Gå til innhold

Tar dere bringebærbladte og kapsler?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Ja, jeg tar kapsler. Uke 36 nå og tar 3 stk morgen og kveld. Beg i uke 34 denne gangen, da med 2 stk. Ikke for at jeg tror jeg føder før den lille er klar, men fordi det skal styrke livmoren og jobben den skal gjøre. Født 2 ganger før ( begge på overtid) og begge gangene har riene vært effektive og magen trukket seg raskt inn etter fødsel, og jeg har mage i utgangspunktet.. Bruker solaray sine. Smører meg nedentil med olje også, noen mener jo dette også er bortkastet tid og penger, men jeg har som sagt født 2 ganger og så langt ikke sydd et eneste sting.. Jeg vet jo ikke om alt dette er tilfeldig, men velger å tro det er verdt investeringen :)

Anonymous poster hash: f1313...bfd

Ville bare informere om at det er noe forskning som viser at hvis man har hatt keisersnitt eller store blødninger etter fødsel før så bør man ikke bruke bringebærblad. Det kan gi komplikasjoner. Det kan være greit å diskutere bruk av naturmedisin og urter med jordmor eller lege, for en del av dem kan ha sterkere effekt enn man tror, eller påvirke virkningen av andre medikamenter man tar. F eks kan for mye grapefrukt når man bruker p-piller øke sjansen for blodpropp!

Tenkte ikke jeg skulle bruke bringebærbladkapsler selv. Men bruker både olje for å tøye nedentil og forebygge revning, og smører magen hver dag for å forhindre strekkmerker ;) Tiden vil vise om det hjelper.

Annonse

Ingen drikker teen slik jeg forstår? Da blir det bare kapsler her også :)Anonymous poster hash: 0d716...f65

Jeg drikker teen :) Har drukket gjennom hele svangerskapet. En kopp første tre måneder, to-tre kopper i andre trimester og nå i tredje drikker jeg fire-fem kopper om dagen. Har gjørt det i to av tre svangerskaper og var i kjempe bra form etter fødselen. Lykke til!

Tar tid før kroppen får lagret noe av dette, så jeg begynte å drikke teen rundt uke 31-32. Bare 50% bringebærblad i den jeg drikker da, og resten bringebær og slikt. Er på ferie i Norge nå, og har ikke orket å drikke te i denne varmen. Begynner med kapsler når jeg er tilbake i Skottland igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...