Gå til innhold

Naboen min går aldri tur med hunden sin? Hva kan jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går ut i 2 min og rett inn igjen. Trenger ikke hunder mer mosjon og frisk luft? 

Anonymous poster hash: e77b6...f1f

Fortsetter under...

Skrevet

Hva du kan gjøre? Tilby deg å gå tur med hunden for ham :)

Anonymous poster hash: 84c4a...fc7

Skrevet

Ta den med på tur. Både nabo og hund vil sette pris på det.

Anonymous poster hash: 603b6...c4d

Skrevet

Ta kontakt med Mattilsynet om du mener at hunden blir vanskjøttet.

Man kan ikke som hundeeier være avhengig av velvilighet og påpassning fra naboer. Eier man dyr så tar man ansvar selv og klarer man ikke det må dyret bort fra hjemmet.

Anonymous poster hash: cedb8...f3b
Skrevet

Slutte å bry deg om andres liv og hva naboene gjør.

Anonymous poster hash: a575b...0b2

Skrevet

Eh, hvordan vet du det? Mange går tur om kvelden, når det er stille og rolig og kjølig. Min hund kreperer omtrent om jeg går turer med ham nå i denne varmen....

Anonymous poster hash: 4d6ea...24a

Annonse

Skrevet

Ikke hør på surmegga over her. Selvfølgelig skal du bry deg! (enn om alle hadde tenkt som henne? uff)

Jeg hadde sendt dem et anonymt brev. Hvor jeg har skrevet hva jeg mener. Så kan du se om det blir bedring,om ikke ville jeg kontaktet mattilsynet...

Anonymous poster hash: b4710...236
Skrevet

Ikke hør på surmegga over her. Selvfølgelig skal du bry deg! (enn om alle hadde tenkt som henne? uff) Jeg hadde sendt dem et anonymt brev. Hvor jeg har skrevet hva jeg mener. Så kan du se om det blir bedring,om ikke ville jeg kontaktet mattilsynet...    Anonymous poster hash: b4710...236

Tenk om alle hadde tenkt som den hønetufsa du er a! Da hadde folk som ga hundene sine Frolics en gang i året som godbit vært buret inne, holdt på forvaring resten av livet, godt ikke alle er like ekle som deg assa! :)

Folk spionerer på andre, blander seg inn i alt alle foretar seg. Tror de har noe med det å gjøre!

Med mindre eieren slår hunden eller den er merkbart tynn, tror jeg man skal holde kjeft og passe sine egne saker, gitt. Hunder er ikke allemannseie faktisk.

Anonymous poster hash: 4d6ea...24a

Skrevet

Altså mine naboer må synes jeg vanskjøttet min hund! Her går vi ikke tur en gang, hun slippes i Hagen flere ganger om dagen!

Derimot tar vi henne i bilen og kjører avgårde for å gå tur i skogen ved et tjern så hun får bade, riktignok ikke før på kvelden.,, du skal være sikker i din sak før du beskylder noen for vanskjøttelse.

Skrevet

Jeg har en pomeranian og han er ikke så glad i å gå turer, spesielt ikke i denne varmen. Tidlig på morgenen går vi en liten tur, bortsett fra det så er det ut å tiss og inn igjen. Hvis det regner feks. så er det så vidt han vil ut for å tisse, passer seg så han ikke får noen regndråper på seg :) Men selv om vi ikke går så veldig ofte turer, så har han det så godt, han er glad og leken og får den beste behandlingen ;) Hva naboer måtte mene om det bryr meg ikke. Skulle bare mangle.

Skrevet

Jeg har ikke gått tur med hundene mine på flere uker! Pleier, men er sykemeldt pga. betennelse i beina og kan ikke gå så mye! Men det betyr ikke at de ikke er aktive. Vi er masse ute slik at de får badet/svømt og tro meg, det er trim og svømme etter pinner. De er også masse med rundt på besøk og leker med andre hunder i store hager og løper etter ball osv. Så trenger ikke bety at de aldri går tur eller er aktive selv om du ikke ser de går tur! Mine trener også mye mentalt, og det gjør de inne 😊 Men er du bekymret ville jeg ringt på og spurt! Si du ikke har sett at de går tur før og lurer på om de kunne tenke seg å la deg gå tur? Dersom du ønsker det da? Eller ring dyrebeskyttelsen og spør om råd! De kan ta en tur innom å si at de har fått bekymret melding fra noen 😊

Skrevet

Spørr naboen.

Anonymous poster hash: 8919f...561

Skrevet

Som de andre sier: det er VARMT ute. Det kan hende det er derfor. Min hund blir så varm etter kun noen sekunder ute at han går til døren for å få komme inn igjen. Han får tisset og bæsjet og ellers foregår trening inne eller i bassenget. Noen ganger turer på natten.

Anonymous poster hash: 3d080...404

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...