Gå til innhold

søskenbok for en på 18 mnd

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg vil gjøre så godt jeg kan for at pjokken vår skal være forberedt på å være storebror. Det er ikke så lett siden han er så liten (18 mnd) når barnet blir født. Noen som har tips til en god bok som han kanskje kan skjønne litt av? siden det er vanskelig for han å se for seg at det skal komme en baby, tenkte jeg å gi han boken å lese den sammen med han når han kommer på besøk på føden.  dette er noe jeg har funnet: http://www.klikk.no/foreldre/article615359.ece

Anonymous poster hash: 5c6ba...dbc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Vår jente var 17 mnd da hun ble storesøster. Vi gjorde ikke annet enn å fortelle at mamma hadde baby i magen, og hun hun begynte etterhvert å peke på magen og si "baby mamma sin mage". Tror likevel ikke hun skjønte hva det innebar. På fødestuen fikk hun sitte på fanget til pappaen og holde og stryke på babyen, men hun var mest opptatt av å leke med babysengen. Etter vi kom hjem fra sykehuset har hun blitt veldig opptatt av babyen, og hjelper til med å hente bleier og klær, og koser og synger for han. Når pappaen skal legge henne og hun skal si natta til mamma og lillebror, da løper hun rett til broren og gir han en klem og glemmer nesten bort mamma;)

Anonymous poster hash: b3b5b...f0e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...