Gå til innhold

Farskompleks? Og hvorfor handler jeg som jeg gjør nå? :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har peiling på fenomenet farskompleks?

Jeg har vokst opp med en far som aldri har vært spesielt kjærlig. Han har i høy grad vært fraværende i min barndom, businessmann som stadig var på reiser og jeg var 13-14 da jeg begynte å få nyss om at han også var utro mot mamma. Han hadde et voldsomt temperament og kunne knuse ting og smekket til meg og broren min for et godt ord. Allikevel har jeg alltid elsket ham og beskyttet ham, prøvd å påberope meg å være "pappajente" selv om han aldri tilsynelatende har brydd seg.

Da jeg var 16 fikk jeg en kjæreste som var omtrent på pappas alder og da ble det bråk såklart.

Jeg har i ettertid lurt på hva jeg skulle med den gamle mannen (37 når jeg var 16).

Mulig det bare var for å få en reaksjon, eller at jeg savnet en voksen mann i livet mitt som kunne vise følelser...?

Men så til problemet... Nå er jeg voksen og har gifta meg og fått tre barn. Mannen min er helt super til å stille opp. Jeg har endt utdannelsen og fått drømmejobben. Men den innebærer masse jobb og reising. Sjelden hjemme når ungene er våken og jeg blir fort irritert. I tillegg irriterer jeg meg over mannen og flørter med andre menn.

Jeg har rett og slett blitt en kopi av min egen far....

Anonymous poster hash: 37b98...0cb

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Søk hjelp. Du er i ferd med å bli en person du ikke vil være, men til forskjell fra din far har du bevissthet omkring det.

Mennesker er ikke programmerte roboter, du har makt til å forme ditt liv slik du vil ha det. Kanskje trenger du hjelp for å greie det, men det er det verd. Hva med gestaltterapi?

Skrevet

Selvinnsikt har du ihvertfall! 😊

Det er veldig vanlig å (ubevisst) kopiere sine foreldres adferd - både negativ og positiv. Jeg sier som hun over - søk hjelp til å bryte mønsterene og bli DEG.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...