Gå til innhold

Har dere tenkt på hvordan den store nyheten skal kunngjøres?

Anbefalte innlegg

Sender dere sms til familie og venner? Sms til de nærmeste, resten facebook? Ringer dere?

Jeg er ikke så aktiv på facebook, og vet ikke helt om jeg har lyst til å bruke tid der mens vi er på sykehuset. Kanskje det blir telefon til babyens besteforeldre, og sms til venner i første omgang. Og så kanskje facebook når vi kommer hjem :)

Fortsetter under...

Ja, og en ting til; har dere navnet klart når dere kunngjør begivenheten? Vi har et par alternativer til navn, jeg hadde lyst til å se hva som passer best når vi har blitt litt kjent. Kanskje etter en dag eller tre ;)

Vi ringer familien og venner, og så sender vi et bilde av den lille etterpå. :) Jeg er fortsatt usikker på om jeg skal legge ut noe på Facebook, vi er litt private av oss der og jeg har ikke lyst til å dele bilder av den lille på internett... I såfall blir det et Instagram-bilde av den bitte lille hånda hennes eller noe sånt. :) Og navnet har vi hatt klart i et par måneder nå, vi ble fort glad i ett og bestemte oss for å bare gå for det, hehe.

Vi sendte melding med bilde der vi skrev at "navn" hadde kommet og var så og så stor og at alt sto bra til med barn og mor.

Den sendte vi til de nærmeste først og så sendte vi samme melding til resten noen timer etterpå.

Min familie er svært aktive på fb og virkelig klødde i fingrene etter å annonsere at de var blitt besteforeldre, tanter og onkler, så da skrev jeg at jeg var blitt mamma til ei litta jente klokken ....

Vi legger ikke ut bilder av jenta vår på nett og måtte krangle oss til at familien respekterte ønsket vårt, selv om de ikke kunne forstå hvorfor vi ikke ønsket det da de la ut bildet på fb.

Da vi hadde komt oss på rommet og slappet av i noen timer tok vi første ringerunden.

Vi har pleid å sende ut melding med navn, lengde og vekt, sammen med bilde, senest et par timer etter fødsel. Når vi har bestemt oss for navnet. Besteforeldre har vi ringt til med en gang. Denne gang vet jeg ikke om vi finner et navn, men jeg håper jo at vi rekker det også før veslegutt kommer....

Gjest StineTh

Vi har planlagt ks så besteforeldrene vet datoen, samt en del annen familie (og jobben 😧). Til venner kommer vi nok til å sende en sms, evt et bilde etter hvert. Tenker også å legge ut bilde på facebook, mange som er veldig spente og gleder seg til å se denne lille krabaten ettersom storebroren døde rett etter fødselen. Føler liksom vi skylder folk å vise han frem siden det er så mange som heier på oss og bryr seg veldig ♡♡

Annonse

Vi (far) ringte besteforeldrene ganske raskt (tror jeg) Senere sendte vi mms med navn og mål til nære venner og familie (jeg hadde en forhåndslaget liste på tlf min, så gubben kunne gjøre det effektivt) På slutten av dagen la vi ut bilde på fb, men det er det eneste bildet av barnet som er der.

Ringer besteforeldrene, melding til nærmeste venner og legger et bilde med mål på fb etterhvert :) Koselig å vise frem og unngå så mye "mas" på tlf ;) utenom det legges det ut ekstremt lite om barna på sosiale medier.

Ringte nærmeste familie rett etterpå, sendte melding til de nærmeste vennene en god stund etterpå, og kunngjorde det på face noen dager etter😊 Hadde ikke navnet klart, men oppga vitale mål i sms, ikke på Facebook

Endret av Mor di!

Ringer til de nermeste (foraldre,svigerforeldre og besteforeldre osv) Resten får sikkert vite det via facebook noen dager senere. Har ikke god kontakt med familien. Kun bildet av handa...

Anonymous poster hash: 04acf...3ae

Annonse

Ringer til de nermeste (foraldre,svigerforeldre og besteforeldre osv) Resten får sikkert vite det via facebook noen dager senere. Har ikke god kontakt med familien. Kun bildet av handa...

Btw: Sender mld til de nærmeste vennene også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...