når det gjelder bruk, så er det en vanesak. Ja, disse er sikkert hot hvis du er 80 år gammel! Måtte google det, dette er noe av det styggeste jeg noensinne har sett! Anonymous poster hash: 39b05...836 Lenge siden du var opptatt av fashion da skjønner jeg.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2014 #18 Skrevet 24. juli 2014 Elsker mine, hatt dem i 8 år:) kastes ikke før de er ødelagt. Jeg kjøpte to par, det ene var umulig å bruke, gnagde som et uvær og fikk sår mellom tærne. Det jeg fremdeles har er gull!! Trenger ikke krølle tærne, du blir vant. Og til Birkenstock, joda det er det hotteste nå og bra for føttene , men er ikke alle som handler inn klær etter moten 😏 Må jo få legge til at enhver moteting "kommer til Norge for å dø"! Er noe mote , da henger det jaggu meg på "alle". Anonymous poster hash: 7c32f...d5b
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2014 #19 Skrevet 24. juli 2014 Jeg som skrev over at jeg anbefalte birckenstock,heeelt enig at de ikke er så pene men de er såå gode og siden det er på moten for tiden og jeg er gravid med bekkenløsning slo jeg til. Nå begynner jeg faktisk å synes de er kule alikevel:) Anonymous poster hash: 71666...7c9
PeppaPig Skrevet 24. juli 2014 #20 Skrevet 24. juli 2014 (endret) Jeg lever i flipflops fra ca april til ca oktober (det er sommertemperaturer her jeg bor i den perioden), men Havaianas klarer jeg ikke bruke, jeg får bare vondt mellom tæra. Mine føtter foretrekker Olukai eller Reef. Edit: Så poenget mitt var at kanskje dine føtter også foretrekker ett annet merke i flipflops? Endret 24. juli 2014 av PeppaPig
amandine Skrevet 24. juli 2014 #21 Skrevet 24. juli 2014 Hawaianas liker ikke føttene mine, men mine flippflopper heter Ipanema og er deilige! Ved siden av bruker jeg også fitflops ganske mye, da blir rumpa mi så fin mens jeg går:-P
Roheryn Skrevet 24. juli 2014 #22 Skrevet 24. juli 2014 Disse var kule for 5 år siden. Nå er det Birkenstock som gjelder Når det gjelder bruk, så er det en vanesak. Heh. Nå skal jeg være den første til å innrømme at jeg er helt analfabet på mote (og måtte derfor google hva pokker Birkenstock er for noe), men min mor hadde vitterlig et par sånne på det glade åtti- og nittitall. Opprinnelig som jobbsko da hun jobbet som sykepleier, senere ble de pensjonert til hjemmetøfler og tjenestegjorde som det igjennom mesteparten av nittitallet. De holdt ut daglig bruk i sikkert minst ti-tolv år da, så kvaliteten er det sikkert ikke noe å si på. Men er virkelig mammas gamle dassetøfler på moten igjen?
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2014 #23 Skrevet 25. juli 2014 Etter å ha feriert i sydlige strøk har jeg skjønt av dette er det virkelig kule skotøyet. Jeg ville sagt at dette var en form for slippers, kun til bruk for å ikke brenne føttene til og fra basseng eller strand. Men neida : På fly og flyplasser, i fornøyelsesparker hvor man går i timesvis, midt i byen, til kveldsantrekket etc. Voksne og barn så små at de knapt kan gå tasser rundt med disse på beina. Siden jeg lett blir revet med, har jeg nå et par sølvfargede Havaianas stående. Men hvordan går man med disse da ? Jeg har kjøpt så små som jeg kan, men likevel må jeg jo krølle tærne for at de skal holde seg på. Og bakdelen av skoen smeller jo i bakken når jeg går -det høres helt komisk ut. Det er ubehagelig å ha noe mellom tærne, men dette regner jeg med er en vanesak. Hovedproblemet mitt er at jeg får kramper i tærne av å holde de på. Hvordan kan folk gå langt og lenge med noe sånt? Og barn til og med ? Finnes det et triks jeg ikke har fått med meg? Disse var kule for 5 år siden. Nå er det Birkenstock som gjelder Når det gjelder bruk, så er det en vanesak. Ja, disse er sikkert hot hvis du er 80 år gammel! Måtte google det, dette er noe av det styggeste jeg noensinne har sett! Anonymous poster hash: 39b05...836 Lenge siden du var opptatt av fashion da skjønner jeg. Eh...lenge siden DU var opptatt av fashion skjønner JEG. Noen som går med disse kan umulig være opptatt av å se bra ut, komfortabel derimot. Anonymous poster hash: 39b05...836
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå