mylittlecat Skrevet 22. juli 2014 #26 Skrevet 22. juli 2014 Jeg er i allefall veldig glad min datter brukte hjelm den gangen hun ble påkjørt av en bil som kom litt for fort ut fra en sidegate. Hun landet på hodet...(!!) Jeg tar meg tid til å forklare poenget i historien; Det kunne like gjerne vært en voksen uten hjelm (eller barn, såklart) som satt på den sykkelen. Er temmelig sikker på at utfallet av ulykken kunne blitt veldig mye verre om ikke hun (eller en annen) ikke hadde brukt hjelm!
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2014 #27 Skrevet 22. juli 2014 Ingenting er som folk som nominerer seg selv til Darwin-prisen. Klapp, klapp. Anonymous poster hash: be4e9...eef
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2014 #28 Skrevet 23. juli 2014 Bruk av sykkelhjelm ser etter nye undersøkelser ikke ut til å øke sikkerheten mye. Fra "trafikksikkehetsboka": Hvis man ser alle typer hjelm under ett, ser det ut til at både hodeskader og ansiktsskader reduseres med nærmere 30 % ved bruk av hjelm. Skader på hals eller nakke ser ut til å øke. For skader på hode, ansikt eller hals/nakke sett under ett, ser sykkelhjelm ifølge nye undersøkelser ikke ut til å redusere antall skader. http://tsh.toi.no/doc682.htm Anonymous poster hash: 3ebbe...403
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå