Anonym bruker Skrevet 22. juli 2014 #1 Skrevet 22. juli 2014 Skal jeg ta på noe duk greier? Så hva?? Takknemlig for hjelp Anonymous poster hash: f910e...ab1
klg,2 boys now:) Skrevet 22. juli 2014 #2 Skrevet 22. juli 2014 Bark evt.men sørg for at duken dekker alt hvis ikke vil det stikke opp i mellom
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2014 #3 Skrevet 22. juli 2014 Hvilken duk? Hvordan gjør jeg det? Anonymous poster hash: f910e...ab1
klg,2 boys now:) Skrevet 22. juli 2014 #4 Skrevet 22. juli 2014 Dekk duk.sånn svart som du får kjøpt på plantasjen og hagesenter. Er det stort område kan det var lurt og legge noen store steiner som en "sti" i bakken sånn at du har muligheten til og gå uten og ødelegge duken. Så kjøper du mye dekkbark og drysser over.evt kan du sette krukker oppå etterpå med blomster om du ønsker
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2014 #5 Skrevet 22. juli 2014 Takk for svar Er en lang skråning Anonymous poster hash: f910e...ab1
Fandens Oldemor Skrevet 22. juli 2014 #6 Skrevet 22. juli 2014 Ikke HI, men har også en sånn skråning. Vil ikke ugresset komme gjennom duken ganske fort? Må man ikke ha noe ugressmiddel på først, evt brakklegge jorda?
klg,2 boys now:) Skrevet 22. juli 2014 #7 Skrevet 22. juli 2014 Nei duken "kveler" ugresset om du får den tett.også bark oppå for tyngden
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2014 #9 Skrevet 22. juli 2014 Om det er en stor skråning ville jeg nå heller plantet noen krypbusker eller laget en blomstereng. Har blomster i den ene skråningen her, gravde den opp og fjernet alt ugress og kvist og fjas og heiv ut flere poser med flereårige blomsterfrø (forglemmeiei, prestekrage osv). Har i tillegg plukket med meg med rot blomster langs veien og plantet i skråningen, som blåklokke o.l.) Når jeg kjøper små potter med mini-påskeliler o.l. om våren planter jeg løkene i skråningen for da kommer de tilbake neste år osv. Den skråningen er kjempefin hele sommeren, masse blomster hele tiden. Selvfølgelig er det ugress der også, men det gjør ingenting, jeg har "naturtomt" i den skråningen Anonymous poster hash: 6c315...f66
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2014 #10 Skrevet 22. juli 2014 Kom med bilder da Anonymous poster hash: f910e...ab1
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2014 #11 Skrevet 22. juli 2014 Hørte på Grønn glede at det var bedre å bestille et lass istedenfor å kjøpe sekker (økonomien, større område og nok bark) Ang kjemikalier, hvis det er standhaftig og frodig ugress, type skvallerkål, som har fått stå lenge og har dype røtter, så hjelper ikke alltid kjemikalier. Det kan ha bieffekter på bruker og nærliggende planter, uten at du greier å drepe ugresset. Sånn sett er barkduk bedre. Anonymous poster hash: 10ece...926
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2014 #12 Skrevet 22. juli 2014 Leste i går da jeg søkte etter kjerringråd mot ugress (eddik btw), at duk og dekkbark er bare en midlertidig løsning. Løvetenner presser seg opp igjennom asfalt husk. Hvis du skal bruke bark så sørg for at ikke hunder får det i seg, bark (ihvertfall mye av det) kommer fra kakaotrær... Anonymous poster hash: a93df...755
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2014 #13 Skrevet 22. juli 2014 Kan være fint å legge hvit grus istede for bark, holder mye lengre og blåser ikke bort. Lurt å unngå løvfellende busker . Anonymous poster hash: 67a2b...569
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2014 #14 Skrevet 22. juli 2014 Det er jo en skråning, så tviler egentlig på at bark og evt grus holder seg på 'plass' Anonymous poster hash: f910e...ab1
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2014 #15 Skrevet 22. juli 2014 Jeg har stor skråning og der har jeg lagt på svart duk og masse masse bark, ikke fra Plantasjen men fra en gartner som hjalp meg. Den la jeg i år. Noen få steder kommer det opp tynn høy gress, men det tar jeg vekk. Problemet er at om jeg hadde lagt på Stein (bare et eks) så hadde det jævla ugresset vist seg fram igjen. Får se hva det blir til neste år. Anonymous poster hash: 1edc3...dcc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå